HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Maldonado "elrontotta" a Hamilton-Vettel Show-t Szingapúrban

2012.09.23. 10:38 Real Simon says

Az F1-rajongók már bekészítették a chipset, a popcornt és a kólát a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésére, hogy megnézzék Lewis Hamilton és Sebastian Vettel összecsapását a pole pozícióért. De jött egy kívülálló, és beleköpött a kóláspohárba. Az utcai pályák specialistája, Pastor Maldonado továbbjutott a Q3-ba, és utolsó nekifutásra leszorította a világbajnokot a rajtrács második helyéről. Nesze neked, Hamilton-Vettel Show!

SIN_HamiltonPole12_r600.jpg
Hamilton idén ötödször rajtolhat az élről - pontosan a McLaren első pole pozíciójának 40. évfordulóján (Fotó: HochZwei)

A McLaren a Formula-1 második legrégebbi istállója, de az elsők abban, hogy időről időre emlékeztessék a világot arra, honnan indultak, és mit értek el az elmúlt közel fél évszázadban. Peter Revson szerezte meg a csapat első pole pozícióját az 1972-es Kanadai Nagydíjon. Most, Szingapúrban, Lewis Hamilton megszerezte az istálló 153. edzéselsőségét – szinte napra pontosan 40 évvel Revson első huszárvágása óta.

Hamilton a Q1-ből az ötödik, a Q2-ből a legjobb idővel (1:46,665) jutott tovább, és a Q3 végén megszerezte a pole pozíciót. Ahogy Martin Brundle fogalmazott, egy nyugodt körrel, amiben nyoma sem volt erőlködésnek. Pontosan ez a „nyugodt” jelző az, ami sokáig nem jellemezte Hamiltont. Tavaly ilyenkor kapkodott, a stewardokkal vitázott és magával sem volt kibékülve, ami meglátszott a teljesítményén. Most viszont, hogy folyik a kötélhúzás a McLarennel a szerződés-hossabbítás ügyében, minden eddiginél összeszedettebben autózik. Ez a 24. edzéselsősége pályafutása során, idén pedig az ötödik, vagyis, Hamilton a Magyar Nagydíj óta dominál az időmérő edzéseken.

SING_Maldonado_600.jpg
Maldonado ragyogó 2. rajthelyének kulcsa az volt, hogy fokozatosan az igényeihez igazította a Williams FW34-est (Fotó: Active Pictures)

Sebastian Vettel úgy futott neki a kvalifikációnak, hogy mindhárom szabadedzésen a legjobb időt érte el. Az első edzésszakaszban a negyedik, a másodikban a második legjobb időt autózta, és joggal számított arra, hogy a végén felteszi a koronát a hétvégi szereplésére. De a Q3 végén csak 1:49,905-re tudott javítani, ami nem volt elég ahhoz, hogy az első rajtsorba kvalifikálja magát. Vettel úgy nyilatkozott, hogy a harmadik hely „nagyon jó eredmény a csapatnak, hiszen a verseny hosszú, bármi megtörténhet.” A testbeszéde azonban csalódottságról árulkodott, ami ilyen felvezetés után érthető is.

Pastor Maldonado ugyanis beleszólt a nagyok párbajába. A Williams rosszfiúja, akit Silverstone után 10 ezer euróra büntettek veszélyes vezetésért, Monzában pedig tíz rajthelyes büntetést kellett letöltenie, olyan remekül autózott, amilyet nem láttunk tőle Valencia óta. Maldonado az isőmérő edzés utolsó másodperceiben 1:46,804 perces kört futott, ezzel belőtte a Williams-Renault-t az első rajtsorba. Martin Brundle meg is jegyezte: „Minél többet nézem, annál elképesztőbb, amit Pastor produkált ma.”

SINGAPORE_VettelQ3_r600.jpg
Vettel igyekezett pozitívan nézni a 3. rajthelyet, de ez a grimasz elárulta, mit érez valójában (Fotó: Active Pictures)

Maldonado lehet a mérleg nyelve Szingapúrban. Vannak, akik borítékolva látják a rajtkarambolt (nagy szívességet tenne ezzel a vb-éllovas Fernando Alonsónak), mi viszont egy sima, erős versenyt várunk, amelyen Pastor megmutathatja, hogy aki Hamiltonnal és Vettellel egyforma gyors tud lenni egy ilyen technikás pályán, annak joga van a dobogóra kerülni. 

Jenson Button rajtolhat a negyedik helyről. A 2009-es világbajnok nem volt elégedett az autójával, elmondása szerint a hátsó (szuperlágy) abrocsai elkoptak, mire a leggyorsabb körét kellett volna megfutnia – de így is befért a második rajtsorba.

Fernando Alonso csalódottan vette tudomásul, hogy az F2012 ezen a pályán nem képes lépést tartani a McLarenekkel és a Red Bull-lal – a Ferrari új fejlesztései (új első és hátsó szárny) ellenére sem. Az olaszok olyan bizonytalanok voltak, hogy a utolsó szabadedzésen visszaszerelték a régebbi fejlesztésű (Monza előtti) hátsó szárnyat, mert megbízhatóbbnak vélték. „Már a pénteki első körök után tudtam, hogy ezúttal nem leszünk olyan erősek, mint Monzában voltunk. Ezért az ötödik rajtpozíciónak örülnünk kell, talán még jobb is, mint az idei átlagunk” – értékelt Fernando. Hozzátette: „Vasárnap pontokat kell szereznünk, Japánra és Koreára pedig sokat kell fejlődnünk, mert tarthatatlan, hogy másfél másodpercre vagyunk lemaradva a riválisainktól.” Felipe Massa is visszasüllyedt a korábbi, átlagos szintjére: a brazil ismét képtelen volt továbbjutni a Q3-ba, a 13. helyről indulhat Szingapúrban.

SINGAPORE_Alonso_r600.jpg
Fernando Alonso gyengébben szerepelt a vártnál - azonnal fejlesztésre szólította fel a Ferrarit (Fotó: Active Pictures)

Paul di Resta folytatta a Foce India nagyszerű edzésszereplését. Monzai 3. edzésideje (amiből egy büntetés miatt kilencedik rajthely lett) után a hatodik legjobb időt futotta Szingapúrban, remek helyzetbe hozva csapatát a Williamsszel és a Sauberral szemben. Csapattársa, Nico Hülkenberg a Q2 utolsó pillanataiban még továbbjutásra állt, ám Michael Schumacher javított az eredményén, kitúrva a fiatal németet a top 10-ből.

Mark Webber a hetedik helyet szerezte meg, és egy ideig a büntetés bárdja lebegett a feje fölött, miután a Q1-ben vitatható módon előzte meg Timo Glockot. A büntetés végül elmaradt, így Webber előtt nyitva az út egy erős versenyhez. Az egyfutamos eltiltás után visszatérő Romain Grosjean nemcsak a kvalifikáción, hanem mindegyik edzésen gyorsabbnak bizonyult Kimi Räikkönennél. A francia a Q2-ben leborotválta a betonfalat, ennek ellenére továbbjutott a Q3-ba, ahol egyetlen gyorsköre a nyolcadik rajthelyre volt elég. A francia négy pozícióval előzi meg Räikkönent a rajtrácson.

Ha a Mercedes AMG új fejlesztései (teljesen átalakított kipufogó és hátsó szárny) javítottak az AMG W03 teljesítményén, az nem nagyon látszott. Nico Rosberg és Michael Schumacher is bejutott a legjobb tíz közé Szingapúrban, de ez Monzában – a nagy fejlesztések előtt – sem volt másként. Az biztos, hogy az Ezüstnyilak spóroltak a gumikkal, csak egy-egy gyors kört vállaltak be a Q3-ban, hogy minél több megmaradjon a versenyre.

SINGAPORE_SchumiQ9_r600.jpg
A Mercedesnél csak Schumi bukósisakja csillogott a szingapúri fényárban, az új W03-as már kevésbé (Fotó: Active Pictures)

A szingapúri kvalifikáció nagy vesztesei a Sauberek voltak: Kobajasi Kamui már a Q1-ben elvérzett (a japán krónikus túlkormányzottságra panaszkodott; a C31-es mintha leszorítóerőt vesztett volna a tempósabb kanyarok közepén), de Sergio Pérez sem volt képes többre a 14. rajthelynél.
A pozitív meglepetésről Vitalij Petrov gondoskodott az „alvégen”. Miután a szombati szabadedzésen nekiment a falnak és a boxutca bejáratánál leparkolta súlyosan sérült Caterhamjét, a szerelők és az orosz is összeszedte magát: idén harmadszor tudta megelőzni a csapattársát, Heikki Kovalainent.

Szingapúri Nagydíj, Marina Bay Circuit
A rajtsorrend:

1. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes   1:46,362
2. MALDONADO (VEN) Williams-Renault 1:46,804
3. VETTEL (D) Red Bull-Renault             1:46,905
4. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes      1:46,939
5. ALONSO (SPA) Ferrari                       1:47,216
6. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:47,241
7. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault       1:47,475
8. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault          1:47,788
9. SCHUMACHER (D) Mercedes AMG      1:47,823
10. ROSBERG (D) Mercedes AMG           1:47,943
11. Hülkenberg (D) Force India-Mercedes 1:47,975
12. Räikkönen (FIN) Lotus-Renault        1:48,261
13. Massa (BRA) Ferrari F2012            1:48,344
14. Pérez (MEX) Sauber-Ferrari            1:48,505
15. Ricciardo (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:48,774
16. Vergne (FRA) Toro Rosso-Ferrari    1:48,849
17. Senna (BRA) Williams-Renault       1:49,809
18. Kobajasi (JAP) Sauber-Ferrari         1:49,933
19. Petrov (RUS) Caterham-Renault      1:50,846
20. Kovalainen (FIN) Caterham-Renault 1:51,137
21. Glock (D) Marussia-Cosworth         1:51,370
22. Pic (FRA) Marussia-Cosworth         1:51,762
23. Karthikeyan (IND) HRT-Cosworth     1:52,372
24. De la Rosa* (SPA) HRT-Cosworth   1:53,355
* 5 váltócsere miatt 5 rajthely büntetés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr474797126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása