HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Vettel 32. pole-jával utolérte Mansellt Montrealban

2012.06.09. 21:23 Real Simon says

Sebastian Vettel idei második, összesen a 32. pole pozícióját szerezte meg a Kanadai Nagydíjon, ezzel beállította Nigel Mansell csúcsát az F1 örökranglistáján. A szabadedzéseken remeklő Lewis Hamilton csak 0,3 másodpercre tudta megközelíteni a Red Bull világbajnokát. A második sorból Fernando Alonso (Ferrari) és Mark Webber (Red Bull) rajtolhat vasárnap.
 
Sebastian Vettel a 32. pole pozícióját szerezte meg Montrealban, ezzel utolérte Nigel Mansellt az F1 örökranglistáján (Fotó: Red Bull/GEPA)
 
Ahogy a pénteki napot Lewis Hamilton, úgy a szombatot Sebastian Vettel uralta Montrealban. A német már a Kanadai Nagydíj szombati utolsó szabadedzésén verhetetlen volt – igaz, akkor csupán 6 ezredmásodperccel előzte meg Fernando Alonso Ferraiját. 
 
Vettel a Q3-ban három tizedet vert Hamiltonra, ami szokatlanul nagy különbség, főleg azok után, hogy az időmérő edzés első szakaszában mindössze 0,8 szekundum választotta el az első 17 autót! A Q2-ben szintén csak egy másodperc választotta el a bejutókat, és Vettel már ott is a leggyorsabbnak bizonyult. 1:14,187-es köridővel nyerte a Q2-t, amit a döntő etapban előbb 1:13,905-re, majd a második gyorskörében 1:13,784-re javított. Ezzel lényegében négy edzésszakaszban érte el a legjobb eredményt szombaton. 
 
"Az előző két futamon megtanultunk néhány leckét, akkor nem voltunk túl gyorsak, de nem is hoztunk ki mindent az autóból a kvalifikáción. Ezúttal viszont nagyon bíztam a kocsiban és igyekeztünk követni a kondíciók (a levegő- és pályahőmérséklet - S.I.) változásait. Nagyon jól éreztem magam benne az időmérőn, mindig tudtam gyorsulni egy kicsit. A vége nagyon szoros volt, de amikor kellett, mindig rá tudtunk tenni egy lapáttal" - értékelte ez évi második pole pozícióját (Bahrein után) a világbajnok.
 
Hamilton második rajthelye azt jelenti, hogy a McLaren pilótája 2007 óta még egyszer sem szorult ki az első rajtsorból Kanadában. Négy perccel a kvalifikáció vége előtt még Fernando Alonso állt a második helyen, de az angolnak sikerült még néhány századmásodpercet kipréselnie az MP4-27-ből, amivel megelőzte a spanyolt. 
 
A Kanadai Nagydíj időmérőjének legjobbjai: Fernando Alonso (Ferrari, 3.), Vettel (Red Bull, 1.) és Lewis Hamilton (McLaren, 2.) (Fotó: GEPA)
 
A Ferrari újfajta kipufogó-kivezetése egyértelműen jó hatással volt az F2012 teljesítményére. Ezt támasztja alá, hogy Felipe Massa a hatodik rajtkockát szerezte meg, tovább javítva idei legjobb edzéseredményén (7. hely, Monte-Carlo). A monacói győztes, Mark Webber a negyedik helyről vághat neki a 70 körös futamnak holnap, ami azt mutatja, hogy a nemzetközi szövetség figyelmeztetéseinek megfelelve hiába kellett átalakítania a Red Bullnak az RB8-as alvázát és első kerékagyát, a bikások nem veszítettek a tempójukból, sőt.
 
Sokan a pole pozícióra is veszélyes fegyvernek tartották a Mercedes AMG W03-ast Montrealban, ám ebből csak egy ötödik (Nico rosberg), illetve egy kilencedik (Michael Schumacher) rajthelyet sikerült megvalósítani. A versenyen ennek ellenére jó eséllyel pályáznak a dobogós helyezésekre, a Mercedes „Szuper-DRS-e” ugyanis előnyt jelenthet a több mint egy kilométer hosszú Casino-egyenesben. "Sokat dolgoztunk a hétvégén a versenybeállításokon, így az ötödik rajthelyről indulva is esélyem lehet a dobogóra" - jelentette ki magabiztosan Rosberg. 
 
Fernando Alonso idén talán először mondhatja el, hogy nem kellett túlerőltetnie magát egy jó köridőért. Az F2012 nagyon gyors Montrealban (Fotó: Ferrari Media)
 
Mindenki többet várt a Lotustól, az E20-as nagy végsebessége ugyanis elvileg jól érvényesülhet a 4,361 kilométer hosszú Gilles Villeneuve-pályán. Ehhez képest csak Romain Grosjean tudott bekerülni a Q3-ba – ahol hetedik lett –, Kimi Räikkönen csak a 12. időt tudta megfutni, ezzel ismét elbúcsúzott a Q2-ben. Grosjean immár 5:2-re vezet a 2007-es világbajnokkal szemben, a csapaton belüli edzéspárbajokat tekintve. 
 
Paul di Resta Bahrein után idén másodszor tudott bejutni a legjobb tíz közé, ahol nem kis bravúrral a 8. rajthelyet harcolta ki, megelőzve Schumachert és az egész hétvégén az autójával bajlódó Jenson Buttont. A 2009-es világbajnok kocsijában többször is ki kellett cserélni a váltót olajfolyás miatt, így jelentős kilométerhátrányban vágott neki a kvalifikációnak. Ilyen körülmények mellett a 10. rajthelye emberes teljesítménynek számít.
 
Nico Rosberg úgy véli, az ötödik helyről rajtolva is esélyes lehet a dobogóra (Fotó: Mercedes AMG)
 
A Sauber és a Williams nem tudta előkelő rajthelyekre váltani ígéretes edzéstempóját. Kobajasi Kamuinak kilenc ezredmásodperc hiányzott a Q2 végén a továbbjutáshoz, így a 11. helyről startolhat. Sergio Pérez (aki tavaly a monacói balesete miatt nem indult Montrealban) a 15. helyről kezdheti meg élete első Kanadai Nagydíját, miután kockásra fékezte az első gumiját a nyolcas kanyarnál a Q2-ben, ami után a Sauber erősen rázkódott. Pastor Maldonado sokat javult péntekről szombatra, de a venezuelai elrontotta az utolsó gyorskörének a legvégét: túl hamar lépett a gázra, a Williams kifarolt, a jobb hátsó kereke nekiütődött a „Bajnokok falát” szegélyező gumikordonnak és kifordult. Hála Maldonado gyors reakciójának, egy piruett után megfogta a kocsit és irányba állította a célegyenesben - de a Q3-ba repítő köridőnek lőttek. Bruno Senna – aki pénteken összetörte az FW34-est, szintén a "Bajnokok falánál" – így annak ellenére a csapattársa elől rajtolhat, hogy egész hétvégén köze nem volt Pastor tempójához. 
 
Kanadai Nagydíj, Montreal, Circuit Gilles Villeneuve
A kvalifikáció végeredménye:
 
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault   1:13,784 (212,777 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:14,087 (+ 0,303”)
 3. ALONSO (SPA) Ferrari F2012 1:14,151
4. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault    1:14,346
5. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:14,411
6. MASSA (BRA) Ferrari F2012         1:14,465
7. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault         1:14,645
8. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes   1:14,705
9. SCHUMACHER (D) Mercedes AMG 1:14,812
10. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:15,182
11. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari    1:14,688
12. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault 1:14,734
13. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:14,748
14. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari  1:15,078
15. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari     1:15,156
16. SENNA (BRA) Williams-Renault         1:15,170
17. MALDONADO (VEN) Williams-Renault   1:15,231
18. KOVALAINEN (FIN) Caterham-Renault  1:16,263
19. PETROV (RUS) Caterham-Renault 1:16,482 
20. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari 1:16,602
21. DE LA ROSA (SPA) HRT-Cosworth 1:17,492
22. GLOCK (D) Marussia-Cosworth 1:17,901 
23. PIC (FRA) Marussia-Cosworth 1:18,255
24. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth     1:18,330 

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr444575928

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: I loved every single minute (Montréal) 2012.06.10. 23:07:13

Az álmosan induló montreali futam egy igazi ünneppel ért véget. Ünneppel, ha azt tekintjük, hogy az elején borzasztóan unalmas vonatozásnak tetsző verseny egy igazi ereszd el a hajamba torkollott, de főleg ünnep, azt látni, hogy a sebesség győzedelm...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása