Nico Rosberg barátságosan fotózkodott új csapattársával, Lewis Hamiltonnal a jerezi napfényben, a Mercedes AMG F1 Team autóbemutatóján. Két fehér SLS AMG Coupéval kacsáztak ki a célegyenesbe, hogy leleplezzék az új W04-est, amely Ross Brawn szerint „egyértelmű előrelépést jelent dizájnban és a részletek kidolgozásában is az elődjéhez képest.” Vajon a régi cimborák barátsága kibírja-e a csapatnál a levegőben vibráló teljesítménykényszert?
Hamilton néhány kör erejéig megkóstolta ma az új Ezüstnyilat, de az igazi próbára csak szerdán kerül sor Jerezben (Fotó: Sutton)
Két hófehér Mercedes-Benz SLS AMG Coupé „Black Series” várt a gazdájára a jerezi pálya boxutcájában. A full-bőrös, egyenként 631 lóerős, nulláról százra 3,6 másodperc alatt katapultáló telivérek mellett egyszer csak megjelent két ezüst-fehér overallos pilóta: Nico Rosberg és új csapattársa, Lewis Hamilton. Miután magukra hajtották a jellegzetes szárnyas ajtókat, a két fehér bestia ablaküveg-rengető hörgéssel életre kelt, Rosberg és Hamilton végigdübörgött a pitlane-en, majd egy éles jobbkanyarral (Lewis kettővel – nem bírta megállni, hogy ne csináljon egy farolást) visszafordultak a célegyenesbe. Ott várta őket a nap harmadik főszereplője, a Mercedes AMG W04-es.
A két versenyző – akik gokartos korukban már voltak csapattársak a Team MBM-Mercedesnél – lehúzta a fekete leplet a sziluettről, és elénk tárult a 2013-as Ezüstnyíl. Az előre nyúló szárnytartó konzol miatt az agresszív maradt, ugyanakkor eltűnt az orrából az elődmodell egyetlen csúfsága, a lépcsős orr. A Mercedes a szélcsatornai tesztek során úgy találta, néhány ezredmásodperc előnyt jelent, ha használják az FIA-szabvány takaróidomot.
A legnagyobb érdeklődés természetesen Lewis Hamiltont övezte, aki hat sikeres év után vált meg a McLarentől azért, hogy Mercedes-pilóta legyen – az első brit gyári versenyző Stirling Moss (1955) óta. „Annyira izgatott voltam, hogy nem tudtam aludni múlt éjszaka” – árulta el Lewis a SKY Sportsnak.
Túl a barátságon: Lewis és Nico csapattársak voltak gokartos korukban, azóta cimborák. Vajon a teljesítménykényszer milyen hatással lesz a kapcsolatukra?
„Nincs még egy gyártó a Grand Prix-versenyzés történetében, amely olyan gazdag tradíciókkal rendelkezik, mint a Mercedes-Benz. Éppen ezért nagy megtiszteltetés számomra, hogy olyan legendák nyomdokába léphetek, mint Juan-Manuel Fangio, Sir Stirling Moss vagy Michael Schumacher. Ez számomra egy új fejezet, egy új kaland kezdete, és amikor először sétáltam végig a brackley-i üzemben, alig vártam, hogy elkezdődjön a szezon. Azóta eltöltöttem néhány napot a gyárban, találkoztam a szerelőimmel és a mérnökeimmel és mondhatom: életemben nem találkoztam még ennyi emberrel, akik olyan éhesek a sikerre, mint ők!” – mondta Hamilton.
Nico Rosberg már a negyedik idényére készül a Mercedesszel. A német három közös szezonjuk során mindháromszor megverte a pontversenyben Michael Schumachert, ám sokak szerint az ereje teljében lévő Hamilton lesz az igazi mérce Nico számára. Most dől el igazán, hogy a német a legjobbak közé való, vagy középszerű versenyző, akinek olykor szerencsésen jött ki a lépés. És ezen sok múlhat, egyebek mellett a két régi cimbora barátsága is.
„Nagyon keményen dolgoztam a téli hónapokban az erőnlétemen: jártam a hegyekben, több mint kétezer méteres magasságban, síbakancsban, és edzettem a Földközi-tenger mellett mountainbike-kal, úszással és futással. Úgy tűnik, az autó remekül megy a szimulátorban, de nagyon keményen fogunk dolgozni azon, hogy ezt a valóságba is átültessük. Az egész csapat pozitív hangulatban készül az új szezonra, mindenki motivált. Lewis számára ez lesz az első alkalom gyári Mercedes-pilótaként. Várom már, hogy együtt dolgozzunk és a végletekig sarkalljuk egymást, hogy a Formula-1 legjobb csapatává tegyük a Mercedest.”
A Mercedes AMG W04 a tavalyi modell továbbfejlesztett változata, amely Aldo Costa fejlesztési igazgató, valamint Bob Bell technikai igazgató irányítása alatt készült. A csapatfőnök, Ross Brawn azt mondta a bemutatón: „Az új autó egyértelmű előrelépést jelent dizájnban és a részletek kidolgozásában is az elődjéhez képest.” Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a W04 ötelemes első szárnyat, továbbfejlesztett Coanda-kipufogót és átalakított váltóházat kapott. A Mercedes kitartott a Red Bull (és a csapatok többsége) által is használt, nyomórudas első felfüggesztés mellett, a hátsó futómű azonban vonórudas elven működik.
A jerezi bemutató volt az új sportfőnök, Toto Wolff (balra) első hivatalos megjelenése Mercedes-színekben. Középen a két versenyző, jobb szélen Ross Brawn csapatvezető
Az FIA-standard burkolóelem felszerelésével eltüntették az orrban kialakított törést, ez a megoldás a mérnökök szerint némi előnyt jelent majd a pályán. A W04-es január 15-én teljesítette az utolsó töréstesztjét az FIA lausanne-i központjában.
Az új Ezüstnyíl tesztelését Rosberg kezdi meg kedden, Hamilton először szerdán vezetheti új autóját. Csütörtökön megint a német, pénteken ismét Hamilton ül majd a volánhoz Jerezben.
Utolsó kommentek