Nico Hülkenberg a legjobb körrel bizonyította F1-es érettségét a barcelonai tesztelés második napján, de a német csupán 4 századdal volt gyorsabb, mint a sauberes Sergio Pérez. A Red Bull és a McLaren délután már versenyszimulációt futott, Sebastian Vettelnek sok időbe telt, mire meg tudta előzni Lewis Hamiltont. Tovább szenved a Ferrari, és a Mercedes sincs még a topon.

Hülkenberg legjobb idejével megmutatta, hogy a Force India nagy meglepetést okozhat idén
Két ifjú titán, Nico Hülkenberg és Sergio Pérez villantott szerdán, a kollektív F1-es tesztelés második napján a Circuit de Catalunyán. A Force India 24 éves reménysége mindössze négy századmásodperccel futott jobb időt, mint a Sauber mexikói pilótája, a szuperlágy gumiknak és a gyorsan melegedő aszfaltnak köszönhetően. A Force India német versenyzője problémamentes napot zárt, 112 kört tett meg, Pérez viszont másfél órás pihenőre kényszerült, mert eltört a C31-es kipufogója, amitől a Ferrari-motor repedtfazék hangon kezdett muzsikálni.

Sebastian Vettel kocsijával sem volt minden rendben: a világbajnok szerda délelőtt csak 31 fordulót tudott megtenni. Délutánra viszont sikerült megjavítani a Red Bullt, a világbajnok 67 kört tett meg egyhuzamban, mindössze kereket cserélni állt ki a boxba. Szintén versenyszimulációt futott délután a McLaren. A nap fénypontja volt, amikor Vettel utolérte az előtte köröző Lewis Hamiltont, de csak jó néhány kör elteltével tudta megelőzni a wokingi masinát.
Mindez egyrészt arra utal, hogy az RB8-as és az MP4-27-es tempója közel egyforma, másrészt, hogy mindkét istálló elégedett a kocsi eddigi teljesítményével annyira, hogy ilyen korai időpontban ( tesztsorozat hatodik napján) versenyszimulációra adja a fejét. Vettel végül 104 körrel, Hamilton 127 körrel zárta a napot.

Szerdán mindössze négy csapat – a Sauber, a Ferrari, a Mercedes és a Caterham – teljesített 100 körnél kevesebbet. Fernando Alonso a Pirelli valamennyi, száraz pályára való gumikeverékét kipróbálta, ami arra enged következtetni, hogy a Ferrari F2012 még nem érett meg a versenyszimulációra, az olaszok még mindig kísérleteznek.
A „kicsik” közül erősen kezdett a Toro Rosso, Daniel Ricciardo még a harmadik legjobb idő birtokában ült le ebédelni. Dékután azonban gondja akadt az STR7 váltójával, csak az utolsó 25 percre tudott visszatérni a pályára, öt kör erejéig.

Nico Rosberg először vezethette érdemlegesen a Mercedes 2012-es autóját, a német kisebb technikai zűrök miatt csak 82 kört tudott megtenni. Vitalij Petrov szintén szerdán mutatkozott be a Caterhamnél, és az orosznak is meg kellett birkóznia a számára új autó gyermekbetegségeivel. Előbb a múlt pénteken formába öntött pilótaülésen kellett igazítani, hogy Vitalij kényelmesen elférjen a cockpitben, majd a fékekkel akadtak gondok.
A Virgin Racing tavalyi autójában második napja köröző, francia Charles Pic jó benyomást tett a szakemberekre azzal, hogy a nap során többször fél másodpercre megközelítette Petrov aktuális idejét.

F1-es tesztelés, Barcelona, 2. nap. Eredmények:
1. N. Hülkenberg (D) Force India VJM05-Mercedes 1:22,608 (112 kör)
2. S. Pérez (MEX) Sauber C31 - Ferrari 1:22,648 +0.040" (85)
3. S. Vettel (D) Red Bull RB8 - Renault 1:22,891 +0.283" (104)
4. F. Alonso (SPA) Ferrari F2012 1:23,180 +0.572" (87)
5. D. Ricciardo (AUS) Toro Rosso STR7-Ferrari 1:23,639 +1.031" (50)
6. L. Hamilton (GB) McLaren MP4-27-Mercedes 1:23,806 +1.198" (127)
7. N. Rosberg (D) Mercedes GP W03 1:24,555 +1.947" (82)
8. V. Bottas (FIN) Williams FW34-Renault 1:25,738 +3.130" (117)
9. V. Petrov (RUS) Caterham CT01-Renault 1:26,605 +3.997" (69)
10. Ch. Pic (FRA) Marussia MVR02-Cosworth 1:27,343 +4.735" (108)
Utolsó kommentek