HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Horner kontra Webber – Feszültség a Red Bullnál

2011.07.12. 12:20 Real Simon says

Mark Webber úgy érzi, a Red Bull csapatutasítása megfosztotta a második helytől a Brit Nagydíjon. Christian Horner azzal védekezik, az ő feladata biztosítani, hogy bezsebeljék a maximális pontszámot. Damon Hill a Red Bull előzést tiltó utasítását kritizálja, Jackie Stewart szerint viszont mindig is volt csapatsorrend az F1-ben.

Webber és Horner: az időmérő előtt még szent volt a béke, később már nem (Fotó: Red Bull/Gepa)

Mark Webber hat körrel a Brit Nagydíj leintése előtt megelőzte Lewis Hamiltont a harmadik helyért, és a második helyet őrző csapattársa, Sebastian Vettel nyomába eredt. Miután a kétségbeesetten védekező Vettel hárította az ausztrál támadásait, Christian Horner csapatfőnök jobbnak látta, ha beavatkozik.

Horner az utolsó négy körben többször – Webber szerint „négy vagy öt alkalommal” – beszólt rádión ausztrál pilótájának: „Hold position, no overtaking!”, vagyis „Tartsd a pozíciódat, ne előzz!”, ami kiverte a biztosítékot az ausztrálnál. Webber azonban ellenszegült a csapatvezető utasításának, továbbra is rohamozta Vettelt, de nem tudta megelőzni a németet.

„Ez egyáltalán nincs rendben”
– mondta Webber a verseny után, amelyen harmadik lett Vettel mögött. „Ha Fernando [Alonso, aki a verseny hajrájában vezetett – S.I.] kiesik az utolsó körben, a győzelemért csatáztunk volna. Természetes, hogy figyelmen kívül hagytam a csapat utasításait, a végéig csatáztam. Egyfolytában zaklattak a rádión keresztül, miközben én megpróbáltam a legjobbamat nyújtani. Nem sokat válaszolta vissza, ők viszont elég sokat szövegeltek, ami kezdett fárasztó lenni a végére” – mondta Webber.

Mark pontosan egy évvel ezelőtt kísértetiesen hasonló helyzetben találta magát Silverstone-ban, amikor a Red Bull – az ausztrál megkérdezése nélkül – úgy döntött, átszereli az ő első szárnyát Vettel kocsijára, miután a német összetörte a sajátját. Webber ezek után lerajtolta a németet és remek győzelmet aratott Silverstone-ban. Webber akkor gunyorosan kijelentette a verseny után: „Nem is olyan rossz egy kettes számú pilótától!”.

Webber most nem akarta (nem merte?) ugyanezt nyilatkozni, ugyanis éppen a szerződés-hosszabbításról tárgyal a Red Bull vezetőivel. Ha marad, egy évre írna alá, de az ausztrál feltételeket is szabna, többek közt azt, hogy engedjék versenyezni Vettel ellen. Webbert már hírbe hozták a Ferrarival, ami jó kártya lehet a kezében, de miután Montezemolo elnök lépten-nyomon hangoztatja, hogy Felipe Massa szerződése kőbe van vésve 2012 végéig, Helmut Marko és társai tudják, mi a dörgés. Ráadásul a Red Bull gyakorlatilag bárkit kiválaszthat Webber helyére, az F1-es pilóták egymást taposva tolonganának a jelenlegi legjobb versenyautóért.

Christian Horner szerint a Red Bull továbbra sem akar csapatutasítást alkalmazni (ahogy nem tett ilyet 2010-ben sem), de hangsúlyozta: az ő feladata, hogy bebiztosítsa a csapat lehető legnagyobb pontszerzési rátáját. „Ha tovább engedjük Mark és Sebastian csatáját, fennállt volna a veszélye, hogy összeütköznek. Úgy járhattak volna, mint Hamilton és Massa az utolsó kanyarban. Nem kockáztathattuk a második-harmadik helyért járó 33 pontot” – indokolta döntését a csapatfőnök. Horner hozzátette: Webber a jövőben szabadon csatázhat a győzelmekért.

„Mark most a pole pozícióból indult, esélye volt arra, hogy nyerjen, de nem úgy alakult. Mi minden esélyt megadtunk neki, de ha mindezt a csapat szempontjából nézzük, a verseny előtti megbeszélésen mindkét pilóta és a mérnökök előtt elmondtam, hogy a legfontosabb feladatunk az lesz, hogy a csapat érdekeit szem előtt tartsuk. Úgy távoztunk Silverstone-ból, hogy Sebastian tovább növelte az előnyét, Mark feljött a második helyre és a csapat is tovább növelte a vezetését a gyártók pontversenyében.”

Mark Webber (Red Bull Racing), Brit Nagydíj, Silverstone (Fotó: Active Pictures/Jiri Krenek)

Damon Hill, aki a Brit Autóversenyzők Klubja (BRDC) elnökeként látogatott ki Silverstone-ba, kritizálta a Red Bull taktikáját. „Szerintem a nézők versenyt akarnak látni, nem csapatsorrendet. Ideje lenne tisztázni, hogy ilyen komoly befektetések mellett, illetve amit a csapatok időben és munkamennyiségben befektetnek, abból verseny lesz-e, vagy sem. Szerintem a versenyzőket nem lenne szabad visszafogni, ha versenyezni akarnak” – mondta Hill a BBC-nek.

„Nem is fogtuk vissza őket, egészen az utolsó három-négy körig” – replikázott Horner. „De hát te is pontosan ilyen helyzetben voltál! Emlékszem, amikor Jacques Villeneuve-nek az egész versenyen mögötted kellett autóznia Melbourne-ben!” – szúrt vissza az 1996-os világbajnoknak a Red Bull csapatfőnöke. Valóban: a vezető Hill Williamséből folyt az olaj, de a csapat arra utasította az újonc Villeneuve-öt, hogy ne támadja az angolt, aki így megnyerte az 1996-os Ausztrál Nagydíjat.
 

6 komment

Címkék: jackie stewart balhé; red bull; vettel; sebastian; mark; csapatsorrend; silverstone; horner; brit nagydíj; f1;webber; christian; utasítás; damon hill;

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr773060339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cold Heart 2011.07.12. 14:27:51

kétlem, hogy Horner rosszul emlékezne, vagy ha igen, ez így elég ciki,
de legalabb a szerző utana nézne a történteknek

JV vezetett végig, Hill a seggében autózott,
majd pont JV kocsijanal volt olajszivargas, ami miatt lassítania kellett - Hill így tudta megelőzni

szvakeniko 2011.07.12. 15:15:22

Hna jön a litánia.
Amit az elején leirtál abban a négy sorban az a tuti.
Egy van egy álláspont, ami a pilótáé, van ey álláspont ami a csapaté, és van a kétféle vélemény.
Én annak tábornak az egyik tagja vagyok aki azt hiszi/valja, hogy bezony kimondva és kimondatlanul, volt/lesz csapatutasítás. Másik kérdés, de ha jól tudom már legális is.
Az éremnek több oldala van, az első ahogy Horner is mondta, igen van a csapatérdek, ezt megértem, mert feltehetően több száz ember nem azért melózik, hogy a végén a két jó madár kiüsse egymást.
Van a pilóta, hogy győzhettem volna, ha hagyják, vagy második lehettem volna ha hagyják. Vacak érzés lehet elismerem, és vagy lenyeli a békát vagy nem. ha lenyeli akkor utána tesz az egészre, vagy bedurvult és csakazértis megmutatja, ha kap lehetőséget ilyne vagy olyna okból él vele és villant.
Ha meg visszadumál, akkor kereshet másik csapatot, de kérdés ki akar egy olyan pilótát aki nem hű egy gárdához, és nem azt teszi amit kellene?
Aztán ott van a néző, aki nem feltétlenül azt akarja látni, hogy akárki -hangsúlyozom akárki - azért nyert mert másvalaki elengedi a kedvencét. Az ilyen győzelemnek lehet olyan értéke mint egy keményen megharcoltnak? Van értleme? Nem presztizsromboló a csapatnak, a pilótáknak? Ilyenformán a csapatérdekkel sérül a néző is?
És maga a F1 imázsa? Annak jót tesz, vagy rosszat?
És még ott van egy másik kérdés is, ami engem mint naiv ember térdekel:
Egy midnenkiért, mindenki egyért!
Ha már az egy mindenkiért a csapatért van, és megteszi ezt a csapatért hogy hagyja jobb pozícióban a másikat, akkor ő is elvárhatja ugyanezt?
Ha Schumacher, Vettel, Hill, Senna elvárta, akkor joguk van a vízhordóknak is ezt kérdni, mondván én megtettem érted, te vbt nyertél akkor most hagyj nyerni?
Lehet hogy hogy naiv, idealista romantikus vagyok, de szerintem igen, és az a korrekt ha meg is kapják a kárpótlást.
De ez élet nem mindig igazságos.
A fent említett Hill Villenuve eset nem tudom hogy történt, de ha úgy ahogy azt Horner mondta, akkor az vesse rá az első követ aki ilyenben nem volt benne ez tény. Mert akkor valóban érdekes, hogy pont Hill mondja a magáét.
Az meg lehet hogy Stewart idős, többe tis látott már mint mi, lehet hogy nem beszél hülyeséget.
Az meghogy ez csapat utasítás volt e? Saját véleményen az, hogy igen. Hangsúlyozom, a sajátom. Engem erősem arra emlékeztett, hogy:
"Fernando is faster than you".
Mondhatta volna máshogy és másképp.
Az viszont tény, hogy Webbernek más autóban ilyen eredményekre nem lenne esélye, és had mondjam ilyen csúnyán, pótolható, és romlandó áru. Aki helyett akad 600 másik, aki még vízhordónak is örömest menne, csak ülést kapjon.
Emberileg megértem, hogy hajtva a jobbe eredmlnyre való vágy, de ha ezt folytatja akkor előbb utóbb tűnhet makacskodónak is ez a viselkedés, ami egyenes út máshová. Magam részéről úgy vélem, az ausztrálnak még egy húzása van, aztán lapát. Sehol sem kell egy olyan aki nem azt teszi, amit a főnök mond. Nem csak a F1ben, máshol se.
Azt a részét is értem, hogy ő anno feltehetően nem másodhegedűsnek szerződött, és nem tetszik neki.
Másik kérdés, hogy ez annak sem tetszik, aki elve úgy szerződik oda, ha ne említsek neveket, de tudjuk kikről van szó.
Lehet hogy én látok sokmindent rosszul, és vonok le furcsa következtetéseket, de ez az én szemszögem. Mindneki láthatja másképp ;)

tommckay · http://x303.blog.hu/ 2011.07.12. 21:29:50

Lehet csak én gondolom így de kezd már unalmas lenni, hogy a Red Bull-al kapcsolatban mindig vastagabban fog a cerka.
Tavaly a Ferrari egy első helyet adott át Alonsonak küzdelem nélkül ami szerintem sokkal durvább mint az, hogy az utolsó pár körben már felesleges lenne kockáztatni.
De még a McLaren esetében is többször volt burkolt csapat utasítás(spórolj ezzel azzal stb.). Akkor mi történt? Eltörölték a szabályt.
Bezzeg most mindenki habzó szájjal fröcsög az RB-re, mert nem engedték Webbert kockáztatni amivel 30+ pontot bukott volna a csapat ha nem jön be, és még csak nem is az első helyért ment.
Az meg, hogy fordított helyzetben nem ezt mondták volna teljesen érthető. Hornernek az a dolga, hogy maximalizálja a pontokat. Vettel toronymagasan vezeti a VB-t, minél hamarabb biztosítja be magát a csapat annál korábban kezdhetnek jövő évre fejleszteni stb.(Megjegyzem annó 2002-ben Todt ugyanígy tett, szal nem csak a gonosz Red Bull) Így meg kb mindenki jól járt, Vettel növelte az előnyét, Webber feljött másodiknak. A Red Bull számára ennél jobb már csak egy 1-2 lehetett volna.
Apropó 1-2, Webber helyében én inkább azon gondolkodnék el, hogy Pole-ból indulva miért kellett a második helyért csatázni, jahogy mer azt elszúrta...
Azt hiszem a kommentemből lejön hogy RB és Vettel szurkoló vagyok, de igyekszem nem elfogult lenni, és látni a hibákat is, de a mostani üggyel kapcsolatban tényleg csak azt látom, hogy mindenki csak anyázni akar egy jót.
Hill-en meg már nem is csodálkozok...

szvakeniko 2011.07.12. 21:36:06

Én konkrétan abban hiszek, hogy van lesz/csapatutasítás.
Egyet én sem értek vele, pedig én Schumacheres voltam/vagyok. Akkor sem tetszett, azóta sem tetszik. Tavaly határozottan fújtam a Ferrarira hogy megint itt tart. (Bár meglepődni nem lepődtem meg)
Csak véleményt mondtam. :)
Az meg tény hogy mindig arra fúj mindenki aki/akik nyernek. Anno Schumira meg a Ferrarira most a RB-re. Akkor én hallgattam, most más hallgatja. Előbb utóbb megunják nyugi :)
Minden csoda az új szezonkezdésig tart :)

tommckay · http://x303.blog.hu/ 2011.07.12. 21:55:27

Nekem se tetszik, de 2010 óta a stratégia része mint a gumicsere:)
Különben sem szeretem egyik csapatot se szidni mert mindegyiknek voltak-vannak kétes erkölcsű dolgaik csak nem mindegyik derül ki. Kitudja a HRT is miket csinálhat sunyiban, amik csak azért nem derülnek ki mert nem kap annyi nyilvánosságot:D

szvakeniko 2011.07.12. 22:30:17

;)
öröm ilyen véleményt hallani, aki nem fröcsög az emberre, mert sztem normálisan elmondtam mit gondolok.
Sajnos a legtöbb szurkoló kicsit elfogult a kedvencével, és harap ha mondok valamit róla :)
Én is elismerem, hogy Schumacher sem tökéletes, pedig 98 óta szurkolok neki :)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása