HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Beérett Keke kicsi fia – Nico Rosberg-portré

2012.04.16. 21:30 Real Simon says

Azóta, hogy 2005-ben megnyerte a GP2 bajnoki címét, tudtuk, hogy egyszer eljön ez a nap. Nem olyan hamar jött el, mint vártuk, vagy, mint a srác tehetsége indokolta volna, de ez sohasem rajta, sokkal inkább a középszerű versenyautókon múlt. Hat szűk esztendő után, Sanghajban végre rámosolygott a szerencse: Nico Rosberg megszerezte első F1-es futamgyőzelmét. 
 
Nico Rosbergnek hat szűk esztendőt kellett kiböjtölnie, mire megszerezte első F1-es diadalát (Fotó: Mercedes AMG)
 
Arany fürtjeivel, a távolba révedő, koncentráló tekintetével Nico Rosberg az Autóversenyző álomképének megtestesítője. Az 1982-es világbajnok és hajdani driftkirály, Keke Rosberg fia először hétéves korában, 1992-ben öltözött versenyzőoverallba, azóta szinte folyamatosan sikerek kísérik a pályafutását. 
 
Wiesbadenben született (útlevelében az áll, hogy német-finn kettős állampolgár – noha apjával ellentétben ő egy kukkot sem tud finnül. Tud viszont németül, angolul, franciául és olaszul...), de szüleivel együtt Monte-Carlóban cseperedett fel. Nem meglepő, hogy a francia riviéra regionális minigokart-bajnokságában kezdte bontogatni szárnyait, amit 1996-ban megnyert. Egy évvel később a francia nemzeti minikartbajnokság címét is bezsebelte, majd 1998-ban az észak-amerikai ICA gokarbajnoki címet is megszerezte. A következő szezont mentora és menedzsere, Keke papa támogatásával Olaszországban versenyezte végig, ahol második lett az Intercontinental-A kategóriában. Utolsó gokartos évében, 2000-ben második lett az európai Formula-A-sorozatban. 
 
Mindig támaszkodhatott az apja tanácsaira: Keke és Nico Rosberg 2005-ben, a Hungaroringen (Fotó: GP2)
 
Ezután hazatért Németországba, ahol 2002-ben megnyerte a Formula BMW-sorozatot (amelyben két évvel később Sebastian Vettel diadalmaskodott). A következő idényt a második szezonjába lépő Formula-3 Euroszériában töltötte (mások mellett Lewis Hamilton és Paul di Resta oldalán), amelynek újoncértékelésében a második helyen végzett. Ennek – no meg Keke Rosberg régi, jó kapcsolatainak – köszönhette, hogy 2003 decemberében, Jerezben kipróbálhatta a Williams-BMW F1-es autóját, Nelsinho Piquet-vel együtt.

Legjobb F3-as eredménye a 2004-es év végi 4. hely volt az összetettben. Amikor csapata, az ART Grand Prix 2005-ben feljebb lépett az akkor indult GP2-sorozatba, Nicót is vitték magukkal. A „kis Rosberg” azzal hálálta meg a bizalmat, hogy egy felejthető első szezonfél után, futamról futamra javulva levadászta az összetettben addig vezető Heikki Kovalainent, végül a bahreini fináléban aratott kettős győzelmével megszerezte a GP2 bajnoki címét. 
 
Nico hat győzelemmel lett a GP2-sorozat első bajnoka 2005-ben (Fotó: GP2)
 
Nico a Williams F1-es csapatánál kötött ki, ahol 2006 és 2009 között négy szezont húzott le. Első versenyén, Szahírban hetedik lett, emellett megfutotta a verseny leggyorsabb körét, amire a szakma végképp felkapta a fejét. A Williams azonban ekkor már leszállóágba került, így Nico csak azzal tudta megmutatni rendkívüli gyorsaságát, hogy 2007-ben a 17 futamból tizenhatszor megverte sokkal rutinosabb csapattársát, Alexander Wurzot az időmérő edzéseken. Rosberg williamses pályafutásának csúcsát a 2008-as szezon jelentette, amikor is kétszer – Melbourne-ben és Szingapúrban – felállhatott a dobogóra. 

Patrick Head, a Williams technikai igazgatója műszaki képzettsége miatt kedvelte (Fotó: WilliamsF1)
 
 Nico 2010-ben a saját lábára álló Mercedes húzóembere lett. A stuttgarti gárda autója abban az évben háromszor jutott el a dobogóig – mindháromszor Rosberg révén, aki a szezon végén nagy fölénnyel utasította maga mögé visszatérő csapattársát, Michael Schumachert. Rosberg majdnem kétszer annyi pontot szerzett, mint a hétszeres világbajnok (142-72). Nico ebben az évben rajtolhatott először az első sorból (Malajziában) és több futamon is vezetett. 
 
A Mercedes 2011-es autója nem sikerült olyan jól, mint a svábok szerették volna, de Rosberg a keservesen végigküzdött szezon végén is meg tudta előzni Schumachert. Futamrészvételeinek száma egyre gyarapodott (a Hungaroringen ünnepelte a 100. Nagydíját), de az a bizonyos első Grand Prix-győzelem egyre csak váratott magára.
 
Első F1-es futamán, a 2006-os Bahreini Nagydíjon megfutotta a leggyorsabb versenykört (Fotó: WilliamsF1)
 
Egészen eddig. Sanghajban, a Kínai Nagydíjon a Mercedes végre valóban ütőképes autót tudott kiállítani, amivel Nico nagy fölénnyel szerezte meg a pole pozíciót, majd a futamgyőzelmet. Ahogy a McLaren csapat főnöke, Martin Whitmarsh fogalmazott: „Ha nem rontottuk volna el Jenson (Button) utolsó kerékcseréjét, talán meg tudtuk volna szorongatni, de ne vegyünk el Nicótól semmit: ezen a versenyen utolérhetetlen volt, teljesen megérdemelten nyert.”
 
Nico Rosberg – Damon Hill, Michael Andretti és David Brabham után – a negyedik F1-es pilóta, akinek az édesapja világbajnok volt. Gyorsaságát soha, senki sem kérdőjelezte meg, de voltak, akik kétségbe vonták a motivációját, kitartását, miután a német hat évig képtelen volt áttörést elérni a száguldó cirkuszban. Most, hogy megszerezte első futamgyőzelmét, a Mercedes AMG pedig felzárkózott az F1 legjobbjai közé, már csak az a kérdés: vajon ő lesz-e a második versenyző (Damon Hill után), aki meg tudja ismételni apja világbajnoki sikerét?
 
 
Névjegy – Nico Rosberg
 
Született: Wiesbaden (D), 1985. június 27.
Magasság/testsúly: 178 cm/66 kg
Erényei: gyorsaság, nagy technikai tudás, jól rajtol, erős a párharcokban, csapatjátékos
Hátránya: rossz autóval veszít a motivációjából
Családi állapot: nőtlen, barátnője Vivian Sibold
Hobbik: sportolás (jogging, mountainbike, síelés, jet-ski), gokartozás, játékok, zenehallgatás
Kedvenc étel: pasta aglio-olio (fokhagymás-olajos tészta)
Beszélt nyelvek: német, angol, francia, olasz 
Legnagyobb sikerei: gokart Európa-bajnoki 2. helyezett (Intercontinental-A, 2000); Formel BMW ADAC bajnok (2002), F3 Euroseries 4. helyezett (2004), GP2 bajnok (2005), F1-es futamgyőztes (Mercedes AMG, 2012)

F1-es bemutatkozás: Baheini Nagydíj, 2006 (Williams)
Első dobogó: Ausztrál Nagydíj, 2008 (Williams)
Első első rajtsor: Maláj Nagydíj, 2010 (Mercedes) 
Első pole és győzelem: Kínai Nagídíj, Sanghaj, 2012 
Dobogós helyezések: 6
Különlegesség: 2004-ben felvették Anglia egyik legjobb művészeti egyetemére (Royal College), de ő inkább a versenyzést választotta. 2010 óta saját magát menedzseli.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr304455658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

simon weber 2012.04.17. 12:24:42

Rosbergek az ev felet töltöttek Monte Carloban az ev masik feleben Ausztriaban eltek. Nico Zell am See-be jart ovodaba. Minden evben az F1-es szezon vegeztevel Keke es masodik felesege Sina (Nico edesanyja) a thumersbachi hazukban töltöttek a telet a salzburgi hegyekben. A helyiek azt mondjak, hogy Kekere meg az ovis programok szervezesekor is lehetett szamitani. Azon sem kell csodalkozni, hogy Nico rendkivül jol siel, hiszen az egyik legnevesebb osztrak siparadicsomban nött fel.

Keke egyebkent üzletemberkent is sikeres. 1995-ben utols DTM-es eveben sajat csapattal alt rajthoz, de Nico is apuka csapataval nyert a Forma BMW-ben es az F3 Euroszeriaban. A Team Rosberg a mai napig reszt vesz a DTM-ben az utobbi evekben az Audi partnerekent.

Real Simon says 2012.04.18. 11:31:09

@simon weber: Willkommen zurück, Herr Weber! :) Köszönöm az értékes hozzászólást, sok érdekes információ volt benne. Nagy örömmel várjuk a kommentjeidet a továbbiakban is! :)
A szerk.

Hanzi 2012.04.18. 17:31:34

Szóljatok a Totalcarnak,hogy a címlapon helytelenül jelent meg!
NOCO Rosberg-et írnak!

3 gb 2012.04.18. 20:29:15

Azért, azt ne feledjük, hogy ez MS nélkül nem sikerült volna neki és bizony ennek ellenére néha, mintha nem kellő tisztelettel nyilatkozna csapattársáról, pedig ne feledjük (nem biztos, hogy pontosak a számok), hogy amíg Nico a 111. nagydíján az első pole és az első nagydíj, addig ezzel egy időben MS-nek a 116. első soros rajt, ez nagyon nem mindegy. Ettől eltekintve nyerjen sokat, legyen világbajnok, hajrá!

Littlerock 2012.04.18. 20:40:25

Brawn már régen megmondta, hogy Schumi visszajelzései még mindig nagyon jók az autóról. Kellett egy kis idő, amíg ezt az autót össze tudták rakni. Kicsit úgy érzem, hogy a kölyök aratta le a babérokat... Ha igazam van, akkor az öreg még párszor elfenekeli az ifjú titánt... Szívből kívánom, hogy legyen meg neki a nyolcadik, utána esetleg Brawn adjon egy lehetőséget Massa-nak. Egy fecske nem csinál nyarat, nagy dolog, a győzelem, de még van mit letennie az asztalra Nico-nak is. Azért gratula!

Imi36 2012.04.18. 20:58:40

Jó-jó, de ki az a NOCO ROSBERG?!

1kutya 2012.04.18. 21:31:24

@Littlerock: Massa-nak? iszol te eleget mostanában?:-DDD

Tomi1973Wien 2012.04.18. 21:52:00

kell még legalabb 1 ev, mire az oreg schumi & brown ujra nyero autot varazsolnak...

schumi anno a benettonnal sem az elso evben lett bajnok, a ferrarinal evekbe kerult, mire utokepes (VB) kocsit csinaltak, de ez a mercedesnel is meglesz :-)

Littlerock 2012.04.18. 22:03:52

@1kutya:

meggyőződésem, hogy:

Massát lelkileg összetörték a vörösöknél. Azon a véleményen vagyok, hogy sürgősen ott kellene hagynia a Ferrarit. Tesztpilótának használják évek óta. Tavaly pár alkalommal már edzésen is jól ment, de mindig az ő autóján próbálnak ki mindent. Az autó viselkedése így soha nem következetes. E mellé a folyamatos sikertelenség görcsösséget eredményez. Hiszem, hogy ebben a srácban több van mint ami most látszik. Ha a rugó akkora nyomot hagyott volna benne, akkor már kirakták volna a csapattól, mert pl a szimulátorban egy nulla lenne. Valami miatt megtartják a kocsiban, miért is? Ha egyszerűen ilyen pocsék pilóta lenne már régen a füvet nyírná otthon, és ezen a menedzsere se segíthetne... Ha Perez még idén váltja, akkor tévedtem, de remélem, hogy a Vörösök nem teszik jobban tönkre, mert ilyen nyomás alatt nincs ember aki ne omlana össze... Massa Kiminél gyorsabb volt, és nem csak egy körön... Csak kitartást kívánhatok neki. És mindenki mástól bocs az OFF-ért.

- Szerzet - 2012.04.19. 01:32:44

Jaja. Kicsoda ez a Noco Rosberg. Az unoka?

simon weber 2012.04.19. 06:48:12

Keke Rosberg igen későb 30 évesen került a Forma-1-be. Előtte mérnökként dolgozott és egy év fizetetlen szabadságot vett ki, hogy a Forma Vee-ben autókázhasson. 37 volt, amikor Nico megszületett.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.04.19. 07:36:28

@simon weber:
A Subarunak van egy Keke Rosberg Edition autója. 150 db-ot gyártottak belőle.
www.ywone.yoyo.pl/index.html
Nem Impreza, Nem Legacy. Justy. :-)

simon weber 2012.04.19. 07:58:13

Az Opel Calibranak is volt" Keke Rosberg editionja". Az utolso eveit a rüsselsheimiak autojaval versenyezte vegiig a DTM-ben.

Vizirájd@r 2012.04.19. 09:04:14

"Arany fürtjeivel, a távolba révedő, koncentráló tekintetével Nico Rosberg az Autóversenyző álomképének megtestesítője" -ezen jót röhögtem! Szegénynek űgy áll a bal füle, hogy a sisakot is külön kell neki gyártani! Ami pedig a tehetségét illeti, az igazán tehetséges versenyzők tudtak gyenge autóval is eredményeket elérni.

victor vacendak 2012.04.19. 09:05:47

Schumit eddig a csapat illetve a technika veri, nem Rózsi.

2012.04.19. 11:13:21

"Nico Rosberg – Damon Hill, Michael Andretti és David Brabham után – a negyedik F1-es pilóta, akinek az édesapja világbajnok volt."

Igazából az ötödik, ugyanis Gary Brabham is próbálkozott a F1-ben, igaz csak két versenyre és már az előkvalifikáción is elvérzett mindkétszer.
en.wikipedia.org/wiki/Gary_Brabham
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása