HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Michelisz pontokat, D'Aste első győzelmét szerezte Ausztriában

2012.05.21. 09:17 Real Simon says

Az első futamon a Chevy-pilóták domináltak, a másodikon azonban a defektek felzabálták a kékek fölényét a Salzburgringen. Stefano D'Aste az utolsó kanyarban előzte meg Rob Huffot és Tom Coronelt, ezzel megszerezte első WTCC-győzelmét. Michelisz Norbert mindkét futamon pontot szerzett, Wéber Gábor eddigi legjobb versenyzését produkálta a túraautó-vébén.

Ausztriában végre megtört az átok: Michelisz Norbinak - remek versenyzése mellett - szerencséje is volt, a Zengő Motorsport pilótája mindkét futamon pontot szerzett (Fotók: WTCC Media)

Hiába domináltak a gyári RML Chevrolet Cruze-ok a WTCC első futamán a Salzburgringen, a második verseny a gumik miatt rémálomba fulladt a kékek szempontjából. Az első futamon Rob Huff parádésan vezetett, az angol idei második győzelmét aratta Yvan Muller és Alain Menu előtt. Miután Menu a második futam 9. körében gumihiba miatt kifutott a kavicságyba és lecsiszolta a Cruze bal elejét a korlátnál, az utolsó fordulóban a vezető Muller is gutaütést kapott. A Chevrolet bal első defektje miatt az addig vezető francia a nyolcadik helyre esett vissza, így kárba veszett a munkája jelentős része.

Az utolsó kör utolsó előtti kanyarjában aztán Huff sorsa is megpecsételődött. Szintén a legnagyobb terhelésnek kitett bal első kerék lett defektes, és miközben az angol azzal foglalatoskodott, hogy maga mögött tartsa a nyomulós Tom Coronel BMW-jét, a remekül helyezhkedő Stefano D'Aste köszönte a lehetőséget, és mindkét ellenfelét legyorsulva megszerezte első WTCC-futamgyőzelmét. 

D'Aste második futamon aratott diadala egyúttal a német Wiechers-csapat első sikere is volt, a BMW így – Michelisz Norbert Hungaroringen aratott győzelme után – immár két futamgyőzelemnél tart a szezonban.

Három boldog arc a dobogón. Stefano D'Aste (középen) első wtcc-s győzelmének, Huff (balra) a defekt ellenére megmentett 2. helynek, míg Coronel idei harmadik dobogójának örült

Magyar szempontból vészjóslóan indult a hétvége. A Zengő Motorsport pilótáinak szélárnyék-taktikája rosszul sült el az időmérő edzésen, így Michelisz csak a 15., Wéber Gábor a 21., utolsó rajthelyet szerezte meg. Wéber 1,6 másodpercet kapott Michelisztől, a versenyen azonban sokkal jobban ment a BMW, mint eddig bármikor, így Gábor - nagy csaták után - a 15. helyet szerezte meg, Norbi pedig kilencedik lett az első futamon.

A második versenyen Michelisz három pozíciót fogott a rajtnál, majd a sorra elvérző ellenfelek miatt felzárkózott a pontszerzők közé. Juni Görgy csapatmenedzser nem hitt a szemének: pilótájának szinte előznie sem kellett, a pozíciók sorra pottyantak a stabilan versenyző Michelisz ölébe. Az elsőkerékhajtásos autók (a Chevyk és a Seatok) valósággal zabálták az első abroncsokat, míg a hátsókerékhajtású BMW 320TC-nek ez nem okozott gondot. Norbit végül a bravúros ötödik helyen, Wébert – a Franz Engstlerrel szemben bemutatott, bátor, de sikertelen előzési manővere után – tizenkettedikként intették le. „A videóból kiderül, hogy Engstler kicsit korábban engedte el a gázt, féktávon Gabi bele is akadt és sajnos ő húzta a rövidebbet. Az autó megbillent, Gabi két pozíciót bukott de bejött, hatalmas vigyorral” - áll a Zengő-csapat beszámolójában.

Wéber Gábor hibázásra kényszerítette a rutinos Franz Engstlert, de az ütközéskor a magyar húzta a rövidebbet. Gabi így is eddigi legjobb versenyeit futotta a Salzburgringen

Ausztriai győzelme, illetve második helye révén Huff 8 pontra zárkózott fel csapattársa, Muller mögé az összetettben. Michelisznek sikerült megőriznie 3 pont előnyt legnagyobb ellenfelével (a privátversenyzők számára kiírt Yokohama-kupát tekintve), Pepe Oriolával szemben, így a magyar autós továbbra is a hatodik helyen tanyázik. 

A túraautó-világbajnokság következő versenyét két hét múlva redezik az algarve-i pályán, Portugáliában.

WTCC Race of Austria, Salzburgring
Az 1. futam végeredménye:

1. Rob Huff (GB) Chevrolet Cruze 1.6T  23:26,809 perc
2. Yvan Muller (FRA) Chevrolet Cruze 1.6T +0,312"
3. Alain Menu (CH) Chevrolet Cruze 1.6T  +0,739" 
...9. Michelisz Norbert (H) Zengő BMW 320 +8,419"
...15. Wéber Gábor (H) Zengő BMW 320 +13,983"

A 2. futam végeredménye:

1. Stefano D'Aste (ITA) Wiechers BMW 320  17:58,529 perc
2. Rob Huff (GB) Chevrolet Cruze 1.6T   +0,377"
3. Tom Coronel (NL) ROAL BMW 320   +0,494"
4. Pepe Oriola (SPA) Tuenti SEAT León 1.6 TDI +4,103"
5. Michelisz Norbert (H) Zengő BMW 320  +4,929"
...12. Wéber Gábor (H) Zengő BMW 320  +15,659"

A vb állása 12 futam után:

1. Yvan Muller (Chevrolet) 206 pont
2. Rob Huff (Chevrolet) 198 p.
3. Alain Menu (Chevrolet) 175 p.
4. Tom Coronel (BMW) 116 p.
5. Gabriele Tarquini (SEAT) 111 p.
6. Michelisz Norbert (BMW) 90 p.
7. Pepe Oriola (SEAT) 87 p.
8. Stefano D'Aste (BMW) 84 p.
...20. Wéber Gábor (BMW) 3 p.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr104529233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása