HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Michelisz újra a dobogón – folytatódott a tündérmese a Hungaroringen

2013.05.05. 20:32 Real Simon says

Egyedül Michelisz Norbert jelentett veszélyt Yvan Muller győzelmére a túraautó-világbajnokság hetedik futamán, a Hungaroringen. A Zengő Motorsport magyar pilótája, aki miatt vasárnap mintegy 80 ezer szurkoló látogatott ki Mogyoródra, hibátlanul autózott az első futamon, így egymás után a harmadik évben állhatott fel a dobogóra partizán közönsége előtt. A második futamon Gabriele Tarquini balesete miatt a biztonsági autót is beküldték, Norbinak végül a nyolcadik hely jutott. Rob Huff élete első győzelmét aratta egy nem Chevrolet-gyártmányú autóval, egy SEAT Leónnal.

Start2_Race1_Hun12_600.jpg

Életre szóló élménnyel gazdagodtak, akik kilátogattak ezen a hétvégén a Hungaroringre. Az M3-as autópályán, illetve Kerepes felől hosszasan kígyózó autósoroknak valószínleg csak a szervezők örültek (szombaton az edzésekre több mint 5000, a vasárnapi versenyekre több mint 80 ezer embert vártak – és jöttek is!). Viszont, akik bejutottak a lelátókra, vagy – pláne – a paddock nyüzsgő kulisszái közé, biztos, hogy jövőre is ott akarnak lenni. Hab a tortán, hogy mindemellé a magyar közönség szeme fénye, Michelisz Norbert egy ragyogó második, illetve egy küzdelmes 8. helyet tutott hozzátenni.

A Zengő-garázs környékén tartozkodó újságírók, fotósok, és persze a csapat tagjai, akik hallották a több tízezer ember torkából feltörő üdvrivalgásokat, a sípolást és dobolást, az ütemes „Nor-bi, Nor-bi, Nor-bi!” kiáltásokat, megfogadták: többé nem akarnak focimeccsre menni. Minek, amikor a Hungaroringen, autóversenyen is lehet tökéletes stadionhangulatot teremteni?

Press_Conference_Qualifing_600.jpgCsapatfotó az időmérő edzés után: középen Yvan Muller, balra Michelisz Norbert és a privátok legjobbja, James Nash; jobbra az örökzöld Tarquini (Fotók: WTCC Media)

Michelisz már szombaton megadta az alaphangot, amikor a Q2 végén elért 1:53,806 perces körével a legjobb lett a Honda-pilóták közül. Gabriele Tarquini, aki egy hete, a Slovakiaringen még utolérhetetlen volt az edzéseken, másfél tizedet kapott a pályaismeretét is kihasználó magyartól. Tiago Monteiro (aki szintén Norbi előtt végzett a szlovákiai első futamon) 24 századot kapott márkatársától. Csak egyvalaki tudott Norbinál is gyorsabb kört futni: az RML Chevrolet világbajnoka, Yvan Muller, aki 1:53,426 percre javította a Hungaroring wtcc-s körrekordját. A franciák háromszoros világbajnoka több mint egy másodpercet faragott le saját, 2012-es körrekordjából.
„Idén eddig ez hiányzott, hogy az első szabadedzéstől fogva ne legyenek technikai problémáink, tudjunk fejlődni. Megnyugodtam, és hatalmas elégtétel nekem ez a második rajthelyez. Nem feltétlenül azért, mert ez elsősoros rajtot jelent, hanem azért, mert a legjobbak vagyunk a hondások közül, ami a csapat számára nagyon fontos” – értékelte edzésteljesítményét Michelisz. Hozzátette: legfeljebb egytized másodpercet „hagyott benne” a legjobb körében, ami a Mullerhez viszonyított 0,380 mp-es hátrányát tekintve valóban nem számított.

Muller_Race1_Hun_600.jpgYvan Muller idei harmadik, pályafutása 33. győzelmét aratta Mogyoródon, ezzel megerősítette vezető helyét a WTCC örökranglistáján

Zengő Zoltán és pilótája is tudta, hogy a versenyen egy esélyük van Muller megelőzésére: ha Norbi tökéletesen elkapja a rajtot és kívülről meglepi az első kanyarban. Muller persze rutinosabb annál, hogy elrontson egy gördülőrajtot – nem is tett szívességet a magyar fiúnak. Az első kört Muller, Michelisz, Tarquini, Huff, Chilton, Monteiro, Bennani, Coronel, MacDowall sorrendben fejezték be – immár Pepe Oriolá és Fredy Barth nélkül, akik az első köanyarban ütköztek és kiestek. A második kör elején Monteiro is búcsúzott: Tom Chilton előzése közben elfékezte magát a célegyenesben, és az első kanyar pereménél felállított gumikordonnak rohant.

Óriási csata zajlott a negyedik pozícióért Rob Huff (all-Inkl SEAT) és Tom Coronel (ROAL BMW) között, de a magyar közönséget csak a Zengő Honda magyar pilótája érdekelte. Norbi a második szabadedzésen teljes versenyszimulációt futott, aminek meglett az erdménye: óramű pontossággal futotta a köröket, nem tágított az erősebbnek tartott Chevy szélárnyékából. Az első három körben 0,9 másodperc körüli hátrányban haladt mögötte, de a negyedik és ötödik fordulóban 1,2 másodpercre nőtt a lemaradása. Ez inkább a francia belehúzásának, semmint a magyar autós rontásának volt betudható. „Ez egy hibátlan verseny volt, büszke vagyok magamra, hogy tartottam magam az előzetes fogadalmamhoz. Egyenletes köröket futottam, nem hagytam, hogy Muller magával rántson, amikor rátett egy lapáttal” – árulta el később Norbi.

Huff_Race2_Hun_600.jpgRob Huff világbajnokként az első diadalát aratta a második futamon, miután bravúrosan megelőzte Bennani BMW-jét

Michelisz a hatodik fordulótól kezdve elkezdte lopni a távolságot a franciához képest, három körrel a leintés előtt már csak 0,6 sec, a tizedik kör végén pedig csupán 0,487 szekundum választotta el a rutinos rókától! „Tudtam, hogy Michelisz gyorsulni fog a futam közepétől, az edzéseken mutatott egyenletessége erre utalt. Igyekeztem előnyt kiépíteni, de amikor elkezdtem spórolni a gumikkal, megint közelebb került. Aztán az utolsó két kört rendesen megnyomtam” – mesélte Rettegett Yvan, aki végül megszerezte idei harmadik győzelmét. Előnye a leintéskor 0,617 másodperc volt Michelisszel szemben.

Amikor az 5-ös rajtszámú Honda Civic átszelte a célvonalat, és az óriáskivetítőkön megjelent a 2-es pozíció a neve mellett, a főtribün közönsége a hétvége legnagyobb üdvrivalgásában tört ki. Szóltak a kürtök, a dobok, és nyolcvanezer rajongó egy emberként zengte: „Nor-bi, Nor-bi, Nor-bi!” Ezúttal nem sikerült győznie, de a második hely – a gyári Hondát kormányzó Tarquinit megelőzve – ugyanolyan édes volt Norbi és a közönség számára, mint a tavalyi futamgyőzelem.

Zengo_WTCC 2013_qual602.jpgA hungaroringi hétvége sztárjai egyértelműen Michelisz, a Zengő-csapat és a Honda Civic WTCC voltak (Fotó: Simon/SzC_blog)

A második futamra megcserélték az időmérő edzés első tíz helyezettjének rajtsorrendjét. Az első sorból MacDowall és Bennani, a másodikból Huff és James Nash rajtolhatott, Michelisz a 9. pozícióból vágtt neki a csatának. Muller megelőzte az állórajtnál, de néhány kanyarral később hűlt meg igazán a vér az ereinkben, amikor Tarquini és a két RML Chevy csatájában az olasz húzta a rövidebbet. A veterán hondás a 3-as kanyarból kijövet Mullerrel és Chiltonnal csatázott a pozíciókért, amikor az egyik Chevy meglökte, a Civic keresztbe állt és orral a korlátnak rohant. Tarquini visszapattanó Hondája éppen Micelisz kocsijának jobb hátulját találta el, és néhány percig kétséges volt, vajon Norbi tudja-e folytatni a versenyt?

Gabriele Mester mellett Franz Engstler is belekeveredett a karambolba. Amíg a német csapattulajdonos-pilóta könnyen megúszta a balesetet, a nyakfájásra panaszkodó Tarquini vállára fejtartó gallért rögzítettek az orvosi gyorsbeavatkozü egység tagjai. Miközben a rendezőség beküldte a safety cart, a Hungaroring orvoscsapata ismét jelesre vizsgázott, gyors és hatékony segítséget nyújtottak a sérülteknek. Tarquini nem érezte jól magát (a bordáit fájlalta), ezért további kivizsgálásra a Honvédkórházba szállították, ahol megröntgenezték. Kiderült, hogy az olasznak kisebb agyrázkódáson és hátfájáson kívül nem esett más baja. Az orvosok ennek ellenére bent tartották megfigyelésre vasárnap éjszakára.

Zengo_WTCC 2013_qual600.jpgZengő Zoltán csapatvezető és Juni Görgy csapatmenedzser (szemben) fáradtan, de elégedetten távozhatott Mogyoródról

A versenyt a 4. körben engedték el újra, Rob Huff pedig kihasználta, hogy az élen álló Bennani gumijai visszahűltek. A világbajnok nagyszerű előzést hajtott végre az első kanyarban: kívülről kerülte meg a marokki BMW-jét, ezzel átvette a vezetést. „Idén egy új csapatnál versenyzem, amelynek még alig van rutinja a túraautó-versenyzésben. Tudtam, hogy bizonyos körülmények fennállása esetén lehet esélyünk a dobogóra, talán még a győzelemre is. Bennani megelőzése a biztonsági autó kiválása után egy „most vagy soha” lehetőség volt – örülök, hogy tudtam élni vele!” – mesélte Huffy.

Az angol ezek után már nem hibázott (ritkán szokott), megszerezte 24. WTCC-elsőségét. Ez volt az idei első sikere, és az első győzelme a SEAT-tal a 2004-es BTCC-s szereplése óta.
Michelisz Norbi Tom Chiltonnal és Tom Coronellel csatázott a hetedik helyért, a végén mindent beleadott – olyan helyeken próbált meg előzni, ahol csak lehetett, és néha olyanon is, ahol nem – végül nyolcadikként intették le. „Reális nézve a második futamon az volt a célom, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzek magamnak és a csapatnak a bajnokságban. Ez sikerült, úgyhogy abszolút elégedett vagyok.”

Elégedettek lehetünk mi, rajongók, szurkolók és újságírók is. A 2013-as WTCC-hétvége máris bevonult a Hungaroring klasszikusai közé.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr895282628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása