Azonnali hatállyal megszünteti Le Mans-i csapatát a Peugeot. Sokan előre fentük a fogunkat az Audi és a Peugeot egész éven át tartó csatájára a Megbízhatósági-világbajnokságon (WEC), de a francia gyár visszaeső európai autóeladásai keresztülhúzták a számításokat.

Azonnali hatállyal felszámolja Le Mans-i, ezzel együtt hosszútávú autóverseny-programját a Peugeot. A francia gyártó a visszaeső tendenciát mutató európai autóeladásokkal magyarázza a váratlan döntést.
„Ez a döntés a rendkívül nehéz európai gazdasági helyzettel összefüggésben született meg. A Peugeot úgy döntött, inkább a (gápjármű) eladások fejlesztésére fordítja erőfrrásait” – áll a franciák szerdai sajtóközleményében. A Peugeot számos új modellt kíván bevezetni 2012-ben, köztük az új 208-ast, a 3008 Hybridet, az 508 RXH-t, az 508 Hybridet, valamint a 4008-ast. Az új modellek bemutatása révén a gyár igyekszik megerősíteni a márka pozícióit a fejlődő piacokon is.
A Peugeot 2007-ben tért vissza saját fejlesztésű, 908-as turbódízel prototípusával (majd annak különféle változataival) a hosszú távú versenysportba. Legnagyobb sikerüket 2009-ben érték el, amikor kettős győzelmet arattak a Le Mans-i 24 óráson, 2010-ben és tavaly pedig a kék-fehérek nyerték az Interkontinentális Le Mans-kupa (ILC) sorozatát. Noha a 2011-es Le Mans-i viadalt az Audi nyerte (az egyetlen talpon maradt R18 TDI-vel), a legutóbbi 16 nemzetközi megbízhatósági futamból 14-en a Peugeot diadalmaskodott.

A franciák döntése azért is érdekes, mert az igazgatótanács alig két héttel ezelőtt szavazott újra bizalmat Olivier Quesnel csapatvezetőnek.
A Le Mans-i visszatérésre készülő Toyota idén csak néhány versenyen indul; a Porsche csak 2014-ben tér vissza a 24 órásra, illetve a WEC bajnokságba.
Utolsó kommentek