Szabálytalanságokat gyanít a Red Bull motorvezérlésében Jo Bauer, az FIA technikai ellenőre a hockenheimi időmérő edzést követően elvégzett vizsgálat után. Bauer fenntartásai a középső fordulatszám-tartományban mért gázpedálállásra, illetve az ebből származó (feltételezett) aerodinamikai előnyökre vonatkoznak.
A Renault 2006-os "mass damper"-ügye és a 2010-ben elterjedt flexibilis szárnyak után most sem úsztuk meg technikai botrány nélkül a Magyar Nagydíj előtti napokat (Fotó: Red Bull/GEPA)
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegáltja, Jo Bauer aláírásával vasárnap délelőtt került nyilvánosságra az a dokumentum, amelyben a szövetség bejelenti: szabálytalanságokat tártak fel a Red Bull Racing mindkét autójának motorvezérlésében.
Az FIA közleménye hangsúlyozza: már maga az szabálysértésnek számít, hogy a Red Bull által használt Renault motorok középső fordulatszám-tartományában alacsonyabb a nyomaték, mint az indokolt lenne. Midez arra utal(hat), hogy a Red Bull egy adott gázpedálállás mellett befolyásolja a motorba jutó levegő mennyiségét, továbbá, hogy ezáltal továbbra is aerodinamikai segédeszközként használja a kipufogógázokat, ami a szabályok értelmében 2011 vége óta tilos.
„Miután megvizsgáltuk az 1-es (Sebastian Vettel) és 2-es (Mark Webber) rajtszámú autó motorjának nyomatékgörbéjét, nyilvánvalóvá vált, hogy a maximum nyomatékleadás mindkét esetben jelentősen kisebb, mint a korábbi versenyeken mért szint. Véleményem szerint – így Jo Bauer – ezzel a csapat megsértette a Formula-1 2012-es technikai szabályzatának 5.5.3-as pontját, mivel a motor nagyobb teljesítmény leadására képes egy adott fordulatszám mellett, a középső fordulatszám-tartományban.”
„Továbbá, ez a nyomatékbeállítás mesterségesen megváltoztatja mindkét versenyautó aerodinamikai tulajdonságait, ami szintén ellentétes a TD 036-11-es előírással. A fentieket továbbítani fogom a versenybíráknak” - áll Bauer közleményében.
A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner az Autosportnak elmondta: nem tud semmiféle szabálytalanságról. „A [vizsgálat] eredménye csak az időmérő edzés után került nyilvánosságra” – tette hozzá Horner.
A BBC Formula-1-es szakírója szerint "elképzelhető, hogy Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek a rajtrács végéről kell indulnia" a Német Nagydíjon. A Red Bull motorpartnere, a Renault közleményben cáfolta, hogy a szabályokkal ellentétes változtatás(oka)t hajtottak volna végre a motorokon.
Utolsó kommentek