Szeptemberben végre mind a három érintett gyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz is bemutatta a 2012-es DTM modelljét. Az új trend a kupéforma, mindhárom gyártó ilyen jellegű versenygépet állít majd csatasorba.
A Német Túraautó Bajnokság (DTM) szervezője, az ITR tavaly a gazdasági válság hatására befagyasztotta az autók fejlesztését, idén gyakorlatilag 2009-es és 2008-as fejlesztésű versenygépek állhatnak rajthoz. Jövőre viszont újra szabad a vásár!
A technikai keretek lényegében változatlanok maradnak 2012-re: 4 literes, V8-as szívómotor (max. teljesítmény: kb. 480 lóerő); tekintélyes, 290 Nm-es nyomaték és hatfokozatú, szekvenciális váltó (kormányváltó kizárva).
Az Audi Motorsport a Frankfurtban bemutatott A5 Coupéval igyekszik tartani Mattias Ekström, Timo Scheider, Martin Tomczyk és társaik korábbi eredményeit.
A Mercedes-Benz marad a C-osztálynál (amit szintén a Frankfurti Autószalonon mutattak be), de jövőre a kupé verziót veti be a Német Túraautó Bajnokságban Gary Paffett, Bruno Spengler, Ralf Schumacher és társai számára.
A sorozatba 20 év szünet után visszatérő BMW még júliusban, Münchenben leplezte le az új DTM Coupét. Az új M3 alapjain nyugvó versenygépet már több mint fél éve fejlesztik a bajorok, nyár végén több versenypályán is tesztelték. Egyelőre két pilóta, a WTCC-ből ismert Andy Priaulx és Augusto Farfus neve biztos, az F1-ből kikopott Nick Heidfeld érkezése pedig valószínű.
Utolsó kommentek