HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Hamilton és Räikkönen az első sorban Sanghajban

2013.04.13. 20:38 Real Simon says

Három futam kellett Lewis Hamiltonnak, hogy megszerezze első pole pozícióját a Mercedes színeiben. Kimi Räikkönen lotusos pályafutása legjobb rajthelyezését érte el a második hellyel, megelőzve Fernando Alonsót és Nico Rosberget. Nagyon rossz napot fogott ki a Red Bull: Sebastian Vettel hibázott a gyorskörében a Q3-ban, így csak a 9. rajtkockát szerezte meg, míg Mark Webber autójába túl kevés benzint töltött a csapat, az ausztrált az elégtelen benzinminta miatt az utolsó rajthelyre száműzték.

GP03CHN_Lewis_600.jpgHamilton megszerezte 27. pole pozícióját Sanghajban, és az elsőt a Mercedesnek (Fotók: Active Pictures /Jiri Krenek)

Lewis Hamilton egy ötödik és egy harmadik helyezéssel kezdte az idényt, de a 2008-as világbajnok a harmadik futamon, Sanghajban bizonyította be véglegesen, hogy jó döntés volt a Mercedeshez szerződnie. Az angol az első és a második edzésszakaszt is a legjobb idővel zárta (a Q1-ben Rosberget, a Q2-ben Alonsót utasította közvetlenül maga mögé), majd a Q3-ban ő futotta a legtisztább és a leggyorsabb kört. Ezzel megszerezte pályafutása 27. edzéselsőségét, és az első pole-ját a Mercedes színeiben.

„Hihetetlenül jó érzés, hogy megvan az első pole-om a Mercedesszel! Amikor befejeztem a körömet, és a mérnököm tájékoztatott, hogy Kimi, Alonso és Massa is mind bejöttek, kétszer is csekkoltam, hogy a rádióm ki legyen kapcsolva, annyira izgatott voltam” – árulta el Lewis, aki elengedett egy-két cifra jelzőt is örömében. „Ez egy igazi bónusz, egyikünk sem számított arra, hogy ilyen jól fog indulni a szezon. Szép lenne, ha a mai sebességünket a holnapi versenyen is meg tudnánk ismételni, de tisztban vagyok azzal, mennyire nehéz dolgunk lesz. A lágy gumik [amelyeken Hamilton és a top 10 nagy része kvalifikálta magát – a szerk.] nem tartanak túl sokáig, érdekes lesz megfigyelni, hogyan teljesítünk ezeken a gumikon a közepes abroncsokat használókhoz képest.”

GP03CHN_Kimi_600.jpg

Néhány másodperccel az edzésidő lejárta után Kimi Räikkönen még listavezető volt, de Hamilton 1:34,484-es körével letaszította a finnt a második helyre. A Jégembernek így is ez a legjobb rajteredménye, amióta 2012-ben visszatért a Lotusszal. „Még mindig túl nagy a különbség az éllovasokhoz képest, jelenleg nem elég gyors az autó. De így sem rossz – azt hiszem, ez eddig a legjobb eredményem a csapattal. A középső szektorban több leszorítóerőre lenne szükségünk – meglátjuk, mit tudok kihozni a versenyből” – fogalmazott Räikkönen.

A Ferrari tempója már pénteken nagyon erős volt, amit a szombati harmadik szabadedzésen elért első (Alonso) és második (Massa) hellyel húztak alá. A kvalifikáción Fernando a 3., Felipe az 5. rajthelyet szerezte meg, ezzel megszakadt a brazil csapattársverő nagy sorozata. De miután az F138-as mindkét gumikeveréken egyenletesen gyors, Alonso egyértelműen a győzelmet célozta meg a futamon. Massa szerint „Nem igazán számít, hogy az időmérőn két-három pozícióval visszacsúsztunk. A versenyt a taktika fogja eldönteni, az eltérő gumistratégiák miatt.”

GP03CHN_Alonso_600.jpg

A Pirelli által Sanghajba szállított lágy és közepes keverékek közül a lágy kellően gyors volt a kvalifikáción, de a szakemberek szerint 5-6 körnél többet nem fog kibítni a versenyen. Ezért a Red Bull (Sebastian Vettel) és a McLaren (Jenson Button) úgy döntött, hogy a keményebb gumikon küldi ki pilótáját a Q3-ban, hogy azzal kezdhessék meg a holnapi futamot. A Sauber ki sem küldte a pályára Nico Hülkenberget a Q3-ban, éppen az említett stratégiai megfontolásból (szabad gumiválasztás a versenyre).

„Az volt a célunk, hogy mi legyünk a legjobb közepes gumit használó csapat a rajtrácson – még akkor is, ha ezzel csak a 10. helyre kvalifikáljuk magunkat –, ami sikerült. Még nem tudjuk tartani a lépést a legjobbakkal, de a Q2-ben elért hetedik időmmel nagyon elégedett voltam. Azt pedig álmomban sem gondoltam volna, hogy a Q3-ban mindkét Red Bullt megelőzöm, egy 2 perc fölött idővel!” – viccelődött Button.

Pedig így lett. Vettel hibázott az egyetlen tervezett gyorskörében a Q3-ban, ezért csak a 9. rajtrácsról vághat neki a versenynek. Sokkal rosszabbul járt viszont Mark Webber, aki a tankolóberendezés hibájából nem kapott elég benzint a Q2-re, ezért a második körében kénytelen volt a pálya szélére húzódni és kiszállni az RB9-ből. Egyetlen megfutott köre a 14. helyre predesztinálta volna az ausztrált, ám miután nem ért vissza a parc fermébe, és a csapat nem tudta leadni az FIA ellenöreinek az előírt egyliternyi benzinmintát (csak 1,5 dl naftát sikerült kipréselniük a tankból), törölték a Q2-ben elért eredményeit. Webber emiatt kénytelen a Marussiák és a aterhamek mögül, az utolsó helyről rajtolni – hacsak nem dönt úgy a Red Bull, hogy kicserélik a váltót, és a boxutcából küldi a mezőny után 2-es számú pilótáját.

CHN_Ricciardo_Enginer_600.jpgDaniel Ricciardo (új versenymérnökével, Marco Matassával) remekelt: a Toro Rosso ausztrálja a 7. edzésidőt futotta (Fotó: STR Media)

Említést érdemel még Romain Grosjean hatodik edzésideje a Lotusszal (ez a francia idei legjobb rajtpozíciója), valamint Daniel Ricciardo remek teljesítménye. A Toro Rosso ausztrálja Hülkenberget megelőzve, a kilencedik idővel jutott tovább a Q3-ba, ahol a Red Bullok gyengélkedését, valamint a Sauber konzervatív felfogását kihasználva a hetedik rajtkockát szerezte meg. Ez Ricciardo második legjobb edzéseredménye, a tavalyi Bahreinben megszerzett hatodik pozíciója után.

Kínai Nagydíj, Sanghaj
A rajtsorrend:

1. HAMILTON (GB)        Mercedes AMG          1:34,484
2. RÄIKKÖNEN (FIN)     Lotus-Renault             1:34,761
3. ALONSO (SPA)         Ferrari F138               1:34,788
4. ROSBERG (D)           Mercedes AMG          1:34,861
5. MASSA (BRA)           Ferrari F138               1:34,933
6. GROSJEAN (FRA)     Lotus-Renault             1:35,364
7. RICCIARDO (AUS)     Toro Rosso-Ferrari      1:35,998
8. BUTTON (GB)            McLaren-Mercedes     2:05,673
9. VETTEL (D)               Red Bull-Renault         idő nélkül
10. HÜLKENBERG (D)   Sauber-Ferrari             idő nélkül
11. DI RESTA (GB)        Force India-Mercedes  1:36,287
12. PÉREZ (MEX)          McLaren-Mercedes     1:36,314
13. SUTIL (D)                 Force India-Mercedes 1:36,405
14. MALDONADO (VEN) Williams-Renault       1:37,139
15. VERGNE (FRA)        Toro Rosso-Ferrari     1:37,199
16. BOTTAS (FIN)          Williams-Renault        1:37,769
17. GUTIÉRREZ (MEX)   Sauber-Ferrari            1:37,990
18. BIANCHI (FRA)        Marussia-Cosworth     1:38,780
19. CHILTON (GB)         Marussia-Cosworth     1:39,537
20. PIC (FRA)               Caterham-Renault       1:39,614
21. VAN DER GARDE (NL) Caterham-Renault  1:39,660
22. WEBBER* (AUS)     Red Bull-Renault        idő nélkül
* Törölték az összes idejét, mert a csapat nem tudott elegendő benzinmintát produkálni

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr75221453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása