HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

WTCC: Bajban a Honda, hiányzik a végsebesség

2013.04.02. 19:37 Real Simon says

„Azt hittük, hogy közelebb leszünk az ellenfeleinkhez” – ismerte el a Honda csapatfőnöke, Alessandro Mariani, miután a gyári gárda jóval a várakozás alatt teljesített Monzában. Tiago Monteiro szerint a kasztni jó, de a motort tovább kell fejleszteni, mert a hiányzó végsebesség nagy hátrányt jelent.

Monteiro_Ita_res600.jpgA Civic WTCC jól vette a monzai rázóköveket, de a végtelen egyenesek megnehezítették Monteiróék dolgát (minden fotó: WTCC Media)

Gabriele Tarquini egy negyedik és egy harmadik, Tiago Monteiro egy ötödik és egy nyolcadik hellyel kezdte a szezont a WTCC monzai futamain. Michelisz Norbert az első futamban a nyolcadik, a másodikban az utolsó, 22. helyen végzett, miután a szélvédő bepárásodása miatt ki kellett állnia a boxba. Ezek az eredmények érzékelhetően csalódást keltettek a Honda táborában, ahol sokkal erősebb szezonkezdésre számítottak.

Miután Tarquini és Monteiro az első tréningen 0,7 másodperccel végzett a gyári Chevyket átvevő RML párosa, Yvan Muller és Tom Chilton mögött, hátrányuk a kvalifikáció végére megduplázódott. A versenyen azt az eredményt láttuk, amire az edzéseredmények már utaltak: kiderült, hogy a Civic WTCC még messze nem egy nyerő autó. Tarquini, Montero és Michelisz annak köszönhette pontszerzéseit, hogy szakadt az eső, így a vezetők technikai tudása jobban érvényesült.

Tarquini_Race1_res600.jpg

„Azt hittük, közelebb leszünk az ellenfeleinkhez. Az autó lassabbnak tűnik, mint tavaly volt” – ismerte el a Honda gyári csapatfőnöke, Alessandro Mariani. „Technikai szempontból elégedettek lehetünk az eredményeinkkel. A fő problémát a végsebesség hiánya okozza, melynek okait jelenleg is elemezzük. Látni akarjuk, mit tehetünk ennek kijavítására.”

Gabriele Tarquini szerint az esős idő ellenére komoly problémával találta szemben magát a csapat. „A problémát már ismerjük, de az okát még nem. A motor jobb, mint a tavalyi, mégsem elég jó a csúcssebssége. Ha ezen a szinten maradunk, nagyon kemény szezonunk lesz” – jelentette ki az 51 éves veterán. „De nincs okunk azt feltételezni, hogy ne tudnánk javulni. Ki kell elemeznünk az összegyűjtött adatokat, azon kívül egy tesztautó is rendelkezésünkre áll – vagyis, minden adott ahhoz, hogy fejlődni tudjunk” – tette hozzá a 2009-es világbajnok.

Tiago Monteiro szerint is van remény a dolgok jobbra fordulására. „Az autó jól reagál a változtatásokra, ami alapvetően pozitív jellemvonás. A kasztni elég merev, ugyanakkor finoman bánik a gumikkal. Má csak egy erősebb motorra lenne szükségünk” – véli a portugál.

Michelisz_Ita_res600.jpgMichelisz reméli, hogy Marrakesben végre rendesen "összebarátkozhat" a Civic WTCC-vel

Michelisz Norbert finoman, de félreérthetetlenül alátámasztotta a gyári pilóták véleményét.Kezd körvonalazódni, hogy mik az autó gyenge pontjai. Végsebesség tekintetében van egy kis lemaradásunk és Marokkóban vannak hosszú egyenesek, emiatt nem várok könnyű hétvégét" – fogalmazott a Zengő Motorsport pilótája a csapat marrakesi előzetesében. „Bízom abban, hogy Marokkóban nem fog esni az eső és az autó technikailag rendben lesz, hogy el tudjak kezdeni érdemben összebarátkozni az autóval.”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr565189494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása