HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Button hibátlan 200-asa a Magyar Nagydíjon

2011.07.31. 21:00 Real Simon says

A 200. nagydíján induló Jenson Button nyerte a Magyar Nagydíjat, pontosan öt évvel az első, szintén változékony időjárási viszonyok között aratott F1-es diadala után. Sebastian Vettel lett a második, megelőzve a ferraris Fernando Alonsót. Lewis Hamilton szembe ment a forgalommal, ezért megbüntették, Michael Schumacher kiesett.



Jenson Button csak háromszor állt ki kerékcserére a hol szitáló, hol rendesen hulló esőben, és mivel az utolsó kerékcseréje során lágy gumikra váltott, meg tudta előzni a szuperlágy gumijain csúszkáló csapattársát, Lewis Hamiltont.

A verseny kétharmadánál Hamilton már 10 másodperccel is vezetett Button előtt, de az angol intermediate abroncsokra váltott, ami hibának bizonyult. Az eső nem esett elég intenzíven és elég sokáig ahhoz, hogy megtérüljön a McLaren ifjú titánjának merész húzása, sőt, mivel a sikánnál történt megpördülése során rövid ideig szembe hajtott a forgalommal, egy boxutcán áthajtásos büntetést is le kellett töltenie. Haminton végül hatszor (!) járt a depóban, de a végén így is megelőzte Mark Webber Red Bullját, csalódott negyedik lett.

Hamilton a verseny után elmondta, nem működött rendesen a sisakrádiója. Ő hallotta a McLaren mérnökeinek utasítását, de nem tudott válaszolni, és ami nagyobb baj, kérdezni, érdeklődni sem. Így a lemaradását okozó intermediate gumik felrakását sem ő választotta.

A második helyet Sebastian Vettel szerezte meg. A Red Bull üdvöskéje az első öt körben vezetett, ellenállva Hamilton folyamatos támadásainak, ám a 6. fordulóban a második kanyart szegélyező felfestésre hajtott, kicsúszott a pályáról, ezzel átadva a vezetést az angolnak. A világbajnok szintén nem váltott intermediate abroncsokra, ami helyes döntésnek bizonyult.
 
Fernando Alonso remek rajtja után Michael Schumacherrel, később Webberrel csatázott, végül – az ausztrál és Hamilton elkalkulált boxkiállásainak is köszönhetően – felzárkózott a harmadik helyre. A Ferrari spanyoljának még az is belefért, hogy az 59. megpördüljön, nem veszítette el a harmadik helyet. Alonso a nyári szünet előtt így elmondhatja, hogy a legutóbbi négy versenyen ő szerezte a legtöbb pontot: Valenciában második, Silverstone-ban első, a Nürburgringen második, a Hungaroringen pedig harmadik lett.

Mark Webber egy harcos, de nem kiemelkedő verseny után hozta be ötödiknek a Red Bullt, megelőzve Felipe Massa Ferrariját. A brazil jól kezdte a versenyt, a Mercedesekkel csatázott (Nico Rosberget többször is megelőzte a versenyen), de a 8. körben ő is elvesztette uralmát a 150 Italia fölött, és farral a gumikordonnak csúszott. Massa előbb azt hitte, ott véget is ért számára a Magyar Nagydíj, de tovább tudott menni, és sokat előzve, csatázva megszerezte a nyolc pontot. A brazil neve mellé került a verseny leggyorsabb köre is.



Paul di Resta kevésbé látványos, de stabil versenyzéssel ismét pontokat szerzett, alátámasztva a Force India erőteljes fejlődését. Mögötte az öt rajthelyes büntetése után a 23. helyről feltört Sébastien Buemi ért célba. A svájci remekül gazdálkodott az időmérőn megspórolt szuperlágy gumijaival, és a Toro Rosso jó stratégiai húzásainak is köszönhetően 15 pozíciót javított a rajthelyéhez képest!

Nico Rosberg a futam elején erősen kezdett, egy darabig negyedikként autózott, de ő is belesétált az intermediate gumik Webbert és Hamiltont is elejtő csapdájába, így végül csak kilencedik lett. Csapattársa, Michael Schumacher a 27. körben állt ki a versenyből, miután ütközött Massával és rejtélyes módon meghibásodott a Mercedes váltója.

Az utolsó pontszerző helyet Jaime Alguersuari szerezte meg, teljessé téve a 100. nagydíján induló Toro Rosso örömét. A katalán fiú akár Buemi előtt is végezhetett volna, ha a vége előtt nem sokkal a pozícióját védő Kobajasi Kamui (Sauber) nem csukja rá az ajtót az első kanyarban és nem üti meg az STR5-öst.

Messze elmaradt a várakozásokról a Renault-istálló. Vitalij Petrov tizenkettedik lett, Nick Heidfeld viszont a táv harmadáig sem ért el, röviddel a tankolása után ugyanis kigyulladt az R31-es kipufogója. Heidfeld úgy ugrott ki a boxutca kijáratánál lángra kapott autóból, mint akit puskából lőttek ki, egy kisebb robbanás pedig megégette az egyik tűzoltó-pályabíró lábát. A verenyigazgatóság nem ítélte annyira veszélyesnek a helyzetet, hogy beküldje a biztonsági autót.

„Ezen a pályán nyertem az első versenyemet 2006-ban, ugyanilyen körülmények között. Ne kérdezzék, miért de mindig szerencsém van ilyen (változékony) időben. Az embernek nem sikerülhet minden helyzetben megfelelően döntenie, de ha a gumiválasztásról van szó, úgy tűnik, mindig jól döntök” – mondta Button.

„Azért győztünk, mert gyorsak voltunk, és ez akkor is így lett volna, ha nem esik. Az biztos, hogy ez volt életem egyik legemlékezetesebb versenye, de most már szeretnék végre egy száraz versenyt is nyerni!”

Vettel a futam elején elkövetett hibái után magára talált, végig a leggyorsabbak között volt, mégis azt mondta: „Nem vagyok 100 százalékig elégedett az eredménnyel. Kijelenthetjük, hogy ma nem voltunk olyan gyorsak, mint a McLaren. Nagyon csúszott a pálya, elég volt egy picit érinteni a fehér sávot és máris kicsúsztam. Az elején, az intermediate gumikon nem volt a legjobb a tempónk, aztán később, a szuperlágy gumikon már nagyon gyors volt a kocsi. Az utolsó etapban is gyorsak voltunk, de akadt egy kis gondom a fékekkel és hát Jenson sem volt éppen lassú…” – értékelt a világbajnok.

„A Ferrari és a McLaren nagyot lépett előre az elmúlt négy versenyen. Most ki kell elemeznünk a hétvége történéseit és mindent meg kell tennünk, hogy visszatérjünk az élre” – tette hozzá Vettel, aki második helye révén 85 pontra növelte az előnyét a vb-pontversenyben.

A Magyar Nagydíjon egyébként megközelítette a rekordot a boxkiállások száma. A 70 körös verseny alatt összesen 88-szor hajtottak a depóba a versenyzők, ebből háromszor (Maldonado boxutcai sebességtúllépésért, érez sárga zászló alatti előzésért, Hamilton a versenytársak veszélyeztetéséért) boxutcán áthajtásos büntetés miatt.

Most három hét szünet következik, legközelebb augusztus utolsó hétvégéjén rendeznek F1-es futamot Belgiumban.

Sébastien Buemi (Scuderia Toro Rosso), Magyar Nagydíj, Hungaroring (Fotó: STR)

A 26. Magyar Nagydíj végeredménye:
70 kör = 306,630 km

1. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes  1:46:42,337 óra (172,416 km/h átlag)
2. VETTEL (D) Red Bull-Renault           + 3,588 mp. h.
3. ALONSO (SPA) Ferrari                   + 19,819”
4. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 48,338”
5. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault     + 49,742”
6. MASSA (BRA) Ferrari                     + 1:23,176
7. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes + 1 kör h.
8. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari      + 1 kör h.
9. ROSBERG (D) Mercedes GP            + 1 kör h.
10. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari  + 1 kör h.
11. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari     + 1 kör h.
12. PETROV (RUS) Renault                + 1 kör h.
13. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth  + 2 kör h.
14. SUTIL (D) Force India-Mercedes    + 2 kör h.
15. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari          + 2 kör h.
16. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth + 2 kör h.
17. GLOCK (D) Virgin-Cosworth           + 4 kör h.
18. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth    + 4 kör h.
19. D’AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth    + 5 kör h.
20. LIUZZI (ITA) HRT-Cosworth          + 5 kör h.

Leggyorsabb kör: 1:23,425 (189,073 km/h) - Massa, Ferrari

Kiestek:
KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault, 56. kör  
SCHUMACHER (D) Mercedes GP, 27. kör
HEIDFELD (D) Renault, 24. kör
TRULLI (ITA) Lotus-Renault 18. kör
 

2 komment

Címkék: boxutca hungaroring; büntetés; massa; ferrari; mclaren; f1; red bull; formula 1; hamilton; webber; vettel; alonso; button; jenson; kerékcsere; győztes; magyar nagydíj;

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr373115386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Treacle 2011.08.01. 09:16:39

Vettel nem 85 ponttal vezet Webber előtt?

Real Simon says 2011.08.01. 17:29:46

De, 85-tel. Javítjuk, köszi! :)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása