Sebastian Vettel úgy nyerte meg az Indiai Nagydíjat, ahogy akarta. A Red Bull címvédője egy pillanatra sem engedte ki a kezéből az irányítást, ő lett az első versenyző Ayrton Senna óta, aki zsinórban három nagydíj minden egyes körében vezetett. Fernando Alonso 12 körrel a leintés előtt megelőzte Mark Webber KERS-problémáktól gyötört Red Bullját, második helyével a spanyol életben tartotta bajnoki esélyeit. A McLarennek a negyedik és ötödik hely jutott Noidában, Jenson Button a csapat történetének 150. leggyorsabb körét jegyezte.
Függetlenül attól, hogy megnyeri-e a soron következő Abu-dzabi Nagydíjat, Sebastian Vettelt.nyugodtan kikiálthatjuk Ázsia bajnokának. A Red Bull vb-címvédője győzött Szingapúrban, Japánban és Koreában, majd Indiában is, ezzel mesternégyest ért el. Vettel Szuzuka és Jeongam után a Buddh-pályán is minden kört az élen töltött, ezzel az első F1-es pilóta lett Ayrton Senna óta, aki három egymást követő versenyen nem adta ki kezéből a vezetést. Senna az 1989-es San Marinó-i, Monacói és Mexikói Nagydíjat söpörte be hibátlan versenyzéssel.
Vettel számára egyedül az okozott némi fejfájást, amikor a Red Bull alváza hat körrel a leintés előtt megereszkedett és az aszfaltot súrolva szikrázott. A probléma magától oldódott meg (mintha ez is távirányítással működne a Red Bull-depóból), két fordulóval később már nyomuk sem volt a szikráknak. Seb a célvonalon 9,4 másodperccel előzte meg Fernando Alonsót, ami bőven elegendő volt ez évi ötödik diadalához, illetve ahhoz, hogy 13 pontra növelje előnyét spanyol riválisával szemben.
Mark Webber az első sorból rajtolt, megtartotta a második helyet, de nem tudott lépést tartani a remekül induló csapattársával. Vettel öt kör után 2,4 másodperccel, 13 forduló után már 3,7 szekundummal vezetett Webber előtt, később stabilan 11-12 másodpercen tartotta az előnyét. Az ausztrálnak nem jelentett volna gondot Fernando Alonso maga mögött tartása, de 17 körrel a leintés előtt a KERS hibridrendszer akkumulátorai túlmelegedtek, a rendszer – saját üzembiztossága érdekében – magától kikapcsolt, Webber csak a futam végén tudta újra használni. Ekkor azonban már késő volt.
Fernando Alonso tudta, hogy a rajtnál lesz leginkább esélye arra, hogy pozíciókat fogjon. A Ferrari bajnoki esélyese az ötödik rajtrácsról indult, de a két McLaren szélárnyékát kihasználva kibújt mögülük az 1,2 kilométer hosszú egyenesben, és káprázatos csatát produkált Jenson Buttonnal és Lewis Hamiltonnal a harmadik pozícióért. „Számomra a rajt volt a verseny fénypontja – milliméterek voltak Lewis, Fernando és közöttem” – nyilatkozta a verseny után Button. „Életemben nem láttam még ilyen startot: hihetetlenül kemények voltunk, de egyikünk sem ment neki a másiknak. Olyan szoros volt, mégis, olyan tiszta!”
Alonso megszerezte a harmadik helyet – a Ferrari új aerodinamikai fejlesztései, az új hátsó szárny és diffúzor egyértelműen gyorsabbá tették az F2012-est a versenyen –, sőt, lépést tudott tartani Webber Red Bulljával. Folyamatosan kapta a biztatást a Ferrari depófalától, „hősnek”, „terminátornak” nevezték az olasz nyelvű rádióüzenetekben, így bátorítva támadásra a spanyolt. Amikor Webber a KERS kihagyása miatt védekezésképtelenné vált, Alonso kihasználta előnyös helyzetét, és a hosszú egyenesben megelőzte a Red Bullt, átvette a második helyet. Vettel azonban egy másik planétán versenyzett, Alonsónak esélye sem volt, hogy utolérje.
„Megint azt láthattuk, hogy a versenyen sokkal erősebbek vagyunk, mint a kvalifikáción. Remekül rajtoltam, nagyszerű első kört produkáltam. Megfelelően használtuk a gumikat, ami azzal kiegészülve, hogy a hatvankörös verseny minden egyes körében 120%-os erőbedobással vezettem, második helyet eredményezett. Harcban voltunk a Red Bull-lal, de az autónk továbbra sem képes [önerőből] a győzelemre. Ha az idény végén megnyerjük a bajnokságot, senki sem mondhatja, hogy mások hibáit kihasználva kerültünk oda – hanem azért, mert mindig kihoztuk a maximumot” – értékelte remek versenyét Fernando.
Tavaly az Indiai Nagydíj tipikus kétcserés versenynek számított. Idén viszont – kihasználva a Buddh-pálya tükörsima aszfaltját és a tartósabb Pirelli-gumikat – az összes célba érő csak egyszer állt ki kerékcserére. Alonso a 29., Webber a 30., Vettel a 33. körben ejtette meg egyetlen cseréjét (mindannyian lágyról a kemény gumikra váltottak), míg a McLaren-pilóták közül Button a 25., Hamilton a 32. fordulóban állt ki a depóba. Lewis Hamilton esetében a McLaren újabb F1-es rekordot állított fel, a négy kerék mellett ugyanis a kormányt is kicserélték – méghozzá káprázatos idő, 3,3 másodperc alatt!
Hamilton nem fukarkodott a dicsérő szavakkal a verseny után. „Az első etapban gondjaim akadtak a leváltással – a bal kezem helyett a jobb kezem ujjaival kellett lekapcsolgatnom, ezért a csapat úgy döntött, a boxkiállásnál kicseréljük a kormánykereket is. Csináltam már ilyet a téli teszteken, Barcelonában, de versenyen még soha. A srácok azonban a hatalmas nyomás ellenére is fantasztikusan gyorsan dolgoztak, ez úton is köszönöm mindegyiküknek! Már azelőtt lekaptam a helyéről a kormányt, hogy megálltam volna és kidobtam a pilótafülkéből. Az egyik szerelő helyére illesztette az új kormányt, egyesbe raktam a váltót és már ott sem voltam – mindez alig több, mint három másodperc alatt zajlott le!” Érdemes megjegyezni, hogy a McLaren tartja a kerékcsere-rekordot is: Hockenheimben mindössze 2,31 szekundum alatt cserélték le Jenson Button négy abroncsát.
Felipe Massa újabb értékes pontokat szerzett a Ferrarinak. A brazil Kimi Räikkönennel csatázott a hatodik helyért, és egy körrel később (a 28. fordulóban) depózott, mint a Lotus bajnokaspiránsa. Massa éppen akkor tért vissza a pályára, amikor Kimi végigdübörgött a célegyenesen. A finn lendületből be is csusszant elé, de Felipe kihasználta a DRS nyújtotta előnyöket, a Lotus szélárnyékából kibújva átvette a pozíciót, amit aztán – Räikkönen nagy bosszúságára – a leintésig megtartott. „Nagyon jó volt ma a kocsi, de nem sokra mentem vele, mivel az egyenesekben nem tudtam előzni. Magunkkal toltunk ki szombaton, amikor ilyen beállítást választottunk a kvalifikációra, ennek az árát fizettük meg a versenyen. Gyors volt az autó, de nem a megfelelő helyeken, és ha valaki mögött (turbulens levegőben – S.I.) kell haladnod, nem sokat tehetsz ellene” – értékelt a finn, aki 16 pontszerző befutója ellenére immár tényleg csak matematikailag lehet világbajnok.
Nico Hülkenberg zsinórban negyedszer szerzett pontot magának és a Force Indiának, miután megkaparintotta a 8. helyet, nagy csata után Romain Grosjeannal. Az utolsó pontszerző helyen Bruno Senna ért célba. Az állása megtartásáért küzdő brazil nagyon erős hétvégét produkált: a kvalifikációt leszámítva mindegyik edzésen gyorsabb volt, mint csapattársa, Pastor Maldonado, de a versenyen hamar utolérte a venezuelait. Maldonado a 22. körben jobb hátsó defektet kapott, amikor koccant Kobajasi Kamuival – Senna ekkor már közvetlenül a csapattársa és a Sauber mögött autózott. Bruno azzal tette fel a koronát remek szereplésére, amikor nem sokkal a vége előtt, kívülről megtámadta és megelőzte Nico Rosberg Mercedesét, ezzel megszerezte a tzedik helyet.
Az Indiai Nagydíj végeredménye:
Buddh Circuit, Greater Noida, Újdelhi
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:31:10,744 óra (202,842 km/h átlag)
2. ALONSO (SPA) Ferrari F2012 + 9,437 mp.h.
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 13,217”
4. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 13,909”
5. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 26,266”
6. MASSA (BRA) Ferrari F2012 + 44,674”
7. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault + 45,227”
8. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes + 54,998”
9. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault + 56,103”
10. SENNA (BRA) Williams-Renault + 1:14,975
11. ROSBERG (D) Mercedes AMG + 1:21,694
12. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes + 1:22,815
13. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari + 1:26,064
14. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 1:26,495
15. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
Leggyorsabb kör: 1:28,203 (209,176 km/h) Button, McLaren-Mercedes, a 60. körben
Utolsó kommentek