Először tesztelt a Le Mans-i pályán a Peugeot és az Audi a múlt hétvégén. A legjobb időt a németek érték el, de a legjobb francia egység csak századokkal maradt el az R18 TDI mögött.
Soha nem látott, szoros küzdelemre számít idén Le Mans-ban a Peugeot sportfőnöke, Olivier Quesnel. Ezt arra alapozza a francia csapatvezető, hogy a legjobb időt autózó Capello, McNish, Kristensen egység, illetve a címvédő Bernhard, Dumas, Rockenfeller trió mögött néhány tizeddel maradt csak le a legjobb 908 HDi, melyet Stéphane Sarrazin, Anthony Davidson és Franck Montagny kormányzott.
"A tartósságunk és a tempónk is kiváló volt. Minden adat rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy optimalizáljuk a versenyautóink teljesítményét a júniusi 24 órás versenyre. A következő verseny Spa-Francorchamps-ban újabb lehetőséget ad számunkra a Le Mans-i felkészülésre. A tesztelés eredményéből látszik, hogy az idei Le Mans-i verseny nagyon, nagyon szoros lesz” – állapította meg Quesnel.
A Peugeot-nak egy komolyabb problémája adódott: olajfolyást érzékeltek, ezért elővigyázatosságból motort cseréltek a 9-es számú kocsiban. Ez azért meglepő, mert a 908 HDi már teljesített (sőt, meg is nyert) egy versenyt idén, a Sebringi 12 órásat – igaz, nem gyári versenyautóval, hanem az Oreca csapat kocsijával.
Az Audi ezzel szemben mindhárom turbódízel versenygéppel gond nélkül teljesítette a tesztet. A kilencszeres győztes, Tom Kristensen 3 perc 27,687 másodperc alatt ért körbe a 13,6 km hosszú La Sarthe pályán, másfél tizeddel gyorsabban, mint Mike Rockenfeller.
Az Audi elsősorban a Michelin versenygumijait és a kerékcserét, tankolást tesztelte. Ezen kívül most először vezethette a vadonatúj R18 TDI-t Marco Bonanomi, az ingolstadtiak tartalékpilótája.
Érdekesség, hogy a németek a kocsik hátsó szárnyára kis matricát ragasztottak, amely egykori pilótájuk, Michele Alboreto bukósisakját ábrázolta. Az egykori kiváló F1-es pilóta 2001-ben vesztette életét, amikor az Audinak tesztelt a Lausitzringen.
Le Mans-i tesztelés, 2011. április 25.
1 Capello/Kristensen/McNish/Bonanomi (Audi R18 TDI) 3:27,687
2 Bernhard/Dumas/Rockenfeller (Audi R18 TDI) 3:27,815
3 Sarrazin/Davidson/Montagny (Peugeot 908 HDi) 3:27,876
4 Fässler/Lotterer/Tréluyer/Bonanomi (Audi R18 TDI) 3:27,878
5 Wurz/Bourdais/Vernay/Davidson (Peugeot 908 HDi) 3:28,304
6 Lapierre/Duval/Panis (Peugeot 908 HDi) 3:31,141
7 Minassian/Gené/Lamy/Pagenaud (Peugeot 908 HDi) 3:32,549
8 Collard/Tinseau/Jousse (Pescarolo-Judd) 3:36,583
9 Jani/Prost/Bleekemolen (Lola-Toyota) 3:37,809
10 Belicchi/Boullion/Smith (Lola-Toyota) 3:38,716
Utolsó kommentek