Kétszer is ki kellett cserélni a McLaren benzinpumpáját, de az első tesztnap utolsó másfél órája elég volt ahhoz Jenson Buttonnak, hogy az élre repítse az MP4-28-at a jerezi tesztelés nyitónapján. Mark Webber a tréning végén jött fel a második helyre a Red Bull-lal, harmadik helyre taszítva a szinte végig élen álló Grosjean Lotusát. A Mercedes elektronikai hiba áldozata lett, Nico Rosberg már 11 kör után csomagolhatott.
Buttonnak a technikai problémák után 37 kör is elég volt ahhoz, hogy megfussa a legjobb időt a nyitónapon
A jerezi tesztelés nyitónapján még senki sem üldözte az igazán gyors köridőket. A csapatok különféle szenzorokat szereltek autóikra, aerodinamikai összehasonlító teszteket végeztek, és persze - ez az első teszt legfontosabb feladata - igyekeztek minél több információt begyűjteni a Pirelli 2013-as abroncsairól.
A nap nagy részében Romain Grosjean állt az eredménylista élén, a francia volt az egyetlen, aki 1:20 perc alá tudott kerülni (1:19,796) a Lotusszal. A nap folyamán 54 kört teljesített, és elmondta, hogy nagyon jól érezte magát az E21-esben.
"Az E21 vezetése nagyon hasonló érzés ahhoz, amit az E20-nál éreztem, akkor is, ha ez az autó kívülről más. Az enstone-i srácok megint olyan autót építettek, amely a legelső körtől kezdve gyors. Az ideálisnál valamivel több időt kellett a garázsban töltenünk, de elégedett vagyok a megtett 54 körrel, és még boldogabb amiatt, hogy mind gyors volt" - áradozott Grosjean, aki végül harmadikként zárta a napot. Hozzátette: "Kezdjük érteni az új gumik viselkedését, de azért még tartogatnak számunkra kihívást. A tapadással minden rendben, de a szemcsésedés még teljesítményvesztést okoz. Kedden minden jobb lesz."
Grosjean 54 kört tett meg problémák nélkül az új Lotus E21-gyel, a nap nagy részében vezetett
Mark Webber sokáig kísérletezett a Red Bull RB9-cel, de az utolsó órában összekapta magát és 1:19,709-re javította a legjobb időt (középkemény gumikon). A csapat aerodinamikai összehasonlításokat végzett, emellett mind a háromfajta gumit (lágy, közepes, kemény) kipróbálta, amit a Pirelli a csapatok rendelkezésére bocsát Jerezben. Az ausztrál a végén csak ennyit mondott: "Jó érzés vezetni az autót, elégedett vagyok."
Elégedett volt Jenson Button is, akkor is, ha a McLaren első tesztnapját technikai problémák sorozata hátráltatta. Ezek közül a legnagyobb az volt, hogy ki kellett cserélni a benzinpumpát - azt az alkatrészt, amellyel már 2012-ben is akadtak gondjai a csapatnak, éppen ezért átterveztek. Jenson csak az utolsó másfél órában tudott zavartalanul körözni, ám akkor nemcsak az egykörös tempója (1:18,861-gyel a legjobb kört futotta), hanem a 4-5 körös etapok körátlaga is rendben volt. Az első nap tapasztalatai alapján a gumik körönként 0,3 másodpercet veszítenek a tapadásukból, amin persze a tesztelés előrehaladtával, a futómű-beállítások finomításával még sokat fognak javítani.
Webber a középkemény gumikon érte el legjobb idejét - a Red Bullnak is problémamentes napja volt kedden
Paul Di Resta egyedül körözött a Force Indiával, a skót egy szorgos nap végén a 4. legjobb idővel zárt, megelőzve Daniel Ricciardót a Toro Rossóval. Felipe Massa 64 óvatos kört tett meg az új Ferrarival, amely sokkal jobb, kiszámíthatóbb autó benyomását keltette, mint elődje (az F2012), de a túlmelegedésre gyógyírt kell találniuk a mérnököknek.
Massa így értékelte a Ferrari első napi futását: "Kissé váratlanul ért bennünket, hogy az alkatrészek a burkolat alatt túlmelegedtek, ez szabott korlátot az első napi programnak. De ez nem olyan probléma, amit ne lehetne néhány nap alatt megoldani. Egyelőre minden arról szól, hogy megértsük az F138-at. Ez egy vadonatúj autó, teljesen más, mint az elődje volt. Ez azt is jelenti, hogy a beállításokkal is a nulláról kell kezdenünk."
Nem járt ilyen szerencsével a téli szünetben alaposan felforgatott Mercedes csapata. Az új Ezüstnyílban elektromos zárlat miatt tönkrement a generátor, és mivel a csapat csak keddre tudta megjavítani a hibát, Nico Rosberg napja már 11 kör után befejeződött. Ezzel Lewis Hamiltonra hárult a keddre beütemezett feladatok egy részének elvégzése is, az angol szerdán vezetheti először "élesben" a Mercedes W04-est.
Pórul járt a Marussia újonca, Max Chilton is, aki az első kilométereket rakta bele a kedden reggel bemutatott MVR02-be. A 21 éves angol MVR02-esének hátsó futóműve a célegyenes végén összeroppant, a kavicságyba csúszott, végül nekiment a korlátnak. "Ez volt az első hajtós szakasz a nap folyamán. Megfutottam az addigi legjobb körömet, az autóval minden rendben volt, amikor a célegyenes végéhez érve fékezni akartam, de valami eltört. Megpróbáltam kontrollálni, de képtelenség volt" - mesélte Chilton.
A Marussia csapata szerdán a másik új szerzeménnyel, a brazil Luiz Raziával folytatja a tesztelést Jerezben.
F1-es tesztelés, Jerez de la Frontera, 1. nap. Eredmények:
1. Button (GB) McLaren-Mercedes 1:18,861 (37 kör)
2. Webber (AUS) Red Bull-Renault 1:19,709 (73 kör)
3. Grosjean (FRA) Lotus-Renault 1:19,796 (54 kör)
4. Di Resta (GB) Force India-Mercedes 1:20,343 (89 kör)
5. Ricciardo (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:20,401 (70 kör)
6. Massa (BRA) Ferrari 1:20,536 (64 kör)
7. Hülkenberg (D) Sauber-Ferrari 1:20,699 (79 kör)
8. Rosberg (D) Mercedes AMG 1:20,846 (11 kör)
9. Maldonado (VEN) Williams-Renault* 1:20,864 (84 kör)
10. Van der Garde (NL) Caterham-Renault 1:21,915 (64 kör)
11. Chilton (GB) Marussia-Cosworth 1:24,176 (29 kör)
* 2012-es autóval
Utolsó kommentek