Michael Schumacher rajongóinak nagyobbik része meg van győződve arról, hogy kedvencükkel kicseszett a Mercedes. A higgadtabbak szerint Schumacher eredményei a fizetéséhez képest nem voltak elég jók a Mercedesnek. Félő azonban, hogy szembe kell nézni azzal a verzióval, miszerint Michael hibát követett el azzal, hogy saját legendája halhatatlanságára alapozta a jövőjét.
Miközben Schumacher húzta az időt, a Mercedes maghoz ragadta az irányítást. A hétszeres világbajnok taktikája visszafelé sült el (Fotó: Mercedes AMG)
Amióta kiderült, hogy Lewis Hamilton veszi át Michael Schumacher helyét a Mercedesnél, a hétszeres világbajnokkal pedig előfordulhat, hogy nem talál helyet 2013-ra a száguldó cirkuszban, forronganak az indulatok Németországban. A sajtó és a Schumi-drukkerek lázasan találgatják, vajon miért penderítették ki ilyen hűvösen a Mercedestől, és vajon merre vezethet a hétszeres világbajnok útja?
Németország legnagyobb példányszámú napilapja, a Bild egy autóstoposhoz hasonlította Schumachert, akit felvettek egy Mercedesbe, de kitették az út szélén. A német RTL F1-es szakkommentátora, Christian Danner úgy fogalmazott: „a Mercedes jéghidegen felszolgálta és elfogyasztotta Michaelt”.
Az egyik leghitelesebb szaklap, az Auto, Motor und Sport – amely közeli kapcsolatban áll Norbert Haug sportigazgatóval, lévén, Haug 1989-ig a lap főszerkesztője volt – úgy tudja, Schumacher szerződés-hosszabbítása sokáig formalitás volt csupán. A stuttgartiak egész nyáron Schumi igenjére vártak, ám az nem érkezett meg. Michael konokul tartotta magát elhatározásához, hogy csak októberben dönt a saját jövőjéről – de a Mercedes ezt nem várta (nem várhatta) meg.
Norbert Haug az Auto, Motor und Sportnak elmondta: „Michael tudott arról, hogy a csapatunk keresi az utódját. Tájékoztattuk őt erről, amit ő tudomásul vett.” Schumachertől már a júliusi Német Nagydíj idején, Hochenheimben egyértelmű választ vártak az elképzeléseivel kapcsolatban, amikor négyszemközti megbeszélést folytatott a Daimler-Benz konszern igazgatójával, Dieter Zetschével. Miután azonban ezt nem kapták meg (Schumi akkor mondta először, hogy majd csak októberben dönt a folytatásról), elkezdtek alternatívákat keresni. Hamiltoné mellett Sergio Pérez neve is felvetődött Nico Rosberg következő csapattársaként, de az angol világbajnok a jelek szerit vonzóbb lehetőségnek tűnt, mint a viszonylag rutintalan mexikói.
Hogy mennyire az utolsó pillanatban került pont Hamilton leszerződtetésére, azt mutatja, hogy Martin Whitmarsh elmondta: csak két nappal a szerződés aláírása előtt értesült arról, hogy Lewis tényleg elhagyja a McLarent. Maga Hamilton hívta fel telefonon Ázsiából, és egy hosszú beszélgetés során vázolta, miért döntött a Mercedes mellett. Whitmarsh egészen addig azt hitte, hogy miután nagyjából tartani tudták a Mercedes által ajánlott fizetést (évi 25 millió eurót), Lewis nem fogja otthagyni a McLarent. Tévedett.
A német lapok közben a Schumacher-legenda elmúlása fölött szomorkodnak. A berlini Der Tagesspiegel tudósítója valószínűleg nem jár messze az igazságtól, amikor így fogalmaz: „Három éven keresztül (Schumi) minden hibája ellenére mögötte állt a Mercedes. De a tragikus szingapúri események után [Schumacher hátulról csúnyán beleszállt Jean-Eric Vergne Toro Rossójába, mindkettejüket kiütötte a versenyből – S.I.] megfordult a hangulat. Hamilton hirtelen nagyon vonzó lehetőségnek tűnt.”
Ahogy ilyenkor lenni szokott, megindultak a találgatások a hétszeres világbajnok jövőjéről. Menedzsere, Sabine Kehm szerint jelenleg „50-50 százalék az esélye, hogy Michael folytatja, vagy abbahagyja”; korábbi pártfogója, Willi Weber viszont a jelek szerint még hisz a csodákban. „Ha én lennék Michael menedzsere, azonnal autóba ülnék és meg sem állnék Maranellóig. Még lehúzhatna egy-két évet a Ferrarinál.”
Az igazság az – és ezt a vérmes Schumacher-rajongók nehezen akarják elfogadni – hogy Schumacher éppen azért szerződött a rivális Mercedeshez, mert a Ferrarinál 2007 végétől nem tartottak igényt a szolgálataira. Sem versenyzőként, sem tanácsadóként; a tesztpilótai állást pedig a német utasította vissza. Schumachert jelenleg sokkal több dolog köti a Mercedeshez, mint a Ferrarihoz, ebből következik, hogy a jövőjét is inkább a stuttgartiak vonalán lehet elképzelni.
Schumacher persze még elmehet a Sauberhez versenyezni. Ám ha a svájci csapat jövőre nem tud versenyképes autót adni alá, félő, hogy a kerpeni tovább rombolja a Mercedesnél alaposan megkopott renoméját. Egyedül akkor érdemes komolyan venni Peter Sauber ajánlatát, ha – ahogy hírlik – tulajdonrészt is kap az istállóban. Így hosszú távra bebiztosíthatná a jövőjét, csapatvezetőként. A Williamsnél is lehúzhatna még egy-két szezont, ám utóbbira aligha lenne esélye. Ez pedig felelőtlen döntés lenne egy nyugdíjkorhatárhoz erősen közelítő F1-es versenyző számára.
Utolsó kommentek