HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Kor(e)ai öröm a Red Bullnál

2011.10.16. 09:55 Real Simon says

Sebastian Vettel gálaelőadást tartott Jeongamban: egy héttel saját világbajnoki címének megszerzése után, győzelmével bebiztosította a Red Bull Racing konstruktőr-világbajnoki címét is. A verseny legjobb csatája Lewis Hamilton és Mark Webber között zajlott a 2. helyért, az angol hősiesen kibekkelte a gyorsabb Red Bull támadásait.

"Gratulálunk a Red Bull Racingnek a konstruktőr-világbajnoki címhez. Élvezzétek ki rendesen, srácok, mert jövőre elvesszük tőletek!" - üzente a McLaren a saját versenykommentárjában az interneten keresztül, a Koreai Nagydíj után.

Csak idő kérdése volt, hogy az idén szinte mindent megnyerő bikások mikor húzzák be a második strigulát is Vettel Szuzukában megszerzett világbajnoki címe mellé. Sebastian a verseny rajtja után rátapadt a pole-ból induló Lewis Hamiltonra, a második kanyar után, a végtelen egyenesben megelőzte, majd a leintésig vissza sem nézett, csak a kerékcserék idején engedte át a vezetést másnak.  

Mögöttük Jenson Button elfékezte magát, Mark Webber és Felipe Massa így megelőzte a McLaren-pilótát, majd Fernando Alonso, Nico Rosberg, Vitalij Petrov és Paul di Resta állt be a vonatba. 

Az 5. körtől tájékán úgy tűnt, hogy megint esni fog, és néhány csepp valóban esett is, de az égi csapás ezúttal szerencsére elmaradt. Így végre megláthattuk, mire "képes" a jeongami pálya, ha versenyzésre is alkalmasak a körülmények.

Az első két kör helyezkedései után a verseny leült egy kicsit, újabb izgalmakat majd csak a kerékcserék hoztak. A 14. körben Button és Rosberg nyitotta meg a boxkiállások sorát, és a Mercedes szerelői - mint már oly sokszor ebben a szezonban - picivel gyorsabban dolgoztak, így Nico orrhosszal a McLaren elé-mellé ért vissza a pitlane-be. A pályára visszaérve Rosberg jobban gyorsított ki, mint Jenson, de lecsúszott a piszkos részre (Nico talán túlságosan is arra koncentrált, nehogy áthajtson a fehér sávon), így a mclarenes visszavette tőle a pozíciót.

A vezető Vettel és Hamilton egyszerre állt ki frissítésre a 17. körben - éppen jókor, mert nem sokkal ezután pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Vitalij Petrov okozta a galibát, aki nagy igyekezetében, hogy védje a helyét Alonso Ferrarijával szemben, elfékezte magát az egyik kanyar piszkos részén, és megtorpedózta Michael Schumachert. A Mercedes veteránja és a Renault orosz tankere idén már negyedik alkalommal randevúzott a pályán, ezúttal egyértelműen "Vitya" hibájából, aki el is ismerte a felelősségét az első nyilatkozatában. 


Michael Schumacher rommá tört Mercedese (Fotó: Active Pictures)

Petrov azonban nem úszta meg ennyivel: a két hét múlva esedékes Indiai Nagydíjat 5 rajthellyel hátrábbról kell majd megkezdenie, mint amire az edzéseredménye feljogosítaná.

A sportbíróknak három körig tartott, mire letakarították a pályáról a sok törmeléket, és a safety car kiállhatott. Még a biztonsági autós fázisban megpecsételődött Pastor Maldonado sorsa, a venezuelai ugyanis rossz irányból kerülte meg a boxutcába vezető szakaszon a terelőbóját, ezért áthajtásos büntetést kapott. Nem sokkal később végleg leparkolt a Williamsszel a garázsban.

A 21. körben újraindult a verseny, Vettel kiváló ritmusban szökött meg Hamilton elől, aki viszont megkapta a nyakára Mark Webbert. A versenyből hátralévő 34 kör a McLaren bizonyítási vágytól égő angolja és a Red Bull ausztrálja közötti, gigászi csatáról szólt. Jellemző a második helyért folyó csata intenzitására, hogy Hamilton rádión beszólt a McLaren stratégiáinak: "Ne beszéljetek hozzám, amikor éppen fékezem!" Minden idegszálára szüksége volt ahhoz, hogy maga mögött tudja tartani az erős és valamivel gyorsabb RB7-essel versenyző ausztrált.

Nico Rosberg közben az ötödik helyre vigyázott, de azt is elveszítette a 27. körben, amikor elfékezte magát a hosszú egyenes végén, és mindkét Ferrari elment mellette. Alonso két legyet akart ütni egy csapásra, megpróbálta becsapni Massát is, de a brazil ekkor még vissza tudta verni a támadását. A spanyol ezért stratégiát váltott: tovább maradt kint a középső etapban (a keményebb gumikon), a 35. körtől két fordulón át vezetett is a Ferrarival, de neki is ki kellett állnia második frissítésére, így végül ötödikként ért célba.

Vettel még a cél felé közeledve sem vett vissza a tempójából (sorozatban futotta a leggyorsabb köröket), egészen addig, amíg 8 körrel a leintés előtt a versenymérnöke, Guillaume "Rocky" Rocquelin rá nem szólt rádión, hogy ne hajtsa szét a gumikat. Alonso nagyjából ekkor közölte a Ferrari vezetőivel, hogy kész, vége, részéről feladta a dobogós helyek (elsősorban az előtte autózó Button) kergetését. 

Csak Hamilton és Webber nem tágított. A red bullos támadott és előzött is, mire a mclarenes a DRS segítségével visszatámadott, és ez így ment körökön keresztül. A Red Bull érthetően szerette volna kettős győzelemmel emlékezetessé tenni a konstruktőrbajnokká koronázást, de az 1. és a 3. hely sem volt rossz. Lewis Hamilton végül célba mentette a 2. helyet, és teljesen megérdemelten. A 26 éves angol nagyon nehéz időszakot élt át augusztus óta, mostani eredménye (ami egyébként ugyanaz a helyezés, mint amit tavaly ért el itt, Jeongamban) remélhetőleg átlendíti a holtponton.

Hamilton és Webber szolgáltatta a verseny legizgalmasabb csatáját (Fotó: Active Pictures)

"Hatalmas nyomást ellett elviselnem Mark részéről, nagyon könnyű lett volna hibázni, szélesen venni egy kanyart vagy blokkolni a kerekeket. De nagy elégedettséggel tölt el, hogy egyszer sem hibáztam. Úgy gondolom, a nyomás elviselése a világbajnokok ismertetőjegye, és azt hiszem, ezt ma megmutattam" - filozofált a leintés után Lewis.

"A kocsival eleinte minden rendben volt, később viszont "elment" az eleje [alulkormányzottá vált]. A futam végére az összes kapcsoló és tekerőgomb, ami csak létezik a cockpitben, a maximumra volt állítva [hogy az autó elejének stabilitását segítse - a szerk.]! A differenciálművet és az első szárnylapot is ütközésig tekertem, mégsem tudtam többet tenni az utolsó körökben" - érzékeltette nehéz helyzetét Hamilton.

Webbert régóta nem láttuk ilyen odaadással versenyezni, küzdeni-hajtani az utolsó centiméterig. "Mindent megpróbáltam, de nem könnyű megelőzni egy Lewis-kaliberű versenyzőt. Néhányszor próbálkoztam, remek csata volt, mivel az autóink a kör különböző részeiben voltak erősebbek vagy éppen gyengébbek, így nem volt könnyű előzésbe kezdeni. Nagyon élveztem, szerettem volna még egy hellyel előrébb végezni - amit a teljesítményünk alapján meg is érdemeltünk volna -, de a McLaren jól muzsikált, Lewis pedig kitűnően vezetett" - nyilatkozta sportszerűen az ausztrál.  

Jaime Alguersuari az utolsó előtti körben még hibába hajszolta Nico Rosberget, így a Toro Rosso lehetetlent nem ismerő spanyoljáé lett a 7. hely. Másik pilótájuk, Sébastien Buemi szintén jól versenyzett, ő a két Force Indiát utasította maga mögé. Rubens Barrichello szintén a verseny végén előzte meg honfitársát, Bruno Sennát a 12. helyért - az ő helyzetében, az ő korában, a várható nyugdíjazása előtt néhány futammal már ennek is örülni kell...


Vettel a koreai gálaelőadás végén meghajolt lelkes közönsége előtt (Fotó: Red Bull/GEPA)

A Koreai Nagydíj végeredménye:
55 kör = 308,630 km

1. VETTEL (D) Red Bull-Renault    1:38:01,994 óra (188,893 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes  + 12,019 mp.h.
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault      + 12,477"
4. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes      + 14,694"
5. ALONSO (SPA) Ferrari                    + 15,689"
6. MASSA (BRA) Ferrari       + 25,133"
7. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 49,538"
8. ROSBERG (D) Mercedes         + 54,053"
9. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari         + 1:02,762
10. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes + 1:08,602
11. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 1:11,229
12. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth + 1:33,068
13. SENNA (BRA) Renault + 1 kör h.
14. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault   + 1 kör h.
15. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari     + 1 kör h.
16. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari     + 1 kör h.
17. TRULLI (ITA) Lotus-Renault          + 1 kör h.
18. GLOCK (D) Virgin-Cosworth     + 1 kör h.
19. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth   + 1 kör h.
20. D'AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth   + 1 kör h.
21. LIUZZI (ITA) HRT-Cosworth     + 3 kör h.

KIESTEK: MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth, 31. kör (motorhiba); PETROV (RUS) Renault, 16. kör; SCHUMACHER (D) Mercedes GP, 16. kör (karambol)

Leggyorsabb kör: 1:39,605 - Vettel (Red Bull-Renault), az 55. körben
 
A konstruktőr-vb állása 16 futam után:
1. Red Bull Racing, 558 pont (már világbajnok)
2. McLaren-Mercedes, 418 p.
3. Scuderia Ferrari, 310 p.
4. Mercedes Grand Prix, 127 p.
5. Lotus RENAULT GP, 72 p.
6. Sahara Force India F1 Team, 49 p.
7. Sauber F1 Team, 40 p.
8. Scuderia Toro Rosso, 37 p.
9. Williams F1 Team, 5 pont

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr113306287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása