HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Négy Red Bull rajtol a legjobb 10-ből Indiában

2011.10.29. 14:21 Real Simon says

Sebastian Vettel a 13., a Red Bull már a 16. edzéselsőségét ünnepelte az Indiai Nagydíj időmérő edzése után. Utóbbi új rekord, a McLaren-Hondának ugyanis "csak" 15 pole jött össze 1988-ban. Lewis Hamilton befért a két RBR-pilóta közé, ám az angol pénteki büntetése miatt csak az ötödik helyről rajtolhat vasárnap. Felipe Massa a kavicságyban fejezte be az időmérőt, miután a Ferrari jobb első futóműve összecsuklott.

Mark Webber - Hamilton büntetésének köszönhetően - az első rajtsorból vághat neki holnap az Indiai Nagydíjnak (Fotó: Active Pictures)

Miután már három héttel ezelőtt, Szuzukában bebiztosította a világbajnoki címet, Sebastian Vettel számára csak a rekordok hajszolása maradt 2011-ben. A  Red Bull németje azóta is megragad minden lehetőséget, hogy bizonyítsa, ő a leggyorsabb a mezőnyben.

Koreában hajszállal lecsúszott ugyan a pole-ról Lewis Hamiltonnal szemben, és önmagához képest Indiában is visszafogottan szerepelt a pénteki edzéseken. De szombat délelőtt már Super Seb volt a leggyorsabb, elsőként ment le 1:25 alá (1:24,824), és a tempója semmit sem kopott a délutáni időmériőg. 

Lewis Hamilton gyors volt a Buddh pályán, de megint büntetést kapott: a 2. helyett csak az 5. helyről rajtolhat (Fotó: Active Pictures)

Vettel a Q3-ba bejutott, és ott értékelhető időt futott hét pilóta közül ismét a leggyorsabbnak bizonyult (1:24,178), négytizeddel verve Hamiltont. Vettel ezzel megszerezte 13. pole pozícióját ebben a szezonban, már csak egy választja el attól, hogy beállítsa Nigel Mansell 1992-es rekordját. A Red Bull Racing viszont rekordot döntött a Buddh pályán: ez volt a csapat 16. edzéselsősége a szezonban, ezzel megdöntötték a McLaren-Honda 1988-ban, a legendás Ayrton Senna-Alain Prost párossal felállított, 15 pole pozíciós csúcsot. Akkor a McLaren a 16 futamból 15-öt kezdhetett az élről; ezt idén a Red Bull is megcsinálhatja (19/18). 
 
A második-ötödik helyezett között mindössze 0,476 másodperc döntött, Hamilton mögött Mark Webber, Fernando Alonso és Jenson Button zárta a kvalifikációt. Hamiltonnak azonban kalkulálnia kell a 3 rajthelyes büntetéssel, amiért nem lassított le a dupla sárga zászlójelzésre a pénteki első szabadedzésen.
 
Fernando Alonso még bízik a Ferrari győzelmében Indiában (Fotó: Active Pictures)
 
Lewis az utolsó gyorskörében, az első két szektor után alig egytizeddel állt rosszabbul, mint a vezető Vettel, de a mclarenes az utolsó előtti kanyartól kiengedett, inkább bement a depóba. Saját (kissé nehezen érthető) indoklása szerint azért, hogy kímélje a gumikat a vasárnapi versenyre. "Az, hogy a tempónk alapján képesek voltunk beférkőzni a Red Bullok közé, mindenképpen büszkeségre ad okot az egész csapatnak. Igazából, én elégedett vagyok az egész éves edzésteljesítményemmel - egyre kiegyensúlyozottabban, jobban megyek" - értékelte futását az F1 Fekete Pétere.
 
A szaksajtóban egybként élénk vita alakult ki arról, mi lett volna, ha Hamilton futotta volna a leggyorsabb időt? Fernando Alonso 2007-ben a legjobb időeredményt érte el a Hungaroringen, de az emlékezetes feltartásos botrány miatt (amikor az indokoltnál tovább várakozott a McLaren-garázs előtt, hátráltva akkori csapattársát, Lewis Hamiltont) tötölték a spanyol legjobb idejét, csak a 6. helyról indulhatott. Juan-Manuel Fangio a fejlegyzések szerint a leggyorsabb kört futotta az 1956-os Francia Nagydíjon, Reimsben, mégis csapattársa, Peter Collins rajtolhatott a pole-ból. Érdekes adalékok, de mindez nem változtat a tényeken: Lewis az 5. helyről rajtolhat.
 
Fernando Alonso erősnek tűnik a Ferrarival, a spanyol nem zárja ki annak lehetőségét, hogy megfelelő stratégiával versenyben maradhat a győzelemért a versenyen is. Felipe Massának viszont először helyre kell pofozni a Ferrariját, miután a brazil alatt a kvalifikáció utolsó körében összecsuklott a jobb első felfüggesztés, amikor a Felipe nagy svunggal ráhajtott a magas szegélykövekre. A Ferrarinál a belső kamera felvételei alapján anyagfáradásra gyanakodtak, a BBC szakkommentátora, Eddie Jordan szerint viszont „Massa vezetői hibát vétett, messze nem az ideális íven kezdte azt a kanyarkombinációt, ahol a baleset történt”. 
 
Indiai sportbíró, Indiai Nagydíj, 2011 (Fotó: Jiri Krenek/Active Pictures)
 
A Mercedes-pilóták közül csak Nico Rosberg jutott be a Q3-ba; Michael Schumacher csak a 12. időt tudta elérni, miután a hazai menő, Narain Karthikeyan csúnyán feltartotta a németet az utolsó gyorskörében (Q2). Karthikeyan öt rajthelyes büntetést kapott figyelmetlenségéért, de Schumit ez nem vigasztalta, Ahogy azt is leplezetlen csalódottsággal fogadta, hogy ilyen nagyra nőtt a különbség közte és Rosberg között.
 
Adrian Sutil a 8. legjobb idejével magasra tartotta a Force india zászlaját az istálló hazai versenyén, rajta kívül még a két Toro Rosso-pilóta, Sébastien Buemi és Jaime Alguersuari fért be (együtt idén először) a Q3-ba. Ez azt jelenti, hogy a Red Bull mind a négy kocsija a legjobb 10-ben zárta az időmérő edzést – újabb rekord!
 
Vitalij Petrov könnyeket hullajthatott volna bánatában, amiért a Q2-ben ezredre egyforma időt (1:26,319) futott Alguersuarival, és ezzel a spanyol bejutott a Q3-ba, az orosz meg nem. De nem tette, ugyanis eleve magával hozott egy 5 rajthelyes büntetést Koreából, amiért buta módon kiütötte Schumachert a versenyen.
 
Rubens Barrichello, Williams F1 Team, Indiai GP, kvalifikáció (Fotó: Active Pictures)
 
Az előző futamokon, edzéseken remeklő Sauberek ezúttal csalódást keltettek: Sergio Pérez és Kobajasi Kamui sem volt képes megfelelően felmelegíteni a lágy abroncsokat a nagyon poros pályán, így be kellett érniük a 17-18. hellyel. Mivel Pérez (Hamiltonnal együtt) szintén kapott egy 3 rajthelyes büntetést a pénteki sárgazászló-elnézésért, a mexikói újoncnak a 20. rajthely jutott, Kobajasi pedig (más büntetések miatt) egy hellyel előrébbről, a 17.-ről indulhat vasárnap.
 
Az első Indiai Nagydíj vasárnap 10:30-kor rajtol (ne felejtsétek el visszaállítani a vekkert egy órával!).
 

Indiai Nagydíj, Buddh International Circuit
A kvalifikáció eredménye (NEM rajtsorrend!)

1. VETTEL (D) Red Bull-Renault           1:24,178
2. HAMILTON* (GB) McLaren-Mercedes 1:24,474
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault     1:24,508
4. ALONSO (SPA) Ferrari                 1:24,519
5. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes  1:24,950
6. MASSA (BRA) Ferrari                  1:25,122
7. ROSBERG (D) Mercedes               1:25,451
8. SUTIL (D) Force India-Mercedes   idő nélkül
9. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari    idő nélkül
10. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari idő nélkül
11. PETROV** (RUS) Renault              1:26,319
12. SCHUMACHER (D) Mercedes       1:26,337
13. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:26,503
14. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth 1:26,537
15. SENNA (BRA) Renault                       1:26,651
16. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:27,247
17. PÉREZ* (MEX) Sauber-Ferrari             1:27,562
18. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari         1:27,876
19. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault     1:28,565
20. TRULLI (ITA) Lotus-Renault             1:28,752
21. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth     1:30,216
22. KARTHIKEYAN*** (IND) HRT-Cosworth 1:30,238
23. D'AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth    1:30,866
24. GLOCK (D) Virgin-Cosworth       idő nélkül
* 3 rajthely büntetés a sárga zászló figyelmen kívül hagyásáért (FP1)
** 5 rajthely büntetés baleset okozásáért (Koreai GP)
*** 5 rajthely büntetés feltartásért (Schumacher)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr223338063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása