Nico Rosberg végre pole pozícióra váltotta a Mercedes régóta sejtett edzéstempóját: a német 111. nekifutásra szerezte meg élete első edzéselsőségét. Lewis Hamilton a második legjobb időt futotta, de váltócsere miatt csak a hetedik helyről rajtolhat. Michael Schumacher így gondoskodott az Ezüstnyilak első rajtsoráról - az elsőről 1955 óta!

A Kínai Nagydíj időmérő edzésén déja-vu érzésünk támadt. Nem azért, mert a McLarenek továbbra is nagyon gyorsnak tűnnek, vagy mert Kimi Räikkönen – legszebb napjait idézve – lépést tudott tartani az élmezőnnyel. Hanem azért, mert Nico Rosberg két perccel a sanghaji kvalifikáció vége előtt, a legjobb idő birtokában kiszállt a Mercedes AMG W03-ból, és bukósisakját a hóna alá csapva elsétált a mérlegelésre. Ugyanúgy, ahogy Sebastian Vettel tette tavaly Isztambulban, a Red Bull edzés-dominanciájának tetőfokán.
Rosberg a 2006-os Bahreini Nagydíjon mutatkozott be a Formula-1-ben, a Williamsszel. Azóta 110 nagydíjon vett részt (2010 óta a Mercedes színeiben), de csak egyszer – Malajziában, 2010-ben – rajtolhatott az első sorból. Most, Sanghajban minden összejött a német számára: „Az időmérő edzésen kissé lehűlt a levegő, és a hátsó abroncsaink egyre jobban működtek. Az utolsó roham előtt állítottunk egy keveset az autón, és sikerült egy tökéletes kört futnom” – mesélte Nico az edzés után. 1 perc 35,121 másodperces köre az egész hétvége leggyorsabbja maradt.

Miután Lewis Hamilton kocsijában szombat reggel váltót cseréltek, a McLaren pilótája hiába futotta meg a második legjobb időt, öt rajthelyes büntetése miatt csak a hetedik helyről kezdheti meg a Kínai Nagydíjat. Csapattársa, Jenson Button így a 6. helyett az ötödik helyről rajtolhat. Persze, a mögötte végző öt versenyző – Michael Schumacher, Kobajasi Kamui (Sauber), Kimi Räikkönen (Lotus), Button és Mark Webber (Red Bull) – is nyert egy pozíciót, így az 1955-ös Olasz Nagydíj óta először két gyári Mercedes rajtolhat az első sorból Sanghajban.
A kvalifikáció másik nagy meglepetését az okozta, hogy Sebastian Vettelnek nem sikerült bejutnia a Q3-ba. A világbajnok nem fújolt, nem mutogatott másokra, nem keresett bűnbakot. „Egyszerűen nem jött össze az utolsó gyorsköröm, túl lassúak voltunk” – vállalta magára a felelősséget. Sebastian a 2009-es Brazil Nagydíj óta először nem jutott be a legjobb tíz közé időmérő edzésen.
Sergio Pérez ezúttal nem volt olyan meggyőző, mint három hete, Malajziában. A Sauber legjobbja Kobajasi Kamui lett, aki Hamilton büntetésének köszönhetően élete legjobb eredményét jegyezhette be, a harmadik rajthellyel. A japán kedvencei között tartja számon a sanghaji pályát, és miután a Sauber C31 szárazon és vízen (esőben) egyformán erős, remek versenyre számíthatunk tőle vasárnap.

Kínai Nagydíj, Sanghaj – A rajtlista
1. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:35,121
2. SCHUMACHER (D) Mercedes AMG 1:35,626
3. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari 1:35,784
4. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault 1:35,898
5. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:36,191
6. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:36,290
7. HAMILTON* (GB) McLaren-Mercedes 1:35,626
8. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:36,524
9. ALONSO (SPA) Ferrari 1:36,622
10. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault idő nélkül
11. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:36,031
12. MASSA (BRA) Ferrari 1:36,255
13. MALDONADO (VEN) Williams-Renault 1:36,283
14. SENNA (BRA) Williams-Renault 1:36,289
15. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:36,317
16. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:36,745
17. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:36,956
18. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari 1:37,714
19. KOVALAINEN (FIN) Caterham-Renault 1:38,463
20. PETROV (RUS) Caterham-Renault 1:38,677
21. GLOCK (D) Marussia-Cosworth 1:39,282
22. PIC (FRA) Marussia-Cosworth 1:39,717
23. DE LA ROSA (SPA) HRT-Cosworth 1:40,411
24. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth 1:41,000
* váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott
* váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott
107%-os idő: 1:42,931
Utolsó kommentek