„Azt hittük, hogy közelebb leszünk az ellenfeleinkhez” – ismerte el a Honda csapatfőnöke, Alessandro Mariani, miután a gyári gárda jóval a várakozás alatt teljesített Monzában. Tiago Monteiro szerint a kasztni jó, de a motort tovább kell fejleszteni, mert a hiányzó végsebesség nagy hátrányt jelent.
A Civic WTCC jól vette a monzai rázóköveket, de a végtelen egyenesek megnehezítették Monteiróék dolgát (minden fotó: WTCC Media)
Gabriele Tarquini egy negyedik és egy harmadik, Tiago Monteiro egy ötödik és egy nyolcadik hellyel kezdte a szezont a WTCC monzai futamain. Michelisz Norbert az első futamban a nyolcadik, a másodikban az utolsó, 22. helyen végzett, miután a szélvédő bepárásodása miatt ki kellett állnia a boxba. Ezek az eredmények érzékelhetően csalódást keltettek a Honda táborában, ahol sokkal erősebb szezonkezdésre számítottak.
Miután Tarquini és Monteiro az első tréningen 0,7 másodperccel végzett a gyári Chevyket átvevő RML párosa, Yvan Muller és Tom Chilton mögött, hátrányuk a kvalifikáció végére megduplázódott. A versenyen azt az eredményt láttuk, amire az edzéseredmények már utaltak: kiderült, hogy a Civic WTCC még messze nem egy nyerő autó. Tarquini, Montero és Michelisz annak köszönhette pontszerzéseit, hogy szakadt az eső, így a vezetők technikai tudása jobban érvényesült.
„Azt hittük, közelebb leszünk az ellenfeleinkhez. Az autó lassabbnak tűnik, mint tavaly volt” – ismerte el a Honda gyári csapatfőnöke, Alessandro Mariani. „Technikai szempontból elégedettek lehetünk az eredményeinkkel. A fő problémát a végsebesség hiánya okozza, melynek okait jelenleg is elemezzük. Látni akarjuk, mit tehetünk ennek kijavítására.”
Gabriele Tarquini szerint az esős idő ellenére komoly problémával találta szemben magát a csapat. „A problémát már ismerjük, de az okát még nem. A motor jobb, mint a tavalyi, mégsem elég jó a csúcssebssége. Ha ezen a szinten maradunk, nagyon kemény szezonunk lesz” – jelentette ki az 51 éves veterán. „De nincs okunk azt feltételezni, hogy ne tudnánk javulni. Ki kell elemeznünk az összegyűjtött adatokat, azon kívül egy tesztautó is rendelkezésünkre áll – vagyis, minden adott ahhoz, hogy fejlődni tudjunk” – tette hozzá a 2009-es világbajnok.
Tiago Monteiro szerint is van remény a dolgok jobbra fordulására. „Az autó jól reagál a változtatásokra, ami alapvetően pozitív jellemvonás. A kasztni elég merev, ugyanakkor finoman bánik a gumikkal. Má csak egy erősebb motorra lenne szükségünk” – véli a portugál.
Michelisz reméli, hogy Marrakesben végre rendesen "összebarátkozhat" a Civic WTCC-vel
Michelisz Norbert finoman, de félreérthetetlenül alátámasztotta a gyári pilóták véleményét. „Kezd körvonalazódni, hogy mik az autó gyenge pontjai. Végsebesség tekintetében van egy kis lemaradásunk és Marokkóban vannak hosszú egyenesek, emiatt nem várok könnyű hétvégét" – fogalmazott a Zengő Motorsport pilótája a csapat marrakesi előzetesében. „Bízom abban, hogy Marokkóban nem fog esni az eső és az autó technikailag rendben lesz, hogy el tudjak kezdeni érdemben összebarátkozni az autóval.”
Utolsó kommentek