Fernando Alonso visszahozta a Ferrarit az olasz istállót megillető helyre, az élre a Circuit de Catalunyán. A spanyol közel három tizedet adott Nico Hülkenbergnek (Sauber) és Romain Grosjeannak – a francia hibátlan versenyszimulációja megnyugtatta a Lotus törékenysége miatt aggódókat. A harmadik tesztnap a hosszú távú szimulációkról szólt, heten is megközelítették vagy túlszárnyalták a 100 körös álomhatárt.
Utolsó tesztnapján Fernando Alonso rövid kvalifikációs futamok sorozatát mutatta be, melyek során a spanyol érte el a legjobb köridőt a Circuit de Catalunyán. Legjobb ideje (1:21,875) csupán 28 ezreddel maradt el Sergio Pérez tegnapi abszolút csúcsától. Fernando a nap folyamán többször járó motorral állt meg a Ferrari garázsa előtt, ellenőrizve, hogy beváltak-e a kipufogócégek túlhevülése miatt tegnap végrehajtott változtatások. Beváltak.
Szintén utolsó tesztnapját teljesítette Nico Hülkenberg. A német az első két nap útkeresése után – úgy tűnik – megtalálta a C32 ideális beállítását a barcelonai pályához, nem véletlenül nyilatkozott teljesen elégedetten a nap végén.
Nála is elégedettebb lehetett a Lotus technikai vezetője, James Allison. A fekete-aranyszínű csapatot az első napon telemetriai problémák, a második napon váltócsere vetette vissza (Kimi Räikkönennel a volánnál), csütörtökön azonban Romain Grosjeannak sikerült hibátlanul teljesítenie egy 66 körös versenyszimulációt. Romain négyszer állt ki kereket cserélni, a szuperlágy gumik kivételével a Pirelli összes keverékét kipróbálta, és a köridők egyenletessége alapján igazolta, hogy a Lotus-Renault remekül bánik az abroncsokkal. Ennek köze lehetett a szokatlanul hűvös, mindössze 18-19 C-fokos aszfalthoz is, amely azonban más csapatok autóin szemcsésedéshez (az üzemi hőmérséklet alatt futó abroncsok eldeformálódásához) vezetett. Romain ezzel együtt 119 kört hagyott maga mögött.
Egymást követően a második napon a Mercedes is túlszárnyalta a 100 körös álomhatárt: Nico Rosberg a lassú belemegítés után végül 108 körnél állt meg. A nap túlnyomó részében a középkemény (fehér) abroncsokat használta, hogy a mérnökök minél pontosabb következtetseket vonhassanak le a beállítások megváltoztatása után.
A Williams a harmadik napon megosztotta egyetlen autóját a két pilóta, Pastor Maldonado és Valtteri Bottas között. Maldonado az ebédszünet előtt 79 kört tett meg (ez kényelmesen több, mint egy Spanyol Nagydíj távja); míg finn kollégája 68 fordulót rajzolt a pályára délután.
Ezúttal a McLaren és a Red Bull napja sikerült felemásra. Jenson Button idén először vezethette az MP4-28-ast Barcelonában, és elmondása szerint „sokszor nem tudtam, gyors-e az autó, vagy valami gond van vele”. A McLaren javára szól viszont, hogy Button a legridegebb (kemény) keveréken érte el 1:22,840 perces legjobb idejét.
A Red Bull Mark Webberrel folytatta alig burkolt porhintését (a bajnokcsapatnak esze ágában sincs kiteregetni a lapjait a riválisok figyelő szemei előtt), az ausztrál 108 körrel zárta a napot. Délután Webber számára is egy teljes versenytáv megtétele volt a cél, ám ez tíz kör híján nem sikerült, miután Giedo van der Garde (Caterham) megállása miatt be kellett lengetni a nap egyetlen piros zászlóját.
A csütörtöki nap másik érdekessége Adrian Sutil visszatérése volt a Force Indiával. A német először vezethetett F1-es versenygépet 2011 novembere óta, ám ez nem látszott meg a teljesítményén: csak egy másodperccel maradt el Alonso eredményétől. „Jó érzés volt visszaérni a Formula-1-be. Reggel aerodinamikai tesztekkel kezdtünk, amikor a pálya még hideg volt és csúszós. Később rámentünk a teljesítményre – a Pirelli különböző keverékei teljesen újak voltak számomra. Közel másfél éve nem vezettem, de könnyen és gyorsan megszoktam a sebességet, és sikerült erős köröket futnom” – értékelte visszatérését Sutil.
A Force India vezető versenymérnöke, Jakob Andreasen is dicsérte Sutil reljesítményét: „Nagyon hosszú idő telt el, amióta Adrian utoljára dolgozott a csapattal, de kitűnő munkát végzett, szinte azonnal gyors volt. Hasznos visszajelzéseket adott, érdekes volt egy olyan versenyző véleményével szembesülni, aki jó ideje nem vezetett Formula-1-es autót.”
A meteorológusok péntekre esőt jósolnak Barcelona környékére, ezért könnyen meglehet, hogy a csapatok csak az esőgumik, illetve az esős beállítások kipróbálására szorítkoznak. Részben ennek volt köszönhető, hogy csütörtökön hét versenyző is átlépte, vagy megközelítette a 100 kört a pályán.
F1-es tesztelés, Barcelona – 3. nap
Eredmények:
1. ALONSO (SPA) Ferrari F138 1:21.875 (97 kör) (S)
2. HÜLKENBERG (D) Sauber-Ferrari 1:22.160 (91 kör) (S)
3. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:22.188 (119 kör) (S)
4. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:22.627 (108 kör) (M)
5. MALDONADO (VEN) Williams-Renault 1:22.675 (79 kör)
6. BOTTAS (FIN) Williams-Renault 1:22.826 (68 kör)
7. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:22.840 (71 kör) (H)
8. SUTIL (D) Force India-Mercedes 1:22.877 (78 kör)
9. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:23.024 (108 kör) (M)
10. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari 1:23.366 (106 kör) (M)
11. CHILTON (GB) Marussia-Cosworth 1:25.690 (58 kör)
12. VAN DER GARDE (NL) Caterham-Renault 1:26.177 (93 kör)
Utolsó kommentek