Mike Rockenfeller újjászületett a hétvégi 24 órás viadalon, Le Mans-ban. A verseny 8. órájában, nem sokkal éjjel 11 előtt az Audi fiatal pilótája egy GT-kategóriás Ferrari 458-ast körözött le az Indianapolis-kanyar előtt, amikor a két autó összeért.
Ennyi maradt Mike Rockenfeller Audi R18 TDI-jéből a brutális Le Mans-i bukás után
Rockenfeller 300 km/órás sebességgel elhagyta a pályát, és még mindig 270-nel csúszott a kavicságyban, amikor telibe találta az acélkorlát előtti gumifalat. Az élő felvételekből (mivel a baleset éjszaka, sötétben történt és csak egy kamera működött a helyszínen) csak annyi látszott, hogy az Audi alkatrészei szerteszét repülnek, mintha ezer darabra tört volna. De az ingolstadti gyár – amely új karbonszál-technológiát használt az R18 TDI megépítésekor – jelesre vizsgázott, Rockenfeller kisebb karsérüléssel és agyrázkódással megúszta a hajmeresztő bukást.
„Még soha életemben nem volt ekkora balesetem, és remélem, nem is lesz soha többé. Szeretnék köszönetet mondani az Audi mérnökeinek, amiért olyan versenyautót építettek, amiből egy ilyen komoly bukás után is sértetlenül ki lehet szállni” – nyilatkozta a német a baleset után.
A Rockenfeller-féle Audi, amikor még egyben volt (Fotó:Audi Sport)
Utolsó kommentek