HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Loeb és a Citroën jövőre a WTCC-ben indul!

2013.06.25. 23:05 Real Simon says

Sébastien Loeb vezetésével száll be a túraautó-világbajnokságba 2014-ben a Citroën. A kilencszeres ralivilágbajnok – aki idén csak néhány WRC-futamon, az FIA GT-sorozat versenyein, valamint a Pikes Peak-i hegyiversenyen áll rajthoz – titokban már tesztelte a Citroën DS4 WTCC-t. Csapattársa valószínűleg az idén állás nélkül maradt Alain Menu lesz.

Citroen-Loeb-2010WRC_res600.jpgSébastien Loeb úgy nyert kilenc ralibajnokságot, ahogy akart. Vajon mire viszi a túraautós mezőnyben Muller, Tarquini és a többiek ellen?

A Citroën először a tavaly szeptemberben, a Párizsi Autószalonon szellőztette meg, hogy szívesen beszállna a túraautó-világbajnokságba. Miután Sébastien Loeb idén csak négy vagy öt futamon áll rajthoz a WRC-ben, a gyár fő célkitűzése pedig a most hétvégén esedékes Pikes Peak-i hegyiverseny megnyerése, egyértelműnek tűnt, hogy Loeb is a WTCC felé tart. Túraautós szakportálok már tavasszal beszámoltak arról, hogy a Citroën franciaországi versenypályákon tesztelte a DS4-est, amely a WTCC-versenygép alapjául szolgálhat.

Kedden a francia gyár ügyvezető igazgatója, Frédéric Banzet hivatalosan is bejelentette, hogy 2014-ben beneveznek a túraautó-vébére. „A WTCC sok olyan tulajdonsággal rendelkezik, amelyek fontosak a Citroën számára: kiemelt sajtómegjelenés, a költségeket féken tartó szabályok és egy igazán nemzetközi versenynaptár. Részvételünk a túraautó-világbajnokságban nemcsak a kreatív technológiánk (Créative Technologie) reklámozására alkalmas, hanem segítheti a márka fejődését olyan növekvő piacokon, mint Kína, Oroszország vagy Dél-Amerika" – indokolta a cég döntését Banzet.

Loeb_teszt Citroen DS4_r600.jpgA Citroën idén már többször tesztelte a DS4 WTCC-t Loebbel, félig titokban.

Loeb nem titkolja: ég a vágytól, hogy az FIA GT után (ahol saját csapatával, egy McLaren MP4–12C-vel versenyez) egy másik pályaverseny-sorozatban is próbára tegye a tudását. „Álmodozás lenne azt gondolni, hogy új fejezetet fogunk írni a közös történetünkben. Alig várom, hogy elkezdjük az új autó tesztelését! Igyekeztem kihasználni ezt az átmeneti évet arra, hogy különféle sorozatokban tapasztalatokat szerezzek, ezáltal javítsak a pályaversenyzői képességeimen. Nem számítok azonnal győzelmekre, de elszánt vagyok, hogy egy napon odaérjek – jelentette ki a kilencszeres WRC-bajnok.

Bár erről még nem döntöttek, Loeb csapattársa valószínűleg Alain Menu lesz. A svájci veterán, aki hat szezont húzott le a Chevrolet gyári pilótájaként a WTCC-ben, tapasztalataival nagyban segítheti a Citroen DS4 WTCC fejlesztését. Menu áprilisban már részt vett a gyár egyik tesztelésén.

Citroen_DS4_Imi_concept_600.jpgIlyen lehet jövőre a DS4 WTCC - Bende Imre fantáziája szerint

A Citroën DS4 WTCC kifejlesztéséért az az Yves Matton felel, aki az elmúlt nyolc évben sikert sikerre halmozó Citroën C4 WRC, majd a DS3 WRC fejlesztésének irányítója volt. Megkönnyíti a műszaki átállást, hogy a WTCC szabályai ugyanolyan négyhengeres, 1,6 literes turbómotort írnak elő, amilyet a WRC-ben is használnak. „Képesek leszünk felhasználni a meglévő technikai tapasztalataink jelentős részét, kezdve a DS3 WRC-ben is muzsikáló, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorral. Már javában zajlik a munka a versailles-i technikai központunkban, amit a következő hetekben még jobban felpörgetünk, hogy felkészülten vághassunk neki a 2014-es szezonnak”  mondta Matton.

A WTCC promótere, Marcello Lotti ismét elégedett lehet. A sorozat idén ugyan elveszítette a Chevrolet gyári csapatát, de a 2012-ben visszatért LADA, az idén visszatért Honda és a jövőre bekapcsolódó Citroën jelenléte újra erőssé és a többi gyártó számára is vonzóvá teheti a túraautó-világbajnokságot.

Szólj hozzá!

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr995377925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása