HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Michelisz: „Nem leszünk a gyári csapat alárendeltjei”

2013.01.23. 18:25 Real Simon says

Minden, magát valamire tartó autósport-rajongó tudja, hogy a Zengő Motorsport BMW-ről Hondára váltott. Exkluzív interjúnkban Michelisz Norbert arról beszél, mit jelent számára a Honda, mennyire függ a Zengő Team a gyári csapattól és mikorra várja, hogy a világbajnoki címért csatázhat.
(A teljes interjú az autóMAGAZIN márciusi (februárban megjelenő) számában lesz olvasható).

Michelisz_Usa146_res600.jpg
Interjú:
Simon István
Fotók: WTCC Media

Mit jelent személy szerint neked ez a márkaváltás?
Michelisz: A BMW mindig is közel állt a szívemhez, nem kellett megerőltetni magam, hogy hazabeszéljek. Utcai autók tekintetében a Hondát talán nem mindenki kezeli még egy szinten a BMW-vel, de aki ismeri a technikai sportokat, tudja, milyen komoly hagyományokkal, versenyfilozófiával rendelkeznek a japánok. Én a nyolcvanas évek végén kezdtem figyelni az autósportot, amikor a Forma-1-ben mindenki Honda-motort akart, az volt az etalon. A váltás mindig egy korszak lezárását jelenti, ami nem biztos, hogy kellemes. De az biztos, hogy a Honda számomra egy izgalmas, új kalandot jelent.

A Zengő Motosport továbbra sem gyári csapat, de máris a Honda „B csapataként” emlegetik. Ez azért jól hangzik, ugye?
Michelisz: Jól hangzik, de azért nekünk is voltak feltételeink a váltás előtt. Lényegében bármilyen autó megszerzésére volt lehetőségünk. A Chevrolet-nál nem egyértelmű, mi lesz velük 2014-ben. A Seattal ugyanez a helyzet, még akkor is, ha azt rebesgetik, hogy gyári szinten visszatérnek a WTCC-be. A Honda viszont gyári csapattal, új autóval támadott, ami kiváló alapanyagnak tűnik. Nem mentünk bele abba, hogy a Zengő-csapat alárendelt szerepbe kényszerüljön. Úgy gondolom, vagyunk olyan jó csapat, hogy ne kelljen a gyáriak kénye-kedve szerint viselkednünk.

Monteiro_Mac55_res600.jpg

A JAS Motorsport készíti fel a Civic WTCC-ket. Van miért izgulnunk, mert olaszok, vagy nyugodjunk meg, mert profik?
Michelisz: Egy európai szinten is jegyzett, komoly csapatról beszélünk, amely régebben az Alfa Romeókat futtatta a WTCC-ben. Emlékszem, hogy amikor Giovanardi és Tarquini még az ETCC-ben versenyzett, a JAS készítette fel az Accordokat. A JAS komoly név a versenyautó-felkészítés terén, ez garantálja, hogy az autóval, a futóművel nem lesz probléma. A motort a Mugen fejleszti Japánban, azokkal a mérnökökkel, akik korábban a Honda F1-es projektjén dolgoztak.

Tavaly az utolsó futamokon már versenyzett a Civic WTCC. Milyen benyomásokat szereztél az autóról?
Michelisz: Meglepett, mennyire erős a motorja. Míg a Fordokon elejétől fogva látszott, hogy lóerőhiányban szenvednek, a Hondánál ennek nyoma sem volt. Maga az autó nagyon stabil, masszív konstrukciónak tűnik. Furcsálltam, hogy a gyár mennyire igyekezett visszafogni az elvárásokat az első versenyhétvégén, Szuzukában. Ehhez képest Monteiro csak azért nem került az első hatba az időmérőn, mert nem tudta összerakni a jó szektoridőket egyetlen körbe. Makaóban – ami egy speciális, utcai pálya – szintén nagyon meggyőző volt a Civic, edzésen és a versenyeken is.

Michelisz_Svk71_res600.jpg

Tavaly nyertél a Hungaroringen, hetvenezer tomboló magyar szurkoló előtt. Mi többre vágyhat ennél egy autóversenyző?
Michelisz: További futamgyőzelmekben gondolkodom, de valamikor szeretnék eljutni addig, hogy harcban legyek a világbajnoki címért. Tudom, hogy sok területen kell még fejlődnöm, és látom az utat is, amely a célomhoz vezet. Szeretem magasra tenni a lécet, ugyanakkor reálisan kell látni a lehetőségeinket. Ha el tudunk jutni arra a szintre, hogy saját erőből, rendszeresen dobogós helyezésekért, győzelmekért harcolhatunk, a többi jönni fog magától.

Monteiro_Chn39_res600.jpg

Köszönjük Szabó Ildikó (Zengő Motorsport) segítségét.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr685039481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása