HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Vettel elkalapálta a McLareneket a Hungaroringen

2011.07.30. 16:35 Real Simon says

Sebastian Vettel idei 8. pole pozícióját szerezte szombaton, ezzel egymás után a második évben is az élről kezdheti meg a Magyar Nagydíjat. Mögötte a két McLaren-pilóta, Hamilton és a 200. nagydíjára készülő Button végzett, míg Felipe Massa hosszú idő után megelőzte Fernando Alonsót.


Sebastian Vettel nyoilcadik pole pozíciója egyben a Red Bull 11. elsősége is idén (Fotó: Active pictures/Jiri Krenek)

Borult, felhős égbolt, 22 fokos levegő és 28 fokos pálya fogadta a 26. ENI Magyar Nagydíj időmérő edzésére készülő versenyzőket. Emellett kellemetlen, 5-8 méter/szekundumos széllökések nehezítették meg a pilóták dolgát.

Elsőként a két HRT-s, Daniel Ricciardo és Vitantonio Liuzzi hajtott ki a pályára, az olasz 1:27,850 perces körrel nyitott a lista élén. Hat perc elteltével már mindenkinek volt mért köre, kissé elcsendesedett a pálya. Lewis Hamilton 1:21,636-os idővel vezetett, Sebastian Vettel 1:21,740-nel, Jenson Button 1:22,038-cal, Felipe Massa 1:22,130-cal követte.

Liuzzi Hispaniájáról közben leesett egy kis szárnydarab a frissen leaszfaltozott bukóterű 3-as kanyar után, amit egy merész sportbírónak kellett lehoznia az aszfaltról.

Öt perccel a Q1 vége előtt Fernando Alonso ugrott az élre 1:21,578-cal, megelőzve Hamiltont, Vettelt, Buttont, Massát, Webbert, Schumachert, Rosberget, di Restát, Petrovot és Barrichellót. A spanyol Ferrari-pilóta ideje veretlen maradt az edzésszakasz végéig.

Sergio Pérez (Sauber) és Nick Heidfeld (Renault) a kieső helyekre sodródott, de a német abszolút legjobb első szektorideje segítségével javított (1:23,024). A második szektorban Alonso, a harmadikban Vettel volt a leggyorsabb.

Liuzzi sokáig éppen hogy belül maradt a 107%-os szintidőn (1:27,288), de az utolsó percben még tudott javítani (1:26,323), ezzel Ricciardo esett vissza az utolsó helyre. De csak pillanatokra, ugyanis az ausztrál a hajrában Jerome D’Ambrosio elé ugrott (23.). A legvégén Pastor Maldonadónak még sikerült javítania (1:23,847), ezzel kiejti Sébastien Buemit, és mindkét Williams-pilóta továbbjut a Q2-be.

A Q1-es kiesők:
18. Buemi (CH) Toro Rosso-Ferrari         1:24,070
19. Kovalainen (FIN) Lotus-Renault         1:24,362
20. Trulli (ITA) Lotus-Renault            1:24,543
21. Glock (D) Virgin-Cosworth         1:26,294
22. Liuzzi (ITA) HRT-Cosworth         1:26,323
23. Ricciardo (AUS) HRT-Cosworth         1:26,479
24. D’Ambrosio (B) Virgin-Cosworth         1:26,510

A második szegmens kezdetére elbújt a nap, így a pálya 32-ről 27 Celsius-fokra hűlt vissza. A Force India skótja, Paul di Resta állította fel az első mért időt (1:23,476), amit gyors egymásutánban Vettel, majd Mark Webber is túlszárnyalt a Red Bull-lal, az ausztrál 1:22,208-cal az élre ugrott.

A Ferrari három gyorskörre küldte ki Fernando Alonsót, aki a középső szektorban abszolút legjobb időt repesztett, a végén pedig 1:20,262-vel átvette a vezetést Jenson Buttontól (1:20,578). Ez volt a hétvége eddig futott leggyorsabb köre.

Hét perccel a Q2 vége előtt Felipe Massa 1:21,099-es körével a hatodik helyre taszította le Lewis Hamiltont. Vihar előtti csend ült a mogyoródi pályára, egyedül a sauberes Pérez körözött, aki ekkor már a 11. helyen állt. Mindenki friss garnitúra szuperlágy abroncsra váltott. Alonso mögött Button volt a második, Webber a harmadik, Vettel a negyedik, Massa az ötödik, 6. Hamilton, 7. Rosberg, 8. Pérez, 9. Petrov, 10. Schumacher. Hamiltonnal a McLaren szerelői közölték: nem kell már kijönnie a Q2-ben.

Nico Rosberg megfutotta a legjobb részidőt az első szektorban, 1:21,243-as köre mindössze 138 ezreddel marad el Lewis Hamilton eredményétől! Az etap végén megint Alonso zárt a legjobb idővel (1:20,262), megelőzve Buttont (1:20,578), Webbert (1:20,890), Vettelt (1:20,095), Massát (1:21,099), valamint Hamiltont (1:21,105). Sergio Pérez a tizedik helyen bejutott a Q1-be, 1:22,157-es idővel, Kobajasi viszont kiesett a másik Sauberral.

A Q2-es kiesők:
11. Di Resta (GB) Force India-Mercedes 1:22,256
12. Petrov (RUS) Renault                    1:22,284
13. Kobajasi (JAP) Sauber-Ferrari        1:22,435
14. Heidfeld (D) Renault                      1:22,470
15. Barrichello (BRA) Williams-Cosworth  1:22,684
16. Alguersuari (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:22,979
17. Maldonado (VEN) Williams-Cosworth  idő nélkül

A döntő edzésszakasz kezdetére a pálya visszamelegedett 31 fokra, de a szél is felélénkült kissé (7,4 m/sec). Fernando Alonso döngetett ki először a pályára, természetesen az első mért idő (1:20,365) is a szuperlágy gumin köröző spanyolé lett. De alig telt bele néhány pillanat, Lewis Hamilton leggyorsabb részidőt futott az 1. és a 3. szektorban, ezzel a lista élére ugrott (1:19,978). A McLaren angolja lett az első a hétvége során, aki 80 másodperc alá tudott menni.

Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), Magyar Nagydíj, Hungaroring (Fotó: McLaren)

A világbajnok Vettel ekkor a második helyen állt (1:20,045), Alonso volt a harmadik, Button a negyedik, Massa az ötödik és Mark Webber a hatodik.

Adrian Sutil, Michael Schumacher, Nico Rosberg és Sergio Pérez kimaradt a Q3 első rohamából, így az etap felénél még nem rendelkeztek eredménnyel. De Webber autójával sem volt minden rendben, az ausztrál 0,7 másodpercet kapott a csapattársától, ami elfogadhatatlanul sok.
Két és fél perccel az edzésidő lejárta előtt aztán megindult az utolsó roham. Alonso ismét kihajt a pályára, nyomában az első gyorskörére készülő Rosberggel, Massával, Buttonnal, Hamiltonnal és a többiekkel. Egyedül Pérez Sauberja nem mozdult – a svájciak úgy döntöttek, inkább megspórolnak egy garnitúra szuperlágy gumit a versenyre (Ugyanígy döntött a McLaren is, akik csak egy szett piros jelzésű gumit használtak fel a Q2-ben Hamilton kocsiján.)

Csak az volt a kérdés, hogy meg tudja-e valaki javítani Hamilton 1:19,978-as idejét? Igen! Vettel 1:19,815-öt futott, amit a német a kiemelkedően gyors második szektornak köszönhet. Sebastian az első és a harmadik szektorban is csak a 3. részidőt érte el, de a kanyargós, technikás középső szektorban az RB7 ismét verhetetlennek bizonyult.

Michael Schumacher belehibázott az első szektorban a gyorskörébe, ezért a Mercedesnél rászóltak, hogy engedje előre Rosberget, aki így a 7. helyen zárta a kvalifikációt.

Magyar Nagydíj, Hungaroring

A kvalifikáció végeredménye:

1.VETTEL (D) Red Bull-Renault           1:19,815
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes  1:19,978
3. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes     1:20,024
4. MASSA (BRA) Ferrari                   1:20,350
5. ALONSO (SRA) Ferrari                 1:20,365
6. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault  1:20,474
7. ROSBERG (D) Mercedes               1:21,098
8. SUTIL (D) Force India-Mercedes    1:21,445
9. SCHUMACHER (D) Mercedes         1:21,907
10. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari         idő nélkül
11. Di Resta (GB) Force India-Mercedes    1:22,256
12. Petrov (RUS) Renault                 1:22,284
13. Kobajasi (JAP) Sauber-Ferrari     1:22,435
14. Heidfeld (D) Renault                  1:22,470
15. Barrichello (BRA) Williams-Cosworth    1:22,684
16. Alguersuari (SPA) Toro Rosso-Ferrari    1:22,979
17. Maldonado (VEN) Williams-Cosworth    idő nélkül
18. Buemi (CH) Toro Rosso-Ferrari         1:24,070
19. Kovalainen (FIN) Lotus-Renault         1:24,362
20. Trulli (ITA) Lotus-Renault            1:24,543
21. Glock (D) Virgin-Cosworth         1:26,294
22. Liuzzi (ITA) HRT-Cosworth         1:26,323
23. Ricciardo (AUS) HRT-Cosworth         1:26,479
24. D’Ambrosio (B) Virgin-Cosworth         1:26,510

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr573112229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása