HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Vettelnek Interlagosban sem volt ellenfele az időmérőn

2011.11.26. 18:54 Real Simon says

Sebastian Vettel szerezte meg az első helyről való indulás jogát az idényzáró Brazil Nagydíjon, red bullos csapattársát, Mark Webbert megelőzve. A világbajnoknak ez volt a 15. pole pozíciója a szezonban, ezzel megelőzte az eddigi rekorder Nigel Mansellt, aki 1992-ben 14 edzéselsőséget szerzett. A McLaren és a Ferrari nem volt olyan "penge" Interlagosban, mint a szabadedzések alapján vártuk, minden bizonnyal kompromisszumos beállításokkal mentek a vasárnapra várható eső miatt.

Vettel úgy zárta a 2011-es szezont, ahogy Melbourne-ben kezdte: pole pozícióval

Nem az volt a meglepetés, hogy a szezon villámembere, Sebastian Vettel megszerezte a pole pozíciót Interlagosban, ezzel megdöntötte Nigel Mansell 1992-ben felállított 14 edzéselsőséges rekordját. Jóformán az egyetlen régi rekordot, amit Michael Schumacher nem döntött meg annak idején, a ferraris sikerkorszakában. Hanem inkább az, hogy a többiek milyen csekély ellenállást tudtak (vagy akartak) kifejteni a remekül vezető némettel szemben.

Mark Webber az utolsó edzéskörében 0,181 másodpercre megközelítette ugyan Vettelt, ám az ausztrál a pénteki, első szabadedzés óta nem volt ilyen közel világbajnok márkatársához. Még nagyobb ellenállásra számítottunk (volna) a McLaren-Mercedes részéről, és Hamiltonék tempója rendben is lett volna ehhez, ám a wokingi gárda kissé konzervatívan állt hozzá a kvalifikációhoz, a vasárnapra beharangozott esőt is szem előtt tartva.

Hamilton kétszer két gyorskört futott a Q3-ban, míg Button kétszer egyet. Jenson saját elmondása szerint stílust váltott, sokkal agresszívabban küldte be az MP4-26-ot a kanyarokba, mint szokta, és azt gondolta, ez elég lesz az első rajtsorhoz, de végül a 3. helyen végzett. Így is megelőzte a csapattársát, ami főleg annak fényében nagy dolog, hogy JB egyáltalán nem szokott remekelni Sao Paulóban. 2006-tól egészen mostanáig képtelen volt továbbjutni a Q2-ből.

Fernando Alonso, Scuderia Ferrari, Brazil Nagydíj, 2011 (Fotó: Active Pictures - Jiri Krenek)

A Ferrarinál csak Fernando Alonso teljesítménye értékelhető, a spanyol idén kilencedszer szerezte meg az 5. rajthelyet, így már túlzás nélkül "bérletesnek" mondhatja magát. Felipe Massa - aki a 100. nagydíjára készül hazai pályán a Ferrarival - kocsiját messze nem sikerült úgy beállítani, ahogy a brazil szerette volna, a 7. rajthely keserű csalódás számára (és rajongói számára is). Massa Ferrarija alulkormányzottan viselkedett a pálya középső, kanyargós szakaszán, túlkormányzott volt a tempósabb kanyarokban, ráadásul gázadásra sem úgy reagált, mint Felipe szerette volna. 

Adrian Sutil remek formában, nagy akarattal állt ki az időmérőre, meg is lett az eredménye: a német a 8. helyre lőtte be a konstruktőr-vb 6. helyéért csatázó Force Indiát. A gárda ellenfelei közül a Sauber hiába finomította Kobajasi és Pérez beállításait, a C30 egyszerűen nem volt elég gyors; a Toro Rosso pilótáitól pedig ezúttal csak a 7. rajthelyre futotta.

Bruno Senna volt az időmérő edzés egyik kellemes meglepetése, színfoltja. A Renault-ba a Magyar Nagydíj után beugrott brazil edzéseredményei az utóbbi hetekben elmaradtak a csapat által elvárt szinttől, de hazai pályán megrázta magát, és monzai edzéseredményét túlszárnyalva a 9. helyre hozta be az R31-est. 

Nico Rosberg (Mercedes GP) annak örült, hogy sikerült megosztania a két Ferrarit, míg Michael Schumacher eltaktikázta magát, túl sokáig várt, így nem tudott időt felállítani a Q3-ban. 

Rubens Barrichello a 12. helyre hozta be a Williamst, ami több, mint elismerésre méltó teljesítmény. A veterán brazil, aki tudta és szándéka nélkül talán az utolsó F1-es futama előtt áll, saját bevallása szerint mindent kipréselt az FW33-ból, és ha pontot akar szerezni, további 71 kvalifikációs kört kell teljesítenie a versenyen is.

BRAZIL Nagydíj, Interlagos
Az időmérő edzés eredménye:

1. Sebastian VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:11.918 17 kör
2. Mark WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:12.099 16
3. Jenson BUTTON (GB) McLaren-Mercedes   1:12.283 18
4. Lewis HAMILTON (GB)  McLaren-Mercedes   1:12.480 22
5. Fernando ALONSO (SPA) Ferrari 1:12.591 22
6. Nico ROSBERG (D) Mercedes  1:13.050 21
7. Felipe MASSA (BRA) Ferrari  1:13.068 18
8. Adrian SUTIL (D) Force India-Mercedes 1:13.298 23
9. Bruno SENNA (BRA) Renault  1:13.761 20
10. Michael Schumacher (D) Mercedes  idő nélkül 18
11. Paul di Resta (GB) Force India-Mercedes 1:13.584 17
12. Rubens Barrichello (BRA) Williams-Cosworth 1:13.801 17
13. Jaime Alguersuari (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:13.804 18
14. Sebastien Buemi (CH) Toro Rosso-Ferrari 1:13.919 22
15. Vitalij Petrov (RUS)  Renault 1:14.053 16
16. Kobajasi Kamui (JAP) Sauber-Ferrari         1:14.129 18
17. Sergio Perez (MEX)  Sauber-Ferrari 1:14.182 21
18. Pastor Maldonado (VEN) Williams-Cosworth 1:14.625 11
19. Heikki Kovalainen (FIN) Lotus-Renault         1:15.068 11
20. Jarno Trulli (TRU) Lotus-Renault   1:15.358 14
21. Vitantonio Liuzzi (ITA) HRT-Cosworth   1:16.631 8
22. Daniel Ricciardo (AUS) HRT-Cosworth   1:16.890 9
23. Jerome d'Ambrosio (B) Virgin-Cosworth  1:17.019 10
24. Timo Glock (D) Virgin-Cosworth   1:17.060 10

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr553413687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dp27 2011.11.28. 10:21:14

Nem néztem az időmérőt: jól látom, hogy a két HRT erőből nyomta le a Virgin-eket?
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása