Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj pénteki szabadedzésein, a Hungaroringen. Jenson Button délelőtt a második, délután a hatodik idővel zárt, jelezve, hogy a McLaren újra képes lesz a pole pozícióért harcolni. Kimi Räikkönen egy második, Bruno Senna harmadik időt villantott pénteken, míg a Red Bull és a Ferrari hoppon maradt: pilótáik nem tudták kipróbálni a lágy gumikat egy futó zápor miatt.
"Imádom ezt a pályát, még akkor is, ha nehéz rajta előzni. Igazi, versenyzőnek való pálya, sajátságos karakterrel – imádni való, kifelé lejtős kanyarokkal, kellemes dombokkal – mindezek együtt nagy élményt jelentenek" – mondta a pénteki leggyorsabb, Lewis Hamilton
Mindkét szabadedzésen Lewis Hamilton biozonyult a leggyorsabbnak a Hungaroringen. A McLaren „lassúpálya-specialistája” délelőtt 1 perc 22,821 másodperc alatt ért körbe a 4381 méter hosszú mogyoródi pályán, amit a délutáni tréningen közel egy másodperccel szárnyalt túl, 1:21,995 perc alatt ért körbe. Délelőtt Jenson Button követte csapattársát az eredménylistán, aláhúzva a McLaren Hockenheimben is tapasztalt formajavulását, mely alapján a wokingiak úgy tűnik, ismét versenyben lesznek a pole pozícióért.
„A két tréning során számos hasznos változtatást hajtottunk végre a kocsin, így jó irányba haladunk – de még sok tennivalónk van. A srácok fantasztikusan dolgoztak, és én is rajta vagyok [hogy tovább javuljunk], ahogy egész évben. Érzem a szurkolók támogatását, eddig jól állunk ezen a hétvégén. Azon vagyok, hogy minden szembe jövő lehetőséget maximálisan kihasználjak” – nyilatkozta Hamilton.
A Magyar Nagydíj címvédője, Jenson Button délután a hatodik időt futotta Mogyoródon (Fotó: McLaren)
„Nehéz előzni ezen a pályán, ezért a kvalifikáció és a helyezkedés a pályán kulcsfontosságú lesz. Lesznek versenyzők, akik hosszú etappal próbálkoznak, és lesznek, akik rövidebb etappal kezdenek (a versenyen). Akárhogy is lesz, Jenson és én is arra készülünk, hogy az élen, vagy annak közelében végezzünk a kvalifikáción. Imádom ezt a pályát, még akkor is, ha nehéz rajta előzni. Igazi versenyzőnek való pálya, sajátságos karakterrel – imádni való, kifelé lejtős kanyarokkal, kellemes dombokkal –, mindezek együtt nagy élményt jelentenek. Egyszerűen 'egybefolyik' a pálya. Szép volt, fiúk!”
Kimi Räikkönen a második helyre lőtte be a Lotus-Renault-t – amelytől továbbra is az első győzelmet várják a szakemberek –, Bruno Senna harmadik ideje pedig azért nagy dolog, mert délelőtt a finn Valtteri Bottas helyettesítette. Bottas egyébként már Silverstone-ban és Hockenheimben is vezethette a brazil autóját az első szabadedzésen, majd két teljes napon át nyüstölte a Williams-Renault-t a Young Driver Teszten. Finn televíziós kollégáim szerint a Williams egyes vezetői legszívesebben már most véglegesítenék Bottast a 19-es számú autóban, Senna azonban egyelőre elég szponzort hoz Brazíliából ahhoz, hogy maradhasson.
Massa remek formában érkezett 2009-es, majdnem végzetes balesetének helyszínére, a Hungaroringre (Fotó: Active Pictures / Jiri Krenek)
Felipe Massa negyedik, illetve Fernando Alonso ötödik helye révén elégedett lehet pénteki teljesítményével a Ferrari. De a második tréning vége előtt mintegy 40 perccel, Kerepestarcsa felől érkező nyári zápor valamelyest áthúzta a maranellóiak számításait. „A délutáni eső miatt egyáltalán nem tudtunk kimenni a pályára, hosszú etapra a lágy gumikon, délelőtt azonban legalább be tudtuk fejezni a Magyarországra hozott aerodinamikai fejlesztéseinkkel kapcsolatos munkát” – foglalta össze a napot a spanyolok világbajnoki éllovasa.
Massa kiemelte: „Nyilvánvaló, hogy több gyors autó van a mezőnyben, ahogy azt Hockenheimben is láthattuk. De azt is pontosan tudjuk, hogy a Hungaroringen az első edzésnap eredményeit mindig egy csipetnyi sóval kell lenyelni, mivel a versenyhétvége kezdetén a pálya még rendszerint piszkos, így radikálisan változhat a helyzet péntekről szombatra.”
Paul di Resta – aki tavaly remek hetedik hellyel tette le a névjegyét a Hungaroringen – ígéretesen lőtte be a pályához a Force Indiát; Romain Grosjean pedig kilencedik lett, miután kicsúszott és a korlátnál lecsapta a Lotus E20 orrát. Grosjeannak egyébként nem sikerült megtalálnia a számára ideális beállítást, ennek volt köszönhető, hogy hibázott a hetes kanyarban.
Vettel és a Red Bull pénteki terveit egy futó zápor húzta keresztül - de így is a pole pozíció egyik várományosai (Fotó: Active Pictures / Jiri Krenek)
A Red Bull istálló sem lehetett teljesen elégedett a Magyar nagydíj nyitónapjával: a világbajnok csapat egyik pilótája sem tudta kipróbálni a jobban tapadó lágy abroncsokat az eső miatt. Sebastian Vettel a nyolcadik időt érte el, míg Mark Webber délutáni 14. eredményéről nehéz eldönteni, vajon csak az eső miatt szerepelt ilyen gyengén az ausztrál, vagy egyéb problémák is hátráltatták.
„Rengeteg lehetőségünk van még a javulásra, ha ez sikerül, meglátjuk, hányadán állunk. Volt egy decens futásunk a középkemény abroncsokon, ami nagyon fontos volt, sokat tanultunk belőle, de a mezőny szorosnak tűnik. Sajnos nem volt szerencsénk az időjárással – ahogy a többieknek sem –, meglátjuk, mire megyünk holnap!” – fogalmazott a világbajnok.
A nyári zápor után Kobajasi Kamui volt az első, aki kimerészkedett a plyára a Sauberral (vizesgumikon), röviddel ezután Michael Schumacher már az intermediate abroncsokon próbálkozott. Ross Brawn éppen felhívta a német figyelmét rádión keresztül, hogy figyeljen a pályán lévő vízátfolyásokra, amikor a hétszeres világbajnok W03-asa a 12-es kanyarban felúszott, és a gumikordonnak rohant. A lassítások alapján nem működött rendesen a Mercedes kormányműve – de hogy valóban ez volt-e Schumi korlátnak ütközéének az elsődleges oka, az csak szombaton derül ki.
Erő és elszántság jellemezte a hétszeres világbajnok, Schumacher pénteki szereplését - de egy vízátfolyás megállította (Fotó: Active Pictures / Jiri Krenek)
A Magyar Nagydíj időmérő edzését az m1 élőben közvetíti, szombaton 13:30-tól.
27. Magyar Nagydíj, Hungaroring.
A 2. szabadedzés végeredménye:
# Versenyző Autó köridő kül. (kör)
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:21.995 (20)
2. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:22.180 +0.185" (20)
3. Bruno Senna Williams-Renault 1:22.253 +0.258" (34)
4. Felipe Massa Ferrari 1:22.417 +0.422" (29)
5. Fernando Alonso Ferrari 1:22.582 +0.587" (22)
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:22.747 +0.752" (17)
7. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:22.794 +0.799" (23)
8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:22.824 +0.829" (18)
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:22.922 +0.927" (12)
10. Michael Schumacher Mercedes AMG 1:23.160 +1.165" (19)
11. Nico Rosberg Mercedes AMG 1:23.164 +1.169" (29)
12. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:23.337 +1.342" (26)
13. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:23.713 +1.718" (26)
14. Mark Webber Red Bull-Renault 1:23.814 +1.819" (17)
15. Kobajasi Kamui Sauber-Ferrari 1:23.841 +1.846" (28)
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:24.328 +2.333" (25)
17. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:24.345 +2.350" (28)
18. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:24.623 +2.628" (23)
19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:24.823 +2.828" (30)
20. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:25.220 +3.225" (30)
21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1:27.104 +5.109" (28)
22. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:27.106 +5.111" (19)
23. Charles Pic Marussia-Cosworth 1:27.185 +5.190" (24)
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:27.822 +5.827" (20)
Utolsó kommentek