39 futam óta először zárt elsőként egy F1-es szabadedzést Felipe Massa. A vadonatúj Buddh Circuiton - amely részleteiben Massa két kedvelt pályájára, Sepangra és Isztambulra emlékeztet - a brazil folyamatosan javult, megérdemelten vitt el a pálmát, megelőzve a világbajnok Vettelt és ferraris csapattársát, Fernando Alonsót.
Felipe Massa akár ilyen "óriás" is lehet ezen a hétvégén, Indiában. Ideje volna... (Fotó: Ferrari)
Egészen a 2009-es Török Nagydíj harmadik szabadedzéséig kell visszapörgetnünk az időt, hogy ráakadjunk az utolsó alkalomra, amikor Felipe Massa első helyen zárt egy F1-es tréninget. A Ferrari brazilja, aki az elmúlt két évben egyértelműen másodhegedűs szerepbe kényszerült Fernando Alonso mellett, 39 futamot várt arra, hogy a neve ismét az első helyen jelenjen meg az eredménylistán.
A bazil fokozatosan kapta el a fonalat a mai szabadedzéseken, vadonatúj indiai Buddh pályán. A délelőtti tréningen még csak 7. volt (1,8 másodperccel elmaradva a leggyorsabb időt jegyző Lewis Hamiltontól), viszont ő volt az egyedüli Ferrari-pilóta, aki értékelhető időt futott. Alonso kocsijában ugyanis vészjelzést adott a motor, a Scuderia ezért pihentette a spanyolt, amíg a kocsiját szerelték. (Fernando mindössze 4 kört tett meg délelőtt).
A délutáni tréningen azonban Massa tovább gyorsult, ahogy a rendkívül poros, piszkos aszfalt telítődött gumival. A tréning felénél a brazil a 3. helyen tanyázott, Sebastian Vettel (Red Bull) és Hamilton (McLaren) mögött, majd fél órával a leintés előtt "robbantott". Felipe 1:25,706-os köridejét már senki sem tudta túlszárnyalni, a száguldó cirkusz kedvelőinek (nem csak a Ferrari-rajongóknak) nagy örömére.
A 150 Italia erősségét jelzi, hogy Alonso a 3. legjobb időt jegyezte délután, alig valamivel elmaradva a másodikként záró Vetteltől.
A Force India istálló remekül kezdte első hazai versenyét: Adrian Sutil hetedik lett pénteken
A McLaren számítógépes szimulációi szerint a Buddh pályán elméletileg 1:26,7-es időt lehet futni (a gumival való telítődés előtt), és Hamilton délelőtt csodás módon csak egytizeddel maradt el a céleredménytől (1:26,836). Délután rengeteg kört tettek meg a pilóták, hogy a gumikat próbágassák, de Hamilton 4., illetve Jenson Button 6. helye bizakodásra ad okot Wokingban is.
Érdekes, hogy a Pirelli - amely a ritkán használt kemény (ezüstszínű) és középkemény (fehér) abroncsokat hozta az új pályára - megcserélte a gumik allokációját Indiában: a kemény gumi lesz az elsődlegesen ajánlott ("prime") keverék, a lágyabb gumi pedig az opcionális lehetőség. Ezen felül, mivel új pályáról van szó, az FIA engedélyezte a csapatoknak, hogy a szokásosnál egy garnitúrával több abroncsot használhassanak pénteken.
Jól ment pénteken a Force India és a Renault is, mindkét istálló autói benne voltak, vagy nagyon közel végeztek a legjobb tízhez. A Toro Rosso szokásos nyitónapi remeklése ezúttal Sébastien Buemi nevéhez kötődik, aki a 10. helyen végzett. Csapattársa, Jaime Alguersuari délelőtt a korlátnak csapta az STR6-ost, de a szerelőknek bravúros munkával sikerült versenyképes állapotba hozniuk a sérült kasztnit a második szabadedzésre.
Mindkét tréningen elő kellett húzniuk a piros zászlókat a sportbírknak. Délelőtt egy kóborkutya tévedt be a pályára, ezért öt percig állt az edzés, míg délután, 38 perccel az edzés vége előtt a virgines Jerome d'Ambrosio ment rá túl nagy svunggal a rázókőre, amely megdobra a VR-02 farát, ami ezután nagy erővel csapódott a korlátnak. A kocsi hátsó szárnya letört, a jobb hátsó futómű és kerék kibicsaklott, de a belga újonc ép bőrrel megúszta a csattanást.
Jerome d'Ambrosióról szinte csak akkor hallunk idén, ha kalamajkába keveredik (Fotó: Virgin)
Lewis Hamilton (McLaren) és Sergio Pérez (Sauber) 3 rajthelyes büntetéssel számolhat a vasárnapi futamon, mivel az első szabadedzés végén nem lassítottak le eléggé a dupla sárga zászló meglengetésekor. Vitalij Petrovnak a koreai büntetése (ütközött Michael Schumacherrel) miatt kell 5 rajthellyel hátrábbról indulnia.
Indiai Nagydíj, Buddh International Circuit
A 2. szabadedzés eredménye:
1. MASSA (BRA) Ferrari 1:25,706
2. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:25,794
3. ALONSO (SPA) Ferrari 1:25,930
4. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:26,454
5. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:26,500
6. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:26,714
7. SUTIL (D) Force India-Mercedes 1:27,316
8. SENNA (BRA) Renault GP 1:27,498
9. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:27,853
10. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari 1:27,868
11. PETROV (RUS) Renault GP 1:27,890
12. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari 1:28,050
13. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:28,289
14. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:28,552
15. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:28,691
16. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth 1:28,708
17. TRULLI (ITA) Lotus-Renault 1:29,332
18. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault 1:30,241
19. ROSBERG (D) Mercedes GP 1:31,098
20. GLOCK (D) Virgin-Cosworth 1:31,469
21. SCHUMACHER (D) Mercedes GP 1:31,804
22. D'AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth 1:32,593
23. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth 1:32,768
24. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth 1:32,824
Utolsó kommentek