A Formula-1-nek sokkal jobb promócióra lenne szüksége a fejlődő országokban, mint Kína, Törökország vagy Korea – véli Martin Whitmarsh. A FOTA elnöke szerint ennek érdekében szorosabbra kell fűzni az együttműködést a jogtulajdonos CVC-vel.
A Kínai Nagydíjnak otthont adó sanghaji pálya, az ottani épületek nagysága mindig lenyűgözi a tévénézőket, de a lelátók rendszerint konganak az ürességtől. A Formula-1-es Csapatok Szövetségének (FOTA) elnöke, Martin Whitmarsh szerint ezért sokkal több reklámot, nagyobb promóciót kell kifejteni az olyan országokban, mint Kína, Törökország vagy Korea, hogy még többen tudjanak a versenyről.
„Az F1 sok olyan helyre elmegy, amely nem rendelkezik komoly motorsport-hagyományokkal, de nem vagyunk elég jók az eseményeink promótálásában” – véli Whitmarsh. „A tévés nézettségünk világszerte fantasztikus, de a pályák környékén sokkal többet kell dolgoznunk. Sanghajban alig-alig látni a versenyt népszerűsítő plakátokat, sokkal többre lenne szükségünk.”
„Hasonló a helyzet Isztambulban, a bajnokság következő állomásán. Valaki nézzen körül Isztambulban a futam előtti szerdán, csütörtökön vagy akár pénteken, és mondja meg, hány óriásplakátot talált. Azt hiszem, előbb meg kellene tanulnunk ezt a leckét, mielőtt visszatérnénk az Egyesült Államokba [ahol 2012-ben megrendezik az USA Nagydíjat Austinban]. Nem dughatjuk a homokba a fejünket, remélve, hogy Amerikában magától fellobban a lelkesedés az F1 iránt. Sokkal keményebben kell dolgoznunk” – szögezte le a McLaren csapatfőnöke.
„A csapatok együtt tudnak működni [a FOTA keretein belül], de szorosabbra kell fűzni a szálakat a reklámjogok tulajdonosaival [a CVC Capital Partnersszel és Bernie Ecclestone-nal] és együtt sokkal eredményesebben kell dolgoznunk, mint eddig.”
Martin Whitmarsh a McLaren csapatvezetője és a FOTA elnöke egy személyben
Utolsó kommentek