HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Jerez, 2. nap: Élen a Lotus, a Mercedes megint betlizett

2013.02.06. 18:44 Real Simon says

Romain Grosjean több mint hattizedet javított Jenson Button tegnapi legjobb idején, ezzel az élre röpítette a Lotust a jerezi F1-es teszt második napján. Mark Webber elsőként lépte át a 100 körös határt egy tesztnapon belül, míg Lewis Hamilton csupán 15 kört tudott megtenni a Mercedesszel, mielőtt fékhiba miatt ismét térdre kényszerültek az Ezüstnyilak. Sergio Pérez stabil programmal, hiba nélkül mutatkozott be a McLarennel.

D2 Grosjean Lotus Jerez_r600.jpgA Lotus E21 eddig azt hozza, amit vártak tőle: gyors és megbízható, akárcsak Romain Grosjean (Fotó: F1Today)

Romain Grosjean kedden azt mondta, hogy a Lotus E21 képében egy újabb szuperautó került ki az enstone-i gyárból. „Az autó az elejétől fogva gyors volt, jó érzés vezetni. Holnap még jobb napunk lesz!" – jelentette ki magabiztosan a francia, és igaza lett. A ma délután, középkemény gumikon elért 1 perc 18,218 perces körét senki sem tudta megközelíteni, ezzel úgy nyerte meg a tesztnapot, hogy 0,643 másodpercet lefaragott Jenson Button keddi legjobbjából. 

Alan Permane, a Lotus egyik főmérnöke így összegzett: Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel. A tempó rendben van és a megbízhatósággal sem volt gond, ennek köszönhetően zavartalanul végre tudtuk hajtani a kitűzött programot. Arra koncentráltunk, hogy minél több információt gyűjtsünk az új Pirelli-abroncsokról; a lágy, a közepes és a kemény keveréket is kipróbáltuk, különféle mechanikus és aerodinamikai beállításokkal. Az elmúlt két napban összegyűjtött adatok nagy segítséget jelentenek majd Kimi számára, aki holnap folytatja a tesztelést."

Paul di Resta szintén eredményes napot zárt (Grosjeanhoz hasonlóan 95 kört tett meg), pedig a skót ritmusát kissé felborította, hogy át kellett engednie a Force India VJM06-ost a tesztpilótának, James Rossiternek. A Force Indiánál még mindig nem tudni, ki lesz Di Resta csapattársa a szezonban – addig azonban igyekeznek hasznosítani egy másik versenyző (Rossiter) meglátásait, tapasztalatait.

D2 Di Resta ForceIndia Jerez 600.jpgTesztelésen a mérnökök érzékelőkkel felszerelt, furcsa szerkezeteket erősítenek az autókra, hogy minél több és pontosabb adatokat gyűjthessenek be (Fotó: AMuS)

Butaság lenne ilyen korán messzemenő következtetéseket levonni, de már két tesztnap után látszik, hogy a Toro Rosso egész jó autót épített 2013-ra. Daniel Ricciardo arcáról tegnap alig lehetett letörölni a (fogszabályzós) mosolyt, ami – ha lehet – ma még szélesebbre nyílt. Az ausztrál 83 kört tett meg problémák nélkül, 1:19,134-es legjobb ideje a harmadik helyet eredményezte. Elmondása szerint az STR8 viselkedése a kanyarokban semleges (beállítások szempontjából ez ideális), és ha gázadásra meg is inog egy-egy kanyar kijáratánál, ez könnyen korrigálható, vagyis a kasztni „jóindulatú”.

Mark Webber kedden még alulkormányzottságra panaszkodott az RB9-cel kapcsolatban, de ez csak sok benzinnel (nehéz autónál) ütközött ki. Miután a világbajnok istálló egy rakás új fejlesztéssel készül a két barcelonai tesztre, nincs ok aggodalomra. Webber sem aggódott ma: 101 megtett körrel ő bizonyult a nap legszorgalmasabb pilótájának.

D2 Webber RedBull Jerez_r600.jpg

Webber így foglalta össze az első két tesztnap tanulságait: „Ami az egyenletességet [köridők] illeti, minden frankó. Nagyon elégedett vagyok az autóval és magammal is. Csinálhattam volna egy-két banzájkört, de több mint 170 fordulót tettem meg, ami remek ahhoz képest, hogy ez egy új autó első tesztje. Összességében minden jónak tűnik: az autó kellően magabiztossá tesz ahhoz, hogy még jobban nyomjam a gázt, ami azt jelzi, hogy jó alapokra építkezünk. Ha azt kérdezik, mit gondolok, hogy állunk a tavalyi év hasonló időszakához képest, azt mondanám, hogy jobb helyzetben vagyunk. Persze, ez nagyrészt a szabályok állandóságának köszönhető."

Hatalmas érdeklődés kísérte Lewis Hamiton bemutatkozását a Mercedesnél. Az angol remek formában kezdte a napot, első nekifutásra feljött az eredménytáblázat második helyére. A 16. körében azonban hiába taposott a fékbe a pálya hátsó egyenesében, az AMG W04 alig lassulva továbbrobogott, egyenesen a kavicságyba, majd orral a korlátnak ütközött. Az első fékek fogtak, a hátsók viszont semmit sem. 

A baleset körülményeire vonatkozó újságírói kérdésre Hamilton lakonikusan azt felelte: „A tesztelésen a műszaki hibák is benne vannak a pakliban. Nem ez bosszant, hanem az, hogy kevés időt töltöttem a pályán. Amúgy kösz, élek.”

A Mercedes új igazgatója, Niki Lauda viszont alig tudta leplezni mérgét. „Ez nagyon bosszantó. Tegnap már egy egész napunk az ördögé lett, ma pedig a másik...” Rosberg autójában kedden elektromos zárlat keletkezett, ami megbénította a generátort és a váltóban is kárt tett. Ma Hamiltonnál a jobb hátsó fék mondta be az unalmast, a szerelőknek ki kellett cserélniük a teljes fékkábelezést, ami után már nem maradt idő visszatérni a pályára.

D2_HULK_kihajt Jerez_600.jpg

A Sauber új szerzeménye, Nico Hülkenberg folytatta az adatgyűjtést a C32-essel, a német szerdán az aerodinamikai tesztekre és a gumik feltérképezésére koncentrált. Egy híján száz kört tett meg, és noha a tréning utolsó percében megállt alatta az autó a pályán, ez nem műszaki hiba miatt, hanem a centire kikalkulált benzinmennyiség miatt történt. (Az utolsó percben egyébként Grosjean Lotusa is állva maradt a pályán, emiatt piros zászló alatt ért véget a tesztnap.)

Sergio Pérezt ezúttal nem hátráltatták technikai hibák (tegnap több mint öt órát vett el Button idejéből, hogy ki kellett cserélni az MP4-28 benzinpumpáját), a wokingiak új szerzeménye 81 kört tett meg új munkaeszközével. Felipe Massa tovább folytatta a barátkozást a Ferrari F138-cal, amely az első két tesztnap alapján mérföldekkel jobb, stabilabb konstrukció, mint az F2012 volt tavaly ilyenkor. A belső alkatrészek túlmelegedésének problémájára a következő, barcelonai tesztre ígértek megoldást a Ferrari mérnökei.

D2 Perez McLaren betol_r600.jpgPérez eső napja a McLarennél problémamentesen telt, ami jó jel a jövőre nézve

Túl van az első marussiás tesztnapján Luiz Razia is. A GP2 brazil ezüstérmese 31 kört tett meg az MVR02-essel, programját a Cosworth-motorral adódott problémák zárták a tervezettnél rövidebbre. A Marussia másik autóját a szintén a GP2-ből érkezett Max Chilton fogja vezetni, ezzel John Booth gárdája lesz az egyetlen csapat, amely két újonccal áll ki a szezonra.

F1-es tesztelés, Jerez de la Frontera, 2. nap
Eredmények:
1. Grosjean (FRA) Lotus-Renault          1:18,218 (95 kör)
2. Di Resta (GB) Force India-Mercedes 1:19,003 (95 kör)
3. Ricciardo (AUS) Toro Rosso-Ferrari  1:19,134 (83 kör)
4. Webber (AUS) Red Bull-Renault       1:19,338 (101 kör)
5. Hülkenberg (D) Sauber-Ferrari          1:19,502 (99 kör)
6. Hamilton (GB) McLaren-Mercedes    1:19,519 (15 kör)
7. Pérez (MEX) McLaren-Mercedes      1:19,572 (81 kör)
8. Massa (BRA) Ferrari F138               1:19,904 (78 kör)
9. Maldonado (VEN) Williams-Renault*  1:20,693 (71 kör)
10. Rossiter (GB) Force India-Mercedes 1:21,273 (19 kör)
11. Van der Garde (NL) Caterham-Renault 1:21,311 (88 kör)
12. Razia (BRA) Marussia-Cosworth    1:23,537 (31 kör)
* 2012-es autóval

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr175066229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása