HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Nico Rosbergé a pole Monacóban, 30 évvel Keke győzelme után

2013.05.25. 17:10 Real Simon says

Harminc évvel édesapja, Keke monacói győzelme után Nico Rosberg szerezte meg a pole pozíciót a nagyhercegségben. Mellőle csapattársa, Lewis Hamilton rajtolhat a másik Mercedesszel, ahogy a második sorból induló Red Bullok, Vettel és Webber sormintája is követi a papírformát. Kimi Räikkönen és Fernando Alonso inkább csak a dobogóban reménykedhet a harmadik sorból. Felipe Massa Ferrariját nem tudták megjavítani a délelőtti szabadedzésen elszenvedett balesete után, a brazilnak emiatt a rajtrács végéről kell startolnia.

GP06MCO_Rosberg FP2_600_2.jpgEddig Rosberg a pole-király 2013-ban. A német Szahír és Barcelona után harmadszor vághat neki a pole-ból a vasárnapi futamnak (Fotó: Active Pictures/Jiri Krenek) 

Eddig tökéletesen alakul Nico Rosbergnek a monacói hétvége. A hazai pályán versenyző (Monte-Carlóban élő) Mercedes-pilóta a pénteki tréningek után a szombati, utolsó szabadedzésen is a legjobb időt futotta, majd a kvalifikáció zárószakaszában sem talált legyőzőre. Ez azt jelenti, hogy édesapja, Keke monacói győzelme után 30 évvel ismét egy Rosberg, Nico indulhat a pole pozícióból vasárnap, a Bahreini és a Spanyol Nagydíj után zsinórban harmadszor. Nico 91 ezredmásodperccel előzte meg Monaco-specialista csapattársát, Lewis Hamiltont.

Rosberg_Prost Monaco 1983_600.jpgKeke Rosberg úton a győzelem felé a Monacói Nagydíjon, 1983. május 15-én. Mögötte Piquet végzett a második, Alain Prost (Renalt Turbo) a harmadik helyen 

„Az eső alaposan megnehezítette a dolgunkat, de a csapat nagyon jól kezelte a helyzetet. Mindig a megfelelő gumikon voltunk kint a kellő időben, minden a tervek szerint alakult és az utolsó gyorsköröm is összejött. Az apám harminc évvel ezelőtti győzelmére emlékeztető statisztikákat jó hallani, de ezek nem sokat segítenek a verseny előtt. Barcelonában nagyon szenvedtünk, 70 másodpercet kaptam a győztestől, ami arra utal, hogy noha lépésről lépésre fejlődünk, még mindig sok a kérdőjel” – utalt az Ezüstnyilak állandó problémájára, a hátsó gumik gyors elhasználódására Rosberg.

Hamilton másodiknak hozta be a másik W04-est, de megjegyezte: 2005 (az F3-ban töltött ideje) óta nem szenvedett annyit az autó finombeállításával Monacóban, mint ezen a hétvégén – és mindig hiányzott néhány tized Rosberghez képest. „Maga a tény, hogy sikerült behoznom a kocsit az első rajtsorba, hatalmas eredmény” - mondta Lewis. Mivel Monacóban sokkal alacsonyabb az átlagtempó, mint a rendes versenypályákon, továbbá a kör is rövidebb, van esély arra, hogy a Mercedes versenytempója nem marad el annyival a Red Bullé, Ferrarié, Lotusé mögött, mint más helyszíneken.

GP06MCO_VETTEL_qual_600.jpgA világbajnok nehezen tudta eldönteni, sírjon-e, avagy nevessen a harmadik rajthely miatt Monacóban (Fotó: Active Pictures)

Pénteken még sokat adott volna a harmadik rajthelyért Sebastian Vettel, a kvalifikácó után viszont elégedetlennek tűnt ezzel az eredménnyel a világbajnok. „Lehet, hogy itt-ott kicsit túlnyomtam a gázt az utolsó gyorskörömben. A kör kezdete nem volt rossz, de nem is rendkívüli. Visszatekintve jobban tettem volna, ha a Q3 elején rögtön két gyorskört futok. Azt hittem, a gumik csak egy körig fognak kitartani. A hétvége eddigi részében szenvedtem, de az edzések vége szoros lett. A harmadik helyről rajtolhatok, de talán meglehetett volna a pole is” – morfondírozott Sebastian, aki tényleg nem tudta eldönteni, örüljön vagy szomorkodjon a kvalifikáció után. Mellőle csapattársa, a kétszeres monacói győztes Mark Webber várhatja a rajtjelet.

Vettel bajnoki riválisai, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso a harmadik rajtsoron osztoznak a Monacói Nagydíjon. „Nem tartom valószínűnek, hogy a győzelemért csatázhatunk vasárnap, de az egyik közvetlen riválisom, Kimi mellőlem, Sebastian pedig csak egy sorral előlem rajtol. Nem hiszem, hogy innen versenyben lehetünk a győzelemért, de egy dobógós eredmény benne van a pakliban” – értékelt Alonso.

GP06MCO_ALONSO_qual_600.jpgFernando Alonso a hatodik rajthelyről a győzelemre nem, de a dobogóra elég jónak tartja a Ferrarit (Fotó: Active Pictures)

Räikkönent kellően megzavarta az esős-száraz időmérő edzés, a finn teljesen tanácstalan volt az erősorrenddel kapcsolatosan. „Monacóban sohasem könnyű a kvalifikáció a nagy forgalom és a korlátok miatt, és sokkal jobb, ha száraz a pálya, mert ha esik, nagyon csúszóssá válik. Örülök, hogy bejutottunk a legjobb tíz közé, az ötödik rajthely nagyjából a legtöbb, amit elérhettem, hét tizeddel lemaradva az előttünk végzett autóhoz [Webber] képest. Még nem tudom, mi lesz a taktikánk a versenyen. Ameddig nem látjuk, hogy a többiek milyen stratégián vannak, nem lesz tisztább a kép.”

Sergio Pérez eddigi legjobb mclarenes edzéseredményét produkálta a hetedik rajthellyel, de bosszankodásra is volt ok a wokingiaknál. Jenson Button kocsijában ugyanis elromlott a benzinpumpa, ezért csak kilencedik időt tudta megfutni a Q3-ban. Adrian Sutilnak egyedül kellett feltartania a Force India zászlaját, csapattársa, Paul di Resta ugyanis meglepetésre már a Q1-ben elvérzett. Vesenymérnöke, Gianpiero Lambiase bocsánatot kért a skóttól, amiért rosszul időzítette az utolsó Q1-es körét, mire di Resta csak annyit felelt: „Tizenhetedik hely? Ugye, most viccelsz?” Sutil legalább továbbjutott a Q3-ba, ahol a remek nyolcadik rajtrácsot szerete meg.

CATERHAM vdGARDE MC_600.jpgVan der Garde 15. rajthelye a Caterham (leánykori nevén Lotus) legjobb edzéseredménye a 2010-es spái 13. rajthely óta (Fotó: Caterham F1) 

Felipe Massa nem tudott részt venni a kvalifikáción, miután a Ferrari – vélhetően kormányműhiba miatt – egyenesen kitört a célegyenes végén, és a brazil hiába fékezett, keményen az acélkorlátnak rohant. A Ferrari szerelői nem tudták ráncba szedni az F138-ast, így Massa kénytelen lesz az utolsó, 22. rajtrácsról nekivágni a vasárnapi futamnak.

71. Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Az időmérő edzés végeredménye:

1. ROSBERG (D)            Mercedes AMG         1:13,876 (162,759 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB)          Mercedes AMG         1:13,967  +0,091”
3. VETTEL (D)                 Red Bull-Renault       1:13,980  +0,104”
4. WEBBER (AUS)          Red Bull-Renault       1:14,181  +0,305” 
5. RAIKKÖNEN (FIN)       Lotus-Renault           1:14,822
6. ALONSO (SPA)           Ferrari                      1:14,824
7. PÉREZ (MEX)              McLaren-Mercedes   1:15,138
8. SUTIL (D)                    Force India-Mercedes 1:15,383
9. BUTTON (GB)              McLaren-Mercedes    1:15,647
10. VERGNE (FRA)          Toro Rosso-Ferrari    1:15,703
11. HÜLKENBERG (D)      Sauber-Ferrari          1:18,331
12. RICCIARDO (AUS)      Toro Rosso-Ferrari    1:18,344
13. GROSJEAN (FRA)      Lotus-Renault           1:18,603
14. BOTTAS (FIN)             Williams-Renault      1:19,077
15. VAN DER GARDE (NL) Caterham-Renault   1:19,408
16. MALDONADO (VEN)   Williams-Renault      1:21,688
17. DI RESTA (GB)           Force India-Mercedes 1:26,322
18. PIC (FRA)                   Caterham-Renault     1:26,633
19. GUTIÉRREZ (MEX)      Sauber-Ferrari          1:26,917
20. CHILTON (GB)            Marussia-Cosworth   1:27,303
21. BIANCHI (FRA)           Marussia-Cosworth   idő nélkül
22. MASSA (BRA)            Ferrari                     idő nélkül

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr155317747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása