Elsőként a Mercedes-Benz mutatta be a 2014-től bevetni tervezett turbómotorját. Az F1-es motorfejlesztési projekt vezetője, Andy Cowell szerint „a motorok hangosak, de kellemes hangúak lesznek”.
Így néz ki a Mercedes-Benz V6-os "kisturbója". Teljesítménye az új ERS hibridrendszer segítségével 750 lóerő lesz, ami megegyezik a jelenlegi szinttel (Fotó: Mercedes Media)
A Formula-1-es motorgyártók közül elsőként a Mercedes-Benz mutatta be vadonatúj V6-os turbómotorját ma, az angliai Brixworthben. A Mercedes-Benz High Performance Engines üzemében már javában tart a 2014-től bevezetésre kerülő 1,6 literes V6-os nyúzása a próbapadon.
Két évvel ezelőtt, amikor amikor a csapatok szövetsége (FOTA) és az FIA elfogadta az új motorformulát, számos kétely vetődött fel a kisturbók visító hangjával kapcsolatban. Maga Bernie Ecclestone is élesen kritizálta az 1,6-os turbókat, sokáig mindent megtett a bevezetésük ellen. A Mercedes-Benz HPE igazgatója, Andy Cowell azonban igyekszik mindenkit megnyugtatni: semmi gond nem lesz a kisturbók hangjával.
„A motorok hangosak lesznek, de kellemesen hangzóak. Magasabb frekvencián szólnak, a turbótöltő bekapcsolása után 12500-as percenkénti fordulaton fognak pörögni, így elég hangosak lesznek. Ha az ember a közelükbe merészkedik a tesztpadon, füldugót kell használnia” – jelentette ki Cowell.
Andy Cowell úgy véli, az új motorok bevezetésével ismét előtérbe kerülnek azok a versenyzők, akik gondolkodva, ésszel vezetnek. „(Az új motor) minőségi változást fog hozni a versenyzésben. A gondolkodó versenyzőket hozza előnybe, akik az üzemanyaggal spórolva is a legtöbbet tudják kihozni a technikából. A motorok sokkal nyomatékosabbak lesznek, főként a kanyarok kijáratánál. Olyan autókat áthatunk majd, amelyeknek nagyobb a motorereje, mint a tapadása – ez mindenkinek nagyon fog tetszeni!”
A Mercedes úgy véli, hogy az új hajtóművel „visszahozzuk a motort a motorsportba”, de hogy pontosan mennyire, az csak 2014-ben derül ki. Az új kisturbók teljesítményét 750 lóerőre saccolják (ez megegyezik a jelenlegi, 2,4 literes V8-asok teljesítményével), ám a jövőben ennek nagyobb része származik majd az új ERS (Energy Recovery System) energia-újrahasznosító rendszerből.
A jelenleg használt KERS 80-82 lóerőnyi teljesítményt biztosít, körönként 6,7 másodpercig. Az ERS ezzel szemben 161 lóerős pluszlöketet generál, több mint fél percen (33,3 másodperc) keresztül.
Utolsó kommentek