A Mercedes és a Renault után a Ferrari is megerősítette, hogy már a próbapadon nyúzzák a 2014-től bevezetendő turbómotort. Jelenleg úgy tűnik, másfél év múlva ez három gyártó fogja ellátni az összes F1-es istállót.
A Ferrari sok tapasztalattal rendelkezik a V6-os turbókról: 1981 és 1988 között 125 GP-ből 14-et megnyertek, ez két konstruktőr-világbajnoki címet eredményezett (Fotó: dppi)
A Ferrari motorfejlesztési vezetője, Luigi Fraboni már a Hungaroringen elárulta az SzC_blognak egy interjúban, hogy az olaszok még augusztusban próbapadra állítják annak az 1.6 literes, V6-os turbómotornak a prototípusát, amelyet 2014-től kötelezővé tesznek a Formula-1-ben.
Fraboni – aki Luca Marmorini mellett vezeti a Scuderia motorfejlesztési részlegét – elmondta: „Rendkívül fontos, hogy még a nyáron elkészüljünk a turbómotor első változatával. Noha a jelenlegi (2.4 literes szívó-) motorrral még végig kell versenyeznünk ezt és a jövő évadot, korán el akarjuk kezdeni az 1.6-os turbó próbaüzemét, hogy ha valami probléma adódna vele, elég időnk maradjon a hiba korrigálására.”
Luca Marmorini az autosport.com-nak megerősítette: „A szezon hátra lévő része nagyon fontos számunkra, így továbbra is dolgozunk a 2012-es erőforráson, de arról senki sem beszél, hogy a 2013-as motor installációján is dolgoznunk kell, ami nagy munka. Ugyanakkor elkészült a V6-osunk is, az első példány már fut a próbapadon – ez egy nagyon érdekes projekt.”
A Mercedes-Benz és a Renault már korábban bejelentette, hogy V6-os turbóprojektjük előrehaladott állapotban van. Miután a Cosworth jelenleg csak a sereghajtó Marussiát és a HRT-t látja el hajtóművekkel (amely csapatoktól sem elég pénzt, sem megfelelő szakmai visszajelzést nem kap), kétséges, hogy a tradicionális brit gyártó belevág-e a költséges és megtérülését tekintve aggályos turbós kalandba.
Az utolsó turbós Ferrari, az F1/88C 1.5 literes motorja 650 lóerős volt 1988-ban. A mostani gyártók a jelenlegi szívómotorokéhoz hasonló, 750 LE körüli teljesítményt ígérnek (Fotó: dppi)
Mindezek fényében úgy tűnik, 2014-től csak három motorgyártó marad talpon az F1-ben, vagyis mindegyik gyártónak négy istállót kell ellátnia turbómotorokkal.
A 2014-re várható motorleosztás:
Renault: Red Bull, Lotus, Williams, Caterham
Mercedes-Benz: McLaren, Mercedes (Brawn*), Force India, Marussia**
Ferrari: Ferrari, Sauber, Toro Rosso, HRT
* A Mercedes F1-es részvétele az igazgatótanácsban felmerült viták miatt 2013 után kérdéses
** A Marussia a McLaren hajtásláncát használja, így a Mercedes motorok valószínűsíthetők
Utolsó kommentek