A McLaren MP4-27 bemutatásával visszavonhatatlanul megkezdődött a 2012-es Formula-1-es idény. A wokingiak egy letisztult, mégis sok újdonságot tartalmazó modellel álltak elő, amellyel Martin Whitmarsh szerint nem lehet más a céljuk, mint két világbajnoki cím begyűjtése.
A nagycsapatok közül a McLaren nyitotta meg a 2012-es autóbemutatók sorát az MP4-27-tel, Wokingban (Fotók: (c) McLaren Media)
A csapat honlapján, valamint a Facebookon is élőben közvetített bemutató első része meglehetősen hivatalosra sikeredett. A két versenyző, Jenson Button és Lewis Hamilton mellett a gárda tesztpilótái, Gary Paffett és az új generációt képviselő Oliver Turvey lépett a színpadra, hogy egy rövid, 12 perces demonstráció keretében leleplezze az MP4-27-est. Paffett idén a DTM-ben, míg Turvey az FIA GT-bajnokságban fog versenyezni, utóbbi egy GT3-as McLaren MP4-12C-vel.
Button és Hamilton jókedvűnek, de kissé nyúzottnak tűnt. Lewis végig mosolygott, úgy tűnik, túltette magát a 2011-es szezon második felében átélt magánéleti válságon, újra csak a versenyzés érdekli. Erre utalt az is, hogy többször átvette a válaszadás jogát Buttontól. „Szerintem ez a legkifinomultabb autó, amit az elmúlt években építettünk” – szögezte le.
A bemutató előtt sokan izgultak, vajon a McLaren MP4-27 orra is a múlt héten bemutatott Caterham CT01 csúnyácska orrához fog-e hasonlítani, amit a szakma és a rajongók máris kacsacsőrű emlősként emlegetnek. Szerencsére nem: a stílusra mindig adó McLaren mérnökeinek – Neil Oatley főtervező vezetésével – sikerült egy letisztult, az előírásoknak mégis megfelelő orrdizájnt készíteniük. Kacsaorrúnak kacsaorrú a McLaren is, de sokkal finomabban, letisztultabb módon. Hamilton finoman csípkelődve meg is jegyezte: „szerintem Felipe (Massa) sokkal boldogabb lesz ettől”, utalva a Ferrari-pilótával történt gyakori találkozásaikra 2011-ben.
Button elmondta, hogy az egész csapat kipihenten és reménykedve készül a tesztidőszakra, illetve a szezonra. „Az új szabályok rendesen megdolgoztatták az aerdinamikai szakembereinket, de mindenki nagyon pozitívan készül az új idényre” – fogalmazott a tavalyi vébé-ezüstérmes. „Nem gondolom, hogy a Red Bull hirtelen rossz autóval fog előállni, de mi is nagyon versenyképesek leszünk a 2012-es szezonban” – tette hozzá. Az előzetes hírekkel ellentétben semmi olyan fejlesztés nem jelent meg (vagy legalábbis kívülről nem tűnt fel) az MP4-27-en, amit más csapatoktól „nyúlt volna le” a McLaren. A legszembeötlőbb változás, hogy az oldaldobozok tetejéről eltűnt a 2011-ben használt U alakú csatorna, a hűtőborítás teteje szinte egy magasságba került a pilótafülke peremével.
A hivatalos ceremónia után Martin Whitmarsh csapatvezető lépett a színpadra, aki a McLaren Technology Centerben jelen lévő újságírók kérdéseire válaszolva elmondta: „Azt hiszem, senkit sem lepek meg, ha azt mondom, hogy számunkra két világbajnoki cím megszerzése a tét 2012-ben. Mi ezért vagyunk a Formula-1-ben.”
Arra a kérdésre, vajon a McLaren tervezi-e, hogy a közeljövőben saját fejlesztésű motorral álljon rajthoz, Whitmarsh kifejtette: „Az idei lesz a 18. közös évadunk a Mercedes-Benzzel, és mivel évek óta ők építik a legjobb motorokat, semmi okunk nincs arra, hogy partnerváltáson gondolkodjunk. Tudjuk, hogy az F1 révén egy nagyon erős marketingeszköz van a kezünkben, ennek ellenére nem tervezzük, hogy saját motorral álljunk elő. Persze, mindig lesznek emberek, akik spekulálni fognak erre.”
a McLaren február 7-én, Jerezben kezdi meg a téli felkészülést, többek közt a Red Bull és a Ferrari társaságában. A "nagyok" közül a Mercedes GP csak a második teszten, Valenciában gördül pályára a 2012-es autóval.
Utolsó kommentek