Egyedül Lewis Hamilton tudott javítani az időeredményén délután, ezzel megerősítette, hogy pénteken ő volt a leggyorsabb Interlagosban. Sebastian Vettel a második, Fernando Alonso az 5. időt érte el, de a Ferrari lemaradása felére csökkent az előző pályákhoz képest. A régebbi kipufogóhoz visszatérő Mercedes ismét erősen kezdett Brazíliában.Hamilton győzelemmel szeretne búcsúzni a McLarentől - erre utal remek pénteki formája Interlagosban (Minden fotó: Active Pictures / Jiri Krenek)
Lewis Hamilton mindkét pénteki szabadedzésen a leggyorsabb volt Interlagosban. A McLarentől hat év után búcsúzó angol délelőtti, 1:14,131-es legjobb körét délután 1:14,026-ra javította, egyedüliként a legjobb öt pilóta (Sebastian Vettel, Mark Webber, Felipe Massa, Fernando Alonso) közül. Pedig Hamilton is érezte, hogy a gumik szinte leolvadtak az autóról a 48 fokos, forró aszfalton.
„Az aszfalt olyan forró volt, hogy úgy éreztem, menten lecsúszok a pályáról, a gumik leolvadnak a kocsiról! Meg kell jegyeznem, hogy a versenyszimulációk mindig keményebben megdolgoztatják a gumikat (mint a rövid etapok), de ezúttal a rövid etapokon is elég erősek voltunk" – nyilatkozta Lewis.
Csapattársa, Jenson Button teljese más beállításokat használt, mint Hamilton. Button visszatért ahhoz a "high-speed" hátsó szárnyhoz, amit a McLaren szeptember elején vetett be Spában, illetve Monzában. A 2009-es bajnok nagyon gyors volt a pálya első és harmadik szektorában (Buttonnak 321 km/órás végsebességet mértek a célegyenesben), a kanyargós középső szektorban viszont lemaradt a többiektől. Jenson a 8. idővel zárta a napot, 0,8 másodperccel elmaradva Hamilton idejétől.
Hamilton mögött a második vb-címvédésére készülő Sebastian Vettel zárta másodikként a délutáni tréninget, a német 0,274 másodperccel kapott ki az angoltól. Vettel mögött a tavalyi interlagosi győztes, Mark Webber lett a harmadik, a Red Bull ausztrálja további 0,223 mp-et kapott Vetteltől. Felipe Massa a negyedik, míg a spanyol bajnokaspiráns, Fernando Alonso az ötödik helyen végzett a Ferrarival. A vörös autók Red Bullhoz viszonyított lemaradása nagyjából felére csökkent az előző pályákon tapasztaltakhoz képest. De ha csak a kemény gumikon futott köröket vesszük, akkor Alonso 76 ezreddel jobb időt ért el, mint Vettel.
A Ferrari hátrányának csökkenését részben a rövid, mindössze 4,309 km-es interlagosi pálya magyarázza. A legjobbak 1 perc 14 másdperces köridői mintegy fél perccel rövidebbek, mint az előző austini, abu-dzabi, újdelhi, jeongami vagy szuzukai pályán. A versenyen azonban inkább a teletankos, keménygumis etapokon futott idők számítanak, és ebben Hamilton volt a legjobb pénteken; Alonso pedig hajszállal megelőzte Vettelt.
Versenybeállítással (sok benzin, középkemény gumik) Romain Grosjean volt a leggyorsabb az első napon Interlagosban, ez végeredményben a 9. időt jelentette a Lotus franciájának. Ha viszont a versenybeállítással megtett körök átlagát vesszük, Felipe Massa vitte a prímet, alig egytized másodperccel előzve meg Hamiltont. Vettel versenyátlaga nagyjából fél szekundummal maradt el a McLaren-pilótáé mögött, míg Alonso – a kemény gumikkal nehezítve is – kábé 0,2 mp-cel volt gyorsabb, mint német riválisa. Interlagosban egyébként 10 kilogrammnyi üzemanyag 0,3 másodperccel lassítja le az autókat.
Egyébként mindkét vb-címért csatázó csapat, a Red Bull és a Ferrari is aerodinamikai újításokkal érkezett Sao Paulóba. A Red Bull új oldalsó légterelő elemeket (barge board) próbált ki pénteken, míg a Ferrari újabb első szárnnyal (az ötödik verzióval az utóbbi hat versenyen) állt elő.
Ismét jól kezdtek a Mercedesek, amelyek a Brazil Nagydíjra már nem vitték magukkal a Szingapúrban bemutatott Coanda-kipufogót. Az utolsó F1-es futamára készülő Michael Schumacher csupán 15 századdal ugyan, de megelőzte Nico Rosberget, míg Grosjean mögött egy másik Mercedes-motoros versenygép, Paul Di Resta Force indiája végzett. Kimi Räikkönen az első gumik túlmelegedésére panaszkodott (eddig a nagy melegben megtartott versenyek rendszerint kedveztek az E20-nak), a finn csak tizenkettedik lett.
BRAZIL NAGYDÍJ, Interlagos.
A pénteki 2. szabadedzés eredménye:
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:14.026 (35 kör)
2 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:14.300 +0.274 (40)
3 Mark Webber Red Bull-Renault 1:14.523 +0.497 (37)
4 Felipe Massa Ferrari F2012 1:14.553 +0.527 (37)
5 Fernando Alonso Ferrari F2012 1:14.592 +0.566 (37)
6 Michael Schumacher Mercedes 1:14.654 +0.628 (36)
7 Nico Rosberg Mercedes 1:14.669 +0.643 (40)
8 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:14.863 +0.837 (40)
9 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:14.994 +0.968 (37)
10 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:15.129 +1.103 (39)
11 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:15.131 +1.105 (40)
12 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:15.371 +1.345 (39)
13 Bruno Senna Williams-Renault 1:15.432 +1.406 (45)
14 Sergio Pérez Sauber-Ferrari 1:15.542 +1.516 (35)
15 Kobajasi Kamui Sauber-Ferrari 1:15.839 +1.813 (43)
16 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:15.902 +1.876 (39)
17 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:15.953 +1.927 (47)
18 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:16.048 +2.022 (40)
19 Vitalij Petrov Caterham-Renault 1:16.126 +2.100 (39)
20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:16.655 +2.629 (42)
21 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:17.244 +3.218 (15)
22 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:17.675 +3.649 (42)
23 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:18.127 +4.101 (31)
24 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:18.139 +4.113 (15)
Utolsó kommentek