HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A McLaren besöpörte az első rajtsort Monzában

2012.09.08. 23:38 Real Simon says

Lewis Hamiltonnak egy tökéletlen kör is elég volt ahhoz, hogy csapattársát, Jenson Buttont megelőzve megszerezze 23. pole pozícióját az Olasz Nagydíjon. A ferrarisok közül Felipe Massa idén először legyűrte Fernando Alonsót, akit technikai probléma hátráltatott a Q3-ban. Paul di Resta a negyedik időt autózta, de váltócseréje miatt csak a kilencedik helyről indulhat a Force Indiával. A Red Bullnál csak Vettel szerepelt elfogadhatóan. 

Hamilton_GPItaly_res600.jpg
Lewis Hamilton idei negyedik edzéselsőségét szerezte meg Monzában, ahol eddig még nem nyert (Fotó: Jürgen Tap/HochZwei)

"Sokkal jobb köröket futottam a szabadedzéseken, nem hittem volna, hogy ez elég lesz a pole-hoz. Mindkét Ferrari és Kimi (Räikkönen) is előttem volt, ezért nem tudtam javítani [az utolsó körömben]. Nagyon örülök az edzéselsőségnek a csapat miatt is, mert a srácok rengeteget dolgoztak, hogy versenyképes autónk legyen Monzában" - értékelt Lewis Hamilton, aki ez évi negyedik, pályafutása 23. pole pozícióját szerezte meg szombaton.

Jenson Button ezúttal nem tudott lépést tartani a csapattársával, de a második rajtkocka is kiváló eredmény a világbajnoki hajrát győzelemmel megnyitó (Belga GP) angol számára. Ahogy Hamilton, úgy Button sem állhatott még fel a dobogó tetejére Monzában. 2009-ben akkori csapattársa, Rubens Barrichello, 2010-ben Fernando Alonso mögött futott be másodikként a Királyi park lombos fái alatt. Tavaly remek versenyzéssel zárkózott fel Sebastian Vettel mögé, de nyernie akkor sem sikerült. Zsinórban három második hely után Jenson éppenúgy az első olaszországi diadalában reménykedik, mint Hamilton. 

Button_GPItaly_res600.jpg

Igazság szerint Fernando Alonsónak a McLarenek közelében lenne a helye; a spanyol a kvalifikáció első és második etapjában is a legjobb időt autózta. De amikor igazán számított volna, a Q3-ban, elromlott az F2012 hátsó keresztstabilizátora. A Ferrari hiába próbálkozott a szélárnyék-taktikával, Alonso Q3-as ideje csak a tizedik rajthelyhez volt elegendő.

Felipe Massának nem is volt szüksége a csapattársa szélárnyékára, a brazil gyors és precíz kört hozott össze a harmadik etapban, ezzel megszerezte a harmadik rajthelyet. A brazil idén először tudta megelőzni Alonsót időmérő edzésen. "Hosszú idő óta ez volt a legjobb kvalifikációm. Ez egy nagyon fontos verseny a Ferrari számára, és mindent meg fogok tenni egy jó eredmény érdekében. Sajnálom Fernandót, mert egész hétvégén nagyon gyors volt; de mindkettőnk autója erős, ezért biztos vagyok benne, hogy vasárnap sok pontot hozunk a világbajnokság szempontjából. A McLaren is erősnek tűnik, de megverhetjük őket" - nyilatkozta Felipe, aki az elmúlt két évben a legjobb rajtpozícióját szerezte meg.

Massa_MONZA_res600.jpg

Ahogy Monzában megszokhattuk, remek formában volt a Force India. Tempójuk alapján mindkét autóval bejuthattak volna a Q3-ba, de Nico Hülkenberg reményei már a Q1 elején szertefoszlottak (megállt a motor),
Paul di Resta pedig hiába futotta meg a ragyogó 4. edzésidőt, korábbi váltócseréje miatt öt rajthelyes büntetést kapott, így a kilencedik pozícióból kell indulnia. 

Három zavarba ejtően rossz verseny (Hockenheim, Hungaroring és Spa) után biztató tréninget zárt a Mercedes AMG. Michael Schumacher eddig minden edzésen a legjobbak közé tartozott, a kvalifikáción az ötödik időt autózta, amiből - Di Resta büntetésének köszönhetően - negyedik rajtrács lett. Nico Rosberg szintén esélyes lehet a dobogóra, miután a hatodik helyről startolhat vasárnap. A stuttgartiak Szingapúrra ígérik a következő, komoly fejlesztési csomagot, de egy esetleges jó szereplés az Olasz Nagydíjon sokat javítana az irányzékot vesztett csapat  hangulatán.

DiResta_cockpit_ITA_res600.jpg
Paul di Resta F1-es pályafutása legjobb eredményét érte el a 4. idővel Monzában, de megbüntették (Fotó: Force India)

Továbbra sincs rendben a Red Bull kvalifikációs tempója. Sebastian Vettel tavaly - sokak meglepetésére - sikeresen bevette Monzát, a pályát, amely azelőtt éveken keresztül a Milton Keynes-iek mumusának számított. Vettel minden tudását összeszedve, az RB8 utolsó tartalékait is mozgósítva a hatodik legjobb időt futotta (amiből 5. rajtkocka lett), és a Red Bull versenyeken megszokott formajavulására alapozva, viszonylag optimistán várja a vasárnapot. Mark Webber azonban - a Hungaroring és Spa után - ismét képtelen volt beverekedni magát a Q3-ba, és az ausztrál nem rejtette véka alá csalódottságát. "Tudjuk, hogy a versenytempónk általában jobb, mint amit az edzéseken mutatunk, de nem akarok folyton az eredmények után futni. A feladat egyértelmű: javítanunk kell az autó kvalifikációs tempóján" - szögezte le az ausztrál. 

Schumacher_MONZA_res600.jpg

Kimi Räikkönen megint hozta a kötelezőt, bejuttatta a Lotust a top 10-be, de a remélt (és beígért) edzéstempó-javulás elmaradt. Beugró csapattársa, Jerome D'Ambrosio (aki az eltiltott Grosjeant helyettesíti ezen a hétvégén) tisztességgel elvégezte a házi feladatát, továbbjutott a Q2-be, ennél többre azonban nem futotta a felkészültségéből. A szimpatikus belga a 15. helyről rajtolhat, úgy, hogy egy pozíciót nyert a spái kilengései miatt megbüntetett Pastor Maldonado visszasorolása miatt.

A hátsó régiókban egyedül az jelentett érdekességet, hogy Narain Karthikeyan - idén először - meg tudta előzni csapattársát, Pedro de la Rosát. A HRT spanyol veteránja csak az utolsó sorból vághat neki élete 100. Formula-1-es futamának.

Olasz Nagydíj, Autodromo Nazionale, Monza
A rajtsorrend: 

1. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes  1:24,010
2. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes     1:24,133
3. MASSA (BRA) Ferrari                      1:24,247
4. SCHUMACHER (D) Mercedes AMG    1:24,540
5. VETTEL (D) Red Bull-Renault           1:24,802
6. ROSBERG (D) Mercedes AMG          1:24,833
7. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault      1:24,855
8. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari        1:25,109
9. DI RESTA* (GB) Force India-Mercedes 1:24,304
10. ALONSO (SPA) Ferrari                   1:25,678
11. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault     1:24,809
12. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari          1:24,901
13. SENNA (BRA) Williams-Renault       1:25,042
14. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:25,312
15. D'AMBROSIO (BEL) Lotus-Renault    1:25,408
16. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari  1:25,441
17. KOVALAINEN (FIN) Caterham-Renault 1:26,382
18. PETROV (RUS) Caterham-Renault   1:26,887
19. GLOCK (D) Marussia-Cosworth        1:27,039
20. PIC (FRA) Marussia-Cosworth          1:27,073
21. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth 1:27,441
22. MALDONADO** (VEN) Williams-Renault 1:24,820
23. DE LA ROSA (SPA) HRT-Cosworth  1:27,629
24. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes idő nélkül
* Váltócsere miatt 5 rajthely büntetés
** Spában kiugrott a rajtnál (5 rajthely), majd karambolozott Glockkal (5 rajthely), összesen 10 helyes büntetés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr224763841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása