Hiába nyerte meg a túraautó-világbajnokság két utolsó futamát Rob Huff, végül három ponttal elmaradt csapattársától, Yvan Mullertől a világbajnoki csatában. Muller ezzel háromszoros WTCC-bajnok lett. Michelisz Norbert a 8. és a 9. helyen futott be, a szezont is kilencedikként zárta.
Rob Huff bombaformában versenyzett Makaóban: a pole pozícióról indulva megnyerte az első futamot Yvan Muller (Chevrolet) és Gabriele Tarquini (Sunred SEAT León) előtt, mjd a második futamon sem talált legyőzőre. Ez azonban kevésnek bizonyult ahhoz, hogy meg tudja előzni a pontversenyben vezető Mullert, aki a hatodik helyről rajtolva harmadiknak futott be a második versenyen.
Muller és Huff egyformán nyolc győzelmet aratott a szezonban, de amíg a francia emellett nyolc 2. helyet is begyűjtött, az angolnak „csak” hat ezüstérem került a neve mellé 2011-ben. Ez végeredményben azt jelentette, hogy Muller rekordszámú 433 potot gyűjtött, hárommal többet, mint a szezon közepén még tuti befunak tűnő Huffy.
Ez az idény a Chevrolet dominanciája jegyében telt, még akkor is, ha Alain Menu Makaóban nem tudott kiállni a második futamra, mert egy ütközés során összetört a Cruze. A brit Ray Mallock Limited (RML) által felkészített Cruze WTCC-k 21 versenyt nyertek a 24-ből; mind a 12 pole pozíciót megszerezték, és a kéttucat futamból 19-szer hozták el a leggyorsabb körért járó pontot. A lehetséges 347 versenykörből 256-ban valamelyik kék autó állt a mezőny élén, ami az össz-versenytáv 73,7 százalékát reprezentálja.
A kékek mellett idén két öreg róka, Gabriele Tarquini (Sunred SEAT) és Tom Coronel (ROAL BMW) nyújtott emlékezeteset. Makaóban, az első futamon az elnyűhetetlen olasz, míg a másodikon a holland tudta megosztani a Chevy-pilótákat a dobogón. Coronel egy versenyt nyert idén (Szuzukában), további négy dobogós helyezést autózott össze, jutalma a bajnokság negyedik helye lett. Tarquini a zolderi második futam megnyerése mellett még ötször állhatott fel a dobogóra, a világbajnokság 5. helyén zárt.
Michelisz Norbert számára a szezon második fele messze elmaradt a várakozásoktól. A Zengő Dension Team pilótájának legjobb eredménye a Hungaroringen megszerzett 2. hely maradt, emellett negyedikként hozta célba a BMW-t Monzában és Portóban. Németországban, majd Valenciában esélye volt a győzelemre, illetve a második hely megszerzésére, ám Norbi kiélezett versenyhelyzetben mindkétszer hibázott. A szezonzáró ázsiai túra (Japán, Kína, Makaó) hat futamán Michelisz mindössze 8 pontot gyűjtött, aminek következtében előbb a privátversenyzők számára kiírt Yokohama Trophy vezetését veszítette el, majd lecsúszott az értékelés dobogósai közül is.
Michelisz ugyanúgy 88 pontot gyűjtött, mint Franz Engstler, de a német szerzett egy győzelmet is, így hivatalosan a nyolcadik, míg a magyar autóst a 9. helyen rangsorolták.
Utolsó kommentek