HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Grafitszürke Sauber, két acélpengével

2013.02.03. 11:42 Real Simon says

A szép és merészen újító, grafitszürke C32-essel kezdi meg huszonegyedik Formula-1-es évadját a Sauber. Monisha Kaltenborn csapatvezető gárdája két gyors ifjú titánnal, Nico Hülkenberggel, illetve az újonc Esteban Gutiérrezzel vág neki 2013-nak. A Sauber-Ferrari a legforradalmibb versenyautó, amelyet eddig bemutattak.

Sauber C32 profil_lr600.jpgEddig a McLaren mellett a Sauber C32 vonultatta fel a leglátványosabb aerodinamikai újításokat (Fotók: Sauber Motosport)

„Kissé furcsa érzés, hogy Peter minden egyes lépésemet figyeli. Mostantól rajtam van a felelősség, nem rajta” – mondta mosolyogva Monisha Kaltenborn, miután fellépett a Sauber istálló főhadiszállásán, Hinwilben felállított dobogóra, a lepellel letakart Sauber-Ferrari mellé. A svájci gárda huszonegyedik Formula-1-es versenyévadját először kezdi meg a tavaly ősszel kinevezett új főnökasszony irányítása alatt. Peter Sauber, a csapat alapítója 42 év után először csak „néző” lesz – ahogy a hinwili bemutatón is.

A versenyautóról a két ifjú titán, a Force Indiától leigazolt Nico Hülkenberg, valamint a GP2-sorozat tavalyi bronzérmese, a mexikói Esteban Gutiérrez húzta le a leplet. Az első meglepetést az okozta, hogy a grafitszürke váltotta fel a korábban domináns fehér színt (a C32 egyesek szerint a rossz emlékű, 2010-es Hispaniára emlékeztetett); a másodikat pedig maga az autó formája, különösen az orr és az oldaldobozok kiképzése.

Sauber presentation01_600.jpgKaltenborn elmondta, nem véletlenül esett a választásuk Hülkenbergre és Gutiérrezre. „Két nagyon fiatal, de nagyon gyors és tehetséges pilótánk van. Magasak az elvárásaink, és ezt ők is tudják. Nicót sokáig figyeltük tavaly, így pontosan tudjuk, mennyire gyors. Rendkívül hatékony versenyző, aki, ha lehetősége adódik, két kézzel megragadja azt és hozza az eredményeket. Ami Estebant illeti, úgy éreztük, itt az ideje az F1-es bemutatkozásának. Biztosak vagyunk benne, hogy ő is kiveszi majd a részét a csapat sikereiből.”

A Sauber húzóembere a mindössze 25 esztendős Hülkenberg lesz, akinek rövid F1-es pályafutása alatt ez már a negyedik csapata. „Remélem, hogy a C32-essel felbosszantjuk majd a topcsapatokat. Benne van a dobogós helyek lehetősége, talán még egy győzelem is, ami egy álom számunkra. De nem szeretnék túl sokat ígérni; előbb essünk túl a téli teszteken!” – jelentette ki magabizosan Nico.

Sauber C32 front_lr600.jpg

Gutiérrez egyelőre barátkozik a csapattal – noha már 2011 óta szerződésben áll a Sauberral. „Nem szabad elfelejteni, hogy az első F1-es szezonomra készülök. Az idény első felében az lesz a célom, hogy megszokjam ezt az új környezetet, az F1-es közeget. Ebből a szempontból előnyömre válik, hogy már évek óta együtt dolgozom a csapattal. Ez döntő lehet az eredményességemre nézve" – mondta a 21 éves monterreyi villám.

Kaltenborn elmondta: rendkívül elégedett a mérnökeivel, a csapat pénzügyi háttere azonban „sohasem elég”. „A mérnökök rengeteg ötlettel állnak elő egy szezonban, de soha sincs elegendő anyagi forrásunk, hogy mindet megvalósítsuk. Szelektálnunk kell at ötletek között” – árulta el a csapatvezető. Még akkor is, ha Gutiérrez mexikói szponzorai, a Telmex és a Telcel (a világ leggazdagabb emberének, Carlos Slim Hélunak a cégei) komoly összeggel támogatják a gárdát.

A Sauber továbbra is a Ferrari hajtásláncát (motor, váltó és KERS hibrid) használja 2013-ban. Az autó két jelentős aerodinamikai újítást vonultat fel. Az egyik az újfajta orrkiképzés, amelyen oldalról láthatóan eltüntették a tavalyi autót elcsúfító „lépcsőt”, a közepén viszont meghagytak egy légcsatornát, hasonlóan a Red Bull 2012-es megoldásához. A C32 másik újdonsága, hogy az oldaldobozok szélessége közel 50%-kal (10 centiméterrel) csökkent, egyedi megjelenést kölcsönözve a Saubernak.

Sauber C32 side_lr600.jpg

Az autó domináns színe a grafitszürke lett, a Sauber ezzel is jelezni kívánja, hogy új korszakba lépett. A két ifjú titánnal kiálló gárda egyébként erősen emlékeztet a svájciak 2001-es felállására, amikor szintén egy gyors német (Nick Heidfeld) és egy ígéretes újonc (Kimi Räikkönen) alkotta a csapatot. A Sauber abban az évben szerezte meg eddigi legjobb világbajnoki eredményét, negyedik lett a konstruktőrök között. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr465060133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása