HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

TúraauTotó: WTCC Hungaroring-előzetes

2012.05.04. 07:30 Real Simon says

Tizenhárom plusz egy kérdést tettünk fel az FIA túraautó-világbajnokság – szerintünk – három legjobb versenyzőjének. Gabriele Tarquini (Sunred SEAT), Yvan Muller (Chevrolet) és Michelisz Norbert (Zengő BMW) válaszolt kérdéseinkre a Hungaroringen. (A cikk eredetije az autóMAGAZIN 2011. júliusi számában jelent meg.)
 
Szöveg: Simon István   Fotók: Zengő Motorsport, WTCC
 
1. Milyen rajtszámmal indul a két riválisa?
Tarquini: „Yvan Muller a világbajnok, úgyhogy övé az 1-es. Micheliszét sajnos nem tudom.”
Muller: „Fogalmam sincs. Tavaly még tudtam, mert ő volt a világbajnok, ezért egyessel indult. Most talán hármassal. Michelisz? Fogalmam sincs.”
Michelisz: „Muller 1-essel, Tarquini 3-assal. Ez könnyű volt.”
 
2. Mire gondolt először, amikor megtudta, hogy Marrakes helyett Mogyoródon lesz a következő verseny?
Tarquini: „A mi autónknak a marrakesi pálya jobban fekszik, tavaly megnyertem az egyik futamot. Kicsit csalódott voltam, hogy idén nem megyünk oda, de semmi bajom a Hungaroringgel.”
Muller: „Nem repestem az örömtől, mert már le volt foglalva a repülőjegyem Marrakesbe. De a Hungaroringnek is örültem, mert eddig még sohasem jártam itt, és egy új pálya mindig új kihívást jelent.”
Michelisz: „Nagyon örültem neki. Egy ideig bizonytalan volt a Hungaroring, mert Imola és a Salzburgring is komolyan pályázott a futamra, de fél karomat odaadtam volna azért, hogy a Hungaroringen legyen.” 
 

Michelisz Norbert (HUN) - Zengő Motorsport (BMW 320TC)
 
3. Mit csinált, mielőtt autóversenyző lett?
Tarquini: „Hatéves koromban kezdtem el gokartozni a szülővárosomban, Giulianovában. Egy versenypálya mellett nőttem fel, egész életemben ezt csináltam, most már több, mint 40 éve.”
Muller: „Tíz éves korom óta versenyzem, nem sok mást csináltam életemben. Amikor még szükségem volt állásra, hogy versenyezni tudjak, egy ideig kamionsofőrként dolgoztam.”
Michelisz: „Tanultam, egyetemi hallgató voltam pécsen, mérnök-informatikus szakon. És persze szimulátoroztam, elég sokat. De sokszor mondták a szüleim, hogy most már kapcsoljam ki a gépet, nyomás tanulni, mert ennek nem lesz jó vége… Aztán mégis jó lett.”
 
4. Milyen autója van otthon a garázsban, és mi az álomautója, amit egyszer még mindenképpen vezetni akar?
Tarquini: „Ki kell hogy ábrándítsam, nem igazán csípem a sportkocsikat. Autóversenyző vagyok, így éppen elég fantasztikus autót vezettem már: F1-es autókat, C csoportos porschét és számtalan nagyon jó túraautót. A kényelmes, nagy autókat kedvelem, Audi Q7-esem van.”
Muller: „Talán csalódni fognak az olvasók, de nincs álomautóm. Számomra az autó arra való, hogy eljussak vele A-ból B-be. Otthon egy Chevrolet Captivát és egy Chevy Orlandót vezetek.” (Második WTCC-világbajnoki címéért a francia egy V8-as Camarót kapott a Chevrolet-től - a szerk.)
Michelisz: „Most azt az autót vezetem a magánéletben, amit mindig is szerettem volna. Egy új BMW 318d-t, amit támogatónktól, a BMW Magyarországtól kaptam.” 
 
5. Mi idegesíti legjobban a hétköznapi sofőrökben?
Tarquini: „Azok az emberek, akik folyton a sebességhatárokat figyelik és elalszanak a volánnál.”
Muller: „Az, hogy nem lehetek ott egyszerre mindenütt, miattuk.”
Michelisz: „Az, hogy nincsenek tekintettel másokra. Az emberek iszonyatosan önzően vezetnek, mindenki azt hiszi, hogy csak ő siket valahova, mások nem. Ezt így gondolom, vállalom is.”
 
Gabriele Tarquini (ITA) - Sunred SEAT León 1.6 Turbo

 
6. Mi a legnagyobb összeg, amit sebességi bírságra kifizetett?
Tarquini: „Az apám rengeteg büntetőpontot gyűjtött már Olaszországban, és sajnos én követtem a példáját. A legnagyobb bírság, amit kifizettem, 1100 euró volt.”
Muller: „Igazából a feleségem a rekorder a családban, közúton gyorsabban vezet, mint én. Három éve, Svájcban 1500 frankra büntették emiatt.”
Michelisz: „Sok ilyen volt. A legtöbb 90 ezer forint volt, másfél évvel ezelőtt. Kilencvenhattal mentem lakott területen.”
 
7. Elsőkerékhajtás vagy hátsókerékhajtás?
Tarquini: „Az elmúlt 20 évben kizárólag elsőkerekes versenyautókat vezettem, úgyhogy muszáj azt szeretnem. De most már szívesen kipróbálnék egy hátsókerék-hajtásosat is!”
Muller: „Hátsókerékhajtás, egyértelmű. Nem lenne szabad ezt mondanom (a Chevrolet Cruze elsőkerekes – a szerk.), de nem érdekel.”
Michelisz: „Hátsókerék, csont nélkül. Nem is nagyon szeretnék már elsőkerekes versenyautóba ülni, mert a BMW-nél nincs jobb.”
 
8. Mi az ideális kor egy túraautó-versenyző számára, és meddig lehet versenyezni a WTCC-ben?
Tarquini: „Ezt pilótája válogatja. Életemben már sok nagyon gyors, idősebb versenyzővel, és nagyon sok fiatal, átlagos képességű versenyzővel találkoztam. A mi sportágunkban egyébként a kor nem jelent sokat, mert nem igényel olyan nagy állóképességet. A versenyek elég rövidek, de sokszor kell elviselnünk nagy hőséget a kocsiban. Sosem éreztem magam hátrányban a korom miatt”  
Muller: „Az ideális kor? Negyven körül. Tarquini, Alain Menu, vagy én már nem vagyunk éppen csitrik, de attól még ott vagyunk a topon. Talán hamarabb elfáradunk, mint a fiatalok, de a kor nem igazán számít.”
Michelisz: „A túraautó-versenyzésben a hideg fej és rutin nagyon fontos. A férfiak harminc-egynéhány éves korban kezd benőni a fejük lágya, és ez eltarthat 50 éves korig. Én még nem vagyok annyi (Norbi 26 éves), néha érzem is a tapasztalat hiányát a pályán.” 
 
9. Melyik a kedvenc versenymotor-konfigurációja?
Tarquini: „A hagyományos, atmoszférikus motorokat kedvelem. Mi még a kétliteres TDI-t használjuk, de a következő versenyre (Brno) talán megkapjuk végre az 1.6-os turbómotort.”
Muller: „Naaagy, hatliteres V8-as.”
Michelisz: „A BMW 1.6-os turbója. Megvan az a szépsége, hogy iszonyat nehéz vezetni, mert nagyon hirtelen érkezik meg az erő a hátsó kerékre. Nehezebb kordában tartani a lóerőket, mint egy elsőkerekes autó esetében, de ha az ember ráérez, hogy kell csinálni, annál nagyobb az öröme.” 
 
Yvan Muller (FRA) - Ray Mallock Ltd. Chevrolet (Chevrolet Cruze 1.6 Turbo)

 
10. Melyik a WTCC-szezon legjobb versenyautója 2011-ben?
Tarquini: „A Chevrolet. Kétségtelenül.”
Muller: „Mindig az a legjobb versenyautó, amiben nyerni tudok, és ez szerencsére elég sokféle kocsival sikerült már. A legjobb túraautók az ausztrál V8 Supercarok, nagy motorral.”
Michelisz: „A BMW. Nem vezetek olyan régóta versenyautókat, de ez magasan ver mindent, amit eddig vezettem.”
 
11. Ki a mezőny legerőszakosabb, illetve legbarátságosabb versenyzője?
Tarquini: „Sok erőszakos versenyző van a WTCC-ben, én is veszélyes vagyok! Az elmúlt 3-4 évben nagyon sokat csatáztam Yvan Muller ellen, de sosem volt gondunk egymással, igazán jóban vagyunk. Őt azért értékelem nagyra, mert mindig a bajnokságért küzd, mégis fair, ami elég szokatlan. Jóban vagyok Yvannal, Alain Menuvel és Tiago Monteiróval, őket kedvelem legjobban.”  
Muller: „A legbarátságosabb Tarquini és Monteiro, közülük nem tudnék választani. A legveszélyesebb Augusto Farfus volt, de ő hál’istennek már nem versenyez a WTCC-ben.” 
Michelisz: „A legveszélyesebb? Jó kérdés. Szerintem Tom Coronel. Nagyon jó pilótának tartom, de néha leszáll előtte a lila köd, olyankor elég kényelmetlenül érzem magam a környezetében. A legbarátságosabb Michael Nykjaer. Iszonyú jó fej. Halk szavú, egyetlen negatív mozdulata sincs. De vele sem mennék el szívesen bulizni. Ha már buli, akkor inkább Rob Huff, ő egy igazi party-arc!” 
 
12. Melyik sikerére emlékszik vissza legszívesebben, illetve mi volt a legemlékezetesebb manővere a pályán?
Tarquini: „Az első fontos sikerem az első gokart-világbajnoki címem volt, amit még 1984-ben nyertem. A következő rögtön a desszert volt, amikor megnyertem a WTCC bajnoki címét, 2009-ben, 47 évesen. Abban az évben elég sok szép manővert mutattam be, a legszebb talán a futamgyőzelmem volt Monzában, rajttól a célig vezetve.”  
Muller: „A 2008-as makaói futamra, amikor az első túraautó-világbajnoki címemet nyertem a Seattal. A legemlékezetesebb manővereket alighanem jégraliban mutattam be az Andros Trophyn. A közönségnek nagyon tetszett.” 
Michelisz: „Nem kérdés, a 2010-es makaói győzelmemre. Alapelvárás volt, hogy megnyerjem az újoncok bajnoki címét, de egy bajnoki futamgyőzelem hab volt a tortán.
A legrázósabb manőver? Már nem tudnám megmondani, melyik tavalyi versenyen történt, hogy a hosszú célegyenes végén nagyon erősen fékeztem, és valaki megpöckölt hátulról. Nem lett  belőle baleset, de nem sokon múlott. És hát a mostani karambolom, a második futam elején, a Hungaroringen.”  
 
 
13. Ki nyeri a WTCC világbajnoki címét?
Tarquini: „Biztos, hogy az egyik Chevy-pilóta. Rob Huff vagy Yvan Muller.”  
Muller: „Fél év múlva megmondom. Ha lenne kristálygömböm, most is megmondanám, de sajnos nincs. Remélem, én!”
Michelisz: „Yvan Muller. Rob Huff egyértelműen gyorsabb nála, de nem mindig tudja eredményre váltani a sebességét. Yvan pedig sokkal rosszabb helyzetből is nyert már vb-címet.” 
 
+1  Melyik szót vagy kifejezést használja túl gyakran?
Tarquini: „Bellissima.”
Muller: „Doesn’t matter" (nem számít).
Michelisz: „Egészen őszintén és abszolút.”

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr584487205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tunde91 2012.05.04. 11:27:04

Tökéletes időzítés, és nagyon nagyon jó a szisztéma! Főleg ezzel a 3 versenyzővel...érzékeny pontra tapint a szlovákiai események után, de lám, a jó öreg Gabriele sem velejéig gonosz ember.. Mint ahogy Muller sem.. Mondjuk nem csoda hogy jó barátok.. Zsák meg a foltja.. Érdekes a kontraszt a két tapasztalt vén róka meg a mi lelkiismeretes, és majd' feleannyi idős Norbink között ... Mindent egybevéve... Remek írás, gratulálok... Jól megválasztott interjúalanyok, és izgalmas kérdések... Great job! :)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása