HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Eltiltaná Vettelt a legendás F1-kommentátor

2013.03.25. 19:33 Real Simon says

Komoly indulatokat korbácsolt fel a Red Bull Racing hazájában, Nagy-Britanniában Sebastian Vettel malajziai húzása, amikor a csapat utasításának ellenszegülve megelőzte csapattársát, Mark Webbert, és megnyerte a versenyt. Gerhard Berger szerint a világbajnokokból nem lehet kiölni a „gyilkos ösztönt”, az ötszörös GP-győztes John Watson viszont egyenesen Vettel eltiltását követeli. Szakemberek attól tartanak, hogy a német önkényes döntése aláaknázta Christian Horner csapatfőnöki tekintélyét is.

Webber-Vettel Sepang13.jpg

Ahogy várható volt, komoly indulatokat kavart Sebastian Vettel sepangi húzása. A Red Bull világbajnoka csapatfőnöke, Christian Horner utasításával szembeszegülve a 46. körben megelőzte csapattársát, Mark Webbert, aki akkor már – a mérnökei utasításának megfelelően – visszavette a motor teljesítményét és vigyázott a gumijaira a Maláj Nagydíjon.

John Watson, aki pályafutása során öt GP-győzelmet aratott és 1982-ben világbajnoki ezüstérmes volt, azt nyilatkozta a BBC Radio 4-nek, hogy Vettellel szemben az eltiltás lehet az egyedüli hatásos eszköz.

John_Watson_McLaren_300.jpg „Az egyedüli hatásos eszköz (Vettel) megregulázására az lenne, ha valaki megmondaná neki, hogy egy futamon nem indulhat. Tudom, hogy ha más versenyzők szegültek volna ellen a csapatutasításnak, felfüggesztenék, sőt, ki is rúgnák őket” – jelentette ki Watson.

„Most már nem lehet elvenni tőle a pontokat, nem lehet visszaadni azokat Mark Webbernek. Mindez már történelem, és Sebastiannak van hét extra pontja. Őt nem érdemes megbüntetni – szinte teljesen felesleges pénzbüntetést kiszabni rá – ezért az egyetlen hatásos módja az észhez térítésének az lenne, ha azt mondanák neki, hogy ki kell hagynia egy futamot” – véli Watson, aki 1990 és 1996 között az Eurosport F1-es szakkommentátoraként is dolgozott.

Az északír ex-F1-es pilóta attól is tart, hogy Vettel önkényes sepangi döntése megingathatja Christian Horner csapatfőnöki tekintélyét. „Ha Christian Horner nem állítja helyre a tekintélyét a csapat előtt – hiszen Sebastian Vettel vasárnapi tettével teljesen aláásta azt –, akkor tarthatatlanná válik a posztja a csapaton belül” – mondta Watson. Ebben egyetért vele a Jordan egykori főkonstruktőre, Gary Anderson is. „Christian Horner valóban jelezte Vettelnek, hogy ez buta húzás volt, ez azonban nem utasítás volt, hanem csupán egy vélemény. Amennyire hallottuk [a csapat rádióüzenetei alapján], senki sem mondta azt Vettelnek, hogy nem szabad megelőznie Webbert. Ez számos értelmezésre ad lehetőséget.”

Érdekes, hogy Anderson maga is tanúja volt egy csapatutasításos győzelemnek: a Belga Nagydíjon, 1998-ban, amikor Eddie Jordan arra utasította a fiatal (és a pályán sokkal gyorsabb) Ralf Schumachert, hogy maradjon Damon Hill mögött, ne előzzön. Akkor a Benson&Hedges cigarettagyár volt a Jordan fő támogatója, és a brit cégnek az állt érdekében, hogy az angolok 1996-os világbajnoka szerezze meg a Jordan első győzelmét.

Gary_Anderson_cut_600.jpgGary Anderson, ha nem is tevékenyen, de maga is részese volt csapatutasításos győzelemnek Spában, 1998-ban (Fotó: (c) DPPI)

Gerhard Berger, aki több évet húzott le a Ferrari, a McLaren és a Benetton szolgálatában, már évekkel ezelőtt megmondta, hogy ha a győzelem a tét, Vettelt nem lehet visszatartani. Berger akkor a „ruthless” kifejezést használta, ami szó szerint gátlástalant jelent.

„Ahhoz, hogy valaki három-négy világbajnoki címet nyerhessen, nagyon önzőnek kell lenni. Ezekben a srácokban óriási gyilkos ösztön dolgozik. Nem tudják az agyuk utasításait követni, mindig azt csinálják, amit az ösztöneik súgnak nekik. Ez Vettel sikereinek egyik titka, és senki – sem csapattárs, sem csapatfőnök – nem tud változtatni ezen” – nyilatkozta Berger.

Berger_Vettel_dppi_600.jpgBerger volt Vettel első mentora, majd csapatfőnöke a Toro Rossónál a német első győzelmekor, 2008-ban, Monzában (Fotó: (c) DPPI)

Mark Webber eközben úgy döntött, visszamegy Ausztráliába, hogy szörfözéssel relaxáljon, így terelje el gondolatait a sepangi csalódásról. „Ez jó orvosság lesz nekem. A verseny utolsó tizenöt körében mindenféle dolgok cikáztak a fejemben... Hogy ez a kúra hatásos lesz-e, hogy felejtsek, majd meglátjuk!”

220 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr585171297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karlmann 2013.03.26. 09:20:51

Néhány dolgot nem ártana tisztázni, mert szemmel láthatóan sokaknak nem világos. Tehát, a 2013-as szezonban ez volt a második verseny. Az első verseny, mind a RBR-nak, mind a Mercinek gyengén sikerült. Most úgy hozta az élet, hogy az első négyben végeztek. Emiatt a csapatok vezetése érthetően nem erőltette a csapaton belüli versenyeket.

A jelenlegi szabályok szerint tesztelni az idény közben nem lehet. Aki egy kicsit is ért a sporthoz az tudja, hogy ha két versenyző azonos körülmények között konstans köröket tud futni verseny közben, az a csapat szempontjából azért előnyös, mert így könnyebb fejleszteni az autót, ami az év hátra lévő részében nagyon fontos lehet. Valamint ami ennél is fontosabb, most három hét szünet következik, ahol az első két verseny eredményeit ki tudják értékelni és ennek tudatában fejleszthetik az autót tovább. Ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen adatok birtokában mennek el a szünetre.

Na most. A kissé hosszúra nyúlt bevezető után az értelmesebbek rájöhettek, hogy miért volt őrültség amit Vettel művelt. Ugyanis az önzőségének köszönhetően a csapat elvesztett egy csomó fontos információt, aminek az értéke sokkal több, mint az a szaros 7 pont előny, amit az előzéssel megszerzett.

Wattie-nak meg igaza van abban, hogy Horner mint csapatvezető, lenullázta magát. Nem tudom, mi lenne a helyes döntés, de borzasztó nehéz helyzetbe hozta magát. A bajnokságot soha nem a versenyző nyeri egyedül, hanem azoknak a segítségével akik a háttérben dolgoznak. Ehhez viszont szükség van adatokra, ami nem a fán nő. Nagyon szomorú, hogy egy háromszoros világbajnoknak ez nem volt evidens.

okostojgli (törölt) 2013.03.26. 09:22:39

@3 gb: illetve mégsem, mert Vettel életben tartotta a lángot.

+1

sga 2013.03.26. 09:42:47

Tavaly Interlagosban az utolsó futamon Webber a rajtnál becsukta a kaput Vettel előtt az első kanyarban. Vettel a belső íven jött, előnyösebb helyzetben, Webber gyakorlatilg leszorította, fékezésre kényszerítette. Vettel kiélezett helyzetben versenyben volt a VB címért, de emiatt visszaesett a középmezőnybe, ahol koccant a darálóban, majd megpördült és visszaesett az utolsó helyre. Ezek után felkapaszkodott a 6. helyre és megnyerte a 3. vb címét.

Kérdéseim:
- Egy ilyen helyzetben vajon nem kérték meg Webbert ELŐRE, hogy támogassa Vettelt? Megtette?
- Ha ez tényleg egy csapatsport: egyáltalán meg kell kérni ilyen helyzetben bármire, vagy természetes, hogy a csapattársát támogatja? (Vagy legalább nem szivatja direktben?)
- Vettel hisztizett?
- Volt anyázás, feszkó, sértődés a futam utzán? Lett volna rá indok?
- Azzal az esettel kapcsolatban miért nem volt ilyen nemzetközi felháborodás? (Szerintem sokkal inkább a csapat érdekei ellen volt, mint ez)
- A második versenyen mennyire kiélezett a VB? Van lehetőség még javítani?
- A verseny ezen szakaszában miért nem hagyják a pilótákat versenyezni?

Valószínűleg nem volt a legsportszerűbb gesztus amit Vettel tett, de...
1. Webbert sem kell félteni
2. A VB jelen szakaszában nem annyira értem ezt a fene nagy felhajtást (hacsak nem az irigység hajtja)
3. Az egész előzés fantasztikus volt. Mindkét pilóta óriásit villantott, és elmegy mindenki a túróba, aki szerint ezt ki kellett hagyni. Végre volt valami szép és izgalmas is az F1-ben

Mazlee 2013.03.26. 09:54:16

@rőfos84: Mert a németet helyezték előbbre az évek során.

sumi nyert az utóbbi években? nem. pedig jó pilóta...

nem a versenyzők szerződtetik a csapatokat hanem a csapatok a versenyzőket.

Mazlee 2013.03.26. 10:00:00

@jack o'neill:

Watson, aki 1990 és 1996 között az Eurosport F1-es szakkommentátoraként is dolgozott.

azért nem egy hülye emberről van szó...

Disz/zit 2013.03.26. 10:07:26

@sga: Persze az RBR védi a hisztis sztárgyereket az Interlagosi futammal. De az egy start volt. Mind a 22 kocsi egymás seggében, ha Webber kihúzódik jobbra akkor belassít és elengedi a force indiákat és kb előtte is meg Vettel előtt is marad kb. 8 kocsi. A futam többi részében pedig igencsak zsírozta Vettel útját.

A mostani húzásával ezt vesztette el Vettel. Valószínűleg Webbernek már nincs sok ideje a Forma 1-ben. És amikor majd Vettelnek kell az a pár pont amit Webber egy kis söprögetéssel, vagy egy harmadik negyedik helyes cserével adna neki adna neki. Akkor pont szarik majd a fejére. Vagy éppen majd egy hasonló esetnél Webbber nem fogja kímélni a motort.
Szerintem szívesen bedobná már Vettel ezt a hét pontot azért a 20-30 pontért amit az idei évben bukik Webber hathatós segítsége nélkül.

The Skizo 2013.03.26. 10:09:30

Gratulálok John Watson úrnak! Tehát mivel baj van a Red Bull Racing háza táján (szerinte legalábbis), ezért tiltsák el a legjobb pilótájukat egy versenyről? Ezt az embert honnan szalajtották?

A legviccesebb magyarázatot karlmanntól olvastam. Azért hibázott Vettel, mert így "a csapat elvesztett egy csomó értékes információt". :D:D Ekkora áltudományos baromságot hogy tudtál kitalálni? (Bár szerintem ezt csak viccből írtad.) Most legalább tudják, hogy a gumik többet is kibírnak a kocsin. :D

Webber hisztis magyarázata a legszánalmasabb. "Brühühü, szóltak, hogy vegyek vissza, ez meg elment mellettem, amikor már nem tudtam védekezni.". - Te Web! Nem úgy volt, hogy mikor visszajöttél a kerékcserédről, akkor Vettel már a nyakadon volt? Nem tűnt fel úgy 2 körig, hogy meg akar előzni? Ha nem tekertél föl mindent, akkor hogy tudtál vele csatázni?
Szerintem észrevette, hogy csata van, fölnyomott mindent, amit lehetett, aztán ennyire futotta belőle. A pártatlan nézők meg örülhettek, hogy versenyt látnak. Egy igazit.
Csapattaktika, ugyanmár. Az előtte levő kerékcsere után Vettel kocsiján a lágyabb szettel gyorsabb volt, mint Webber. Még szólt is, hogy Webber lassabb nála. Ha csapattaktika van, nem kellett volna elengednie, hogy kiautózza belőle a lehető legjobbat. Ehelyett Webber feltartotta, így az azt követő kerékcserénél Vettel 2 helyet veszített. Az nem volt gáz? A tavalyi utolsó, mindent eldöntő futamot már ne is említsük. Rászóltak Webberre, hogy maradjon Vettel mögött. Mit csinált? Elé vágott. Akkor csúszott vissza, és keveredett az ütközésbe. Majdnem odalett a világbajnoki cím.

Azoknak is igazuk van, akik versenyt akarnak látni, nem egymás mögött bekullogó autókat. Hamilton csapatánál működött az utasítás, aztán mennyivel jobban érezte magát tőle. Én örültem neki, hogy versenyeztek, és győzött a jobbik. Ja, hogy marketing szempontból nem volt annyira előnyös (Ausztráliában nem fog úgy fogyni a Red Bull :D), hát ez van.

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.03.26. 10:15:40

Igen! A pilótákban benne van a versenyösztön. Rosbergben is benne van. Ráadásul német egy német autóban. De ő "csak" egy pilóta. Ha a főnöke azt mondja, hogy kiszállsz, akkor kiszállsz. Button is be tudta volna fejezni a versenyt, de a főnöke rászólt.
Ha a szezon végén lennénk és kellene Vettelnek a pont, akkor azt mondom, oké. De ez volt a második futam. Ha ennyire önállóan dönt a Vettel, akkor fogjon papírt-ceruzát és tervezze meg magának az autót. Gyártsa le, elemezze ki. Tesztelje. Álljon meg a boxban, szálljon ki,cseréljen kereket, indítsa be (:-D), és akkor nem kell senki utasítását követni.
Egyszerűen hagyni kellene VERSENYEZNI a pilótákat a szezon 2/3-áig csapaton belül. Addigra eldől a csapaton belüli pontállás és megvan, kit kellene támogatni.

rőfos84 2013.03.26. 10:16:11

@Mazlee: Így van a csapat szerződteti a pilótás. Ezért értetetlen számomra,hogy mit keres még itt Webber?!
Webber régebben van már az f1-ben mint Vettel akkor miért őt helyezték előbbre? Ja,hogy jobb pilóta akkor meg mit ugrál ez a "vén pöcs"?! Nyerjen vb-t aztán majd nem lesz 2. a csapatnál. Egyforma autóval mennek! Volt rá esélye neki is.

Mazlee 2013.03.26. 10:20:51

Ha nem szólnának azért mert pl:

- melegszik a motor. vegyél vissza mert különben kiesel és még azt az x pontot se szerzed meg amit...
- túlkopott a gumi vegyél vissza mert...
- kifogy a nafta, vegyél vissza mert ...

stb...

akkor a kis nyafisovis se lenne 3x bajnok...

Mazlee 2013.03.26. 10:22:07

@rőfos84: hogy nyerjen ha mindig hátrébb helyezi a csapat? ez a 22es csapdája... ha nem engedik bizonyítani. ( lást pl most is bukott x pontot...)

és nem egyforma autóval mennek.

belekotty 2013.03.26. 10:23:37

Webberrel letekertették a motort, hogy spóroljanak a kocsival. Innen kezdve az egész disznóság volt Vetteltől.
Remélem lerohad alatta a széthajtott autó.

The Skizo 2013.03.26. 10:25:21

@TSiga:
1. Rosberg betartotta a csapatutasítást. Kétlem, hogy valaha világbajnok lesz belőle.
2. Button valóban kiszállt, mert semmi értelme nem volt a futamának.
3. Valóban az idény eleje van. Tavaly +3 pontal zárt. Ha az idén -3-al zár, mit mondanak? Na jó, tényleg jó lett volna azt a futamot megnyerni.

Vettelnek meg legalább annyira kell a csapat, mint a csapatnak Vettel. Lehet, nem tud autót tervezni, de megnézném Neweyt vezetni. :D Vettel nélkül most lenne pár 2. meg 3. helyük és a kutya nem jegyezné őket.

sga 2013.03.26. 10:27:23

@Disz/zit: Nemtom mikor láttad Vettelt hisztizni :)
Interlagosban a startnál Webber kb senkitől sem zavartatva szorította lefelé Vettelt (még az egyenesben kezdte) 7. mp a videoban, majd a kanyarban egyszerűen becsukta a kaput. Ha tényleg olyan jó versenyző, és segíteni akar, akkor ezt simán megoldotta volna másképp.

De is mit zsírozott Webber Interlagosban?
Alonso 2
Webber 4
Vettel 6
Alonso a 2. körben ugrott át Webberen. (hú, de feltartotta...) Ha olyan baromira zsírozni akart volna, akkor két lehetősége van:
- megpróbálja feltartani Alonsot (Vettel ellen megmutatta, hogy tud ő védekezni, ha akar)
- a verseny utolsó szakaszában visszalassít, megpróbálja feltartani Hülkenberget, és hozzásegíti Vettelt a 4. helyhez. Hangsúlyozom: VB címről volt szó, az utolsó versenyről. A verseny előtt pl Massa simán visszasoroltatta magát a rajtrácson Alo mögé, majd gyönyörűen játszotta a hátvédet a verseny során. Webber a rajtnál majdnem kilökte Vettelt.

Szóval Vettel semmit sem vesztett. A legkiélezettebb helyzetben nem segített, hanem akadályozott Webber. De mondj akár egy esetet az elmúlt évből, amikor Webber tisztán és egyértelműen segítette Vettelt. Nem olyan rossz az a 7 pont...

belekotty 2013.03.26. 10:28:39

@The Skizo: "Valóban az idény eleje van. Tavaly +3 pontal zárt. Ha az idén -3-al zár, mit mondanak"
- Ezzel nehéz vitázni.

The Skizo 2013.03.26. 10:32:36

@Mazlee:
Ha túl kopott volt a gumi, akkor hogy vert Weberre 4 mpt az utolsó pár körön? Azért ez nem ennyire egzakt, hogy a gumi még pontosan 11,25 Km fog kibírni. A pilóta is érzi, hogy mi a helyzet. Ha Vettel nem tudná ezeket, most a Red Bullnak nem lenne 3 világbajnoki címe. Az autók meg tényleg nem azonosak. Az egyiken egy 1-es van a másokon egy 2-es. :D

ex rallyedriver 2013.03.26. 10:33:10

Minden külön értesítés helyett;Bárkit lehet zemetezni,meg bunkózni,de aki vett rész versenyen ,lett légyen az akár zsákban futás akár asztalitenisz,az pontosan tudja,mit jelent győzni akarni.Ki nézne szívesen egy atlétikai viadalt,ahol sógor,koma érdekeit helyezik előtérbe ? Minden csapatvezető tudja,hogy egy különleges versenyzőt nem mindig tud irányítani.Azért alkalmazzák,mert jó.nem azért,mert droid ..

Mazlee 2013.03.26. 10:39:56

@The Skizo: nem erre a versenyre értettem amit írtam, hanem általánosságban. Nem véletlenül beszél hozzájuk a főnök, hiszen sok mindent lát amit a pilóta nem. Ezért érdemes rá hallgatni...

Ha felforralja a motort mert fúú ő nyomni akarja, pedig szóltak hogy ne akkor jól tette hogy "VERSENYEZNI" akart?

mint írtam fentebb ez egy versenySOROZAT ráadásul technikai. Nem 1-1 versenyen dől el a vége, ezért igenis okosan/taktikusan kell beosztani az egész évre való alkatrészpakkot.

R.T. Flakfizer 2013.03.26. 10:40:31

@visszakettopadlogaz: "na ha en vagyok Vettel ugyanugy sz@rok ra mit mondanak, ha ezert megbuntetnek akkor majd versenyzek ( VERSENYZEK ) mas csapatnal. Ha egy Schumacher megy elotte"
ó! Istenem! bárcsak! bárcsak egy másik autóval tolná! nem is beszélnénk róla sokat!

és igen! mindnyájatoknak olyan versenyizgalmakat kívánok, ahol a nagy tehetség előtt álló versenyzőket valami módon akadályozzák - pl a csapat utasítása által! micsoda izgalmak! micsoda hősies küzdelem!

vettel egy fasz. pont. jó a kocsija. pont. jó a csapata. pont. jobb mint webber. pont. de ezen a futamon nem volt az. pont.
versenyzőnek - 12 egy tucat.
aki meg kétségbe vonja a csapat jelentőségét, merthogy a versenyző hozza be a kocsit... nos: taktika, gumiválasztás, beállítások, szerelés, hibák elhárítása, úgy általában az autó megkonstruálása, stb... ezt a versenyző rakja össze? meg lehet nézni, mit jelentett egy jean todt a ferrarinak - mióta elment, azóta csak kapaszkodnak és nem diktálnak, pedig jó pilótáik vannak.

The Skizo 2013.03.26. 10:47:31

@Mazlee:
Hidd el, Vettel pontosan tudja, hogy melyik üzenetnek milyen súlya van. Jobban, mint mi. :D Ha a motor túlmelegedése van, akkor nem tehet mást, visszavesz. Ha a gumik állapota miatt aggódik a versenymérnöke, akkor megmondja neki, mi a helyzet, ő hogy látja. Hogy ne menjek messzire, ezen a versenyen is a mérnökök a pilótákat kérdezték, hogy cserélhetnek-e már száraz gumikra.

rőfos84 2013.03.26. 10:54:59

@Mazlee: Webber miért a második? MIÉRT?????
2007-ben kezdte a RB-nél míg Vettel 2009-ben. Miért Webber lett a 2.???? Vettel 2009-ben 2.lett a vb-n míg Webber a 4. 2010-ben vb bajnok lett míg Webber a 3. lett stb.stb... Akkor ki a jobb? Miért is ő a 2.?! Hát ezért.

Mazlee 2013.03.26. 10:57:52

@rőfos84:

ugye tudod hogy nem csak ez a 2 versenyző körözget a pályákon? úgy látszik emellett elsiklottál.

CJKrisz 2013.03.26. 10:58:33

@Mazlee:

Nem igazán látom az összefüggést a kettő között....

Mazlee 2013.03.26. 11:01:27

@CJKrisz: hiba. de segítek. spórolás! hogy a jövőheti meccsen is rúgjon 5öt és utána is. Ahelyett hogy mondjuk fél évre lesérül...

Dru0791 2013.03.26. 11:02:05

Urak, azt hiszem a legnagyobb fejmosást mégis Massa fogja kapni. Nem elég, hogy 17 hellyel Alonso előtt merészelt végezni, de még a pontversenyben is átugrotta. ;)

2013.03.26. 11:02:28

Nehéz ügy ez. Én a következő logika mentén értelmezem:

1. A második futamon ne legyen TO.
2. Szégyenletes volt, ahogy a Mercedes nem hagyta előzni Rosberget. Hamilton szégyelli legjobban, értéktelenné tette az első dobogóját a csapattal és előre diszkreditálja az összes olyan eredményt, ahol Rosberg előtt végez.
3. Az előbbiek figyelembevételével, annak ellenére, hogy emberileg nem sokra tartom Vettelt, kénytelen vagyok azt mondani, hogy jól tette.

Ez nem a nyolcvanas évek, amikor rengeteg műszaki hiba miatti kiesés volt és óvni kellett a kocsit. Az egész TO dolog felesleges volt, Webber csalódottságát megértem (főleg, hogy a 2010-es török futam óta neki szurkolok a RBR-en belül), de túlzottnak érzem a reakcióját. Ez nem az 1982-es Imola, ott Villeneuve harcolt, hogy visszaszerezze a vezetést, Webber meg csak nézte, ahogy Vettel elhúz. Szerintem ennyi volt benne a futam ezen szakaszán.

CJKrisz 2013.03.26. 11:04:46

@Mazlee:
Csak itt nem ez történt, hanem az, hogy - focinyelven - 0:0 állásnál azt mondták a csatárnak, hogy nem rúghatod be. Nem pedig lecserélték. Igen, ott volt a másik csatár. De az még nem nagyon bizonyította, hogy biztosan be tudja rúgni.

Mazlee 2013.03.26. 11:11:46

@CJKrisz: nem nem. itt nem volt 0:0 hiszen vezettek nem kevéssel a 2 másik előtt. biztos győzelem előtt álltak már ha technikai sportban van olyan hogy biztos. vitte a csatár a labdát, be rúghatta volna erre a másik csatár odament, félrelökte és ő rúgta be... végül is sportszerű csapattárs az ilyen.

Mazlee 2013.03.26. 11:15:03

amugy szar a focis hasonlat gólos része mert itt nem mondható hogy nem tudta volna "biztosan berúgni"

LvV 2013.03.26. 11:23:27

Személy szerint annak a híve lennék,hogy a versenypályán versenyezni kell! Az volna a legtisztább, ha valaki egy másik autó mellett csak csatában előzhet. Ez vonatkozzon a lekörözésekre is! Ha gyorsabb, úgyis meg tudja előzni a lekörözöttet, ha nem megy neki, jobb, ha nem is versenyzik,mert nem oda való.Így megszűnne a mutogatás is,mert mindenki csak magának mutogathatná, hogy milyen béna! Bizonyítson mindenki mindenkivel szemben, azért versenypálya!

Jamesblond 2013.03.26. 11:27:54

A Forma 1-ben betiltottak a turbot, a betyar nitro-metant, a betyar diffuzorokat, a szeles kerekeket, sorolhatnam...
A radiot meg a kapcsolokat kellene mellozni. Hol van mar a Tyrell 6 kerekuje, meg a kulonbozo megoldasok amiktol a fotelbe tapadtan neztuk mi sul ki? Manapsag elindul az uj evad es a kommentar izzadva probal valami erdekfeszito kulonbsegrol beszamolni a nezoknek.
Most jonnek a talan 2.4-es motorok, az F1-bol F3 lesz.
Nincs gumifust, szikra, nem orjong az auto a pilota alatt, korbe-korbe sinautoznak, radion bemondjak ki a masiniszta, ki a krupli feju, azt kesz.
www.youtube.com/watch?v=s8p9IblVsh0
Itt meg a reklamban az F1 evolucioja ;) A kovetkezo a 4 hengeres libakergeto hogy fog beilleni a fejlodes kepebe? :)
www.youtube.com/watch?v=89J3_p34qN0

rőfos84 2013.03.26. 11:29:07

@Mazlee: Nem siklottam el semmi felett,de Vettelnek sem üres pályán kellett vb-t nyernie. Neki is pont ugyanannyi mint Webbernek. De mégis a fiatalabb a jobb. Nem vagyok Vettel rajongó de ez verseny. De ha ketten lennének akkor is jobb lenne a német.

Mazlee 2013.03.26. 11:32:26

@rőfos84: de elsiklottál, mert attól hogy vettel még nem volt sehol azért elég sok másik vb győztes és vb esélyes mellett kellett körözgetnie. és akkor a RB még sehol nem volt.

Mazlee 2013.03.26. 11:35:16

de száz szónak is egy a vége. nem csapatjátékos.

a legtisztább akkor is a rádiózásmentes verseny lenne.

rőfos84 2013.03.26. 11:36:01

Ha legközelebb a focista gólt lő akkor állítsák ki a következő meccsről?
Ha a boxoló kiüti az ellenfelét akkor ne boxoljon a következő meccsén? Ez lesz mert John Watson eltiltaná Vettelt mert nyert. VICC!

rőfos84 2013.03.26. 11:38:10

@Mazlee: De amikor oda került akkor MIÉRT NEM WEBBER volt a csapat első pilótája MMMIIIÉÉÉRRRTTT??? Én tudom MERT SZAR pilóta egy örök 2.!!

Mazlee 2013.03.26. 11:38:49

@rőfos84: én nem mondtam hogy ez a retorzió a jó megoldás. sőt valszeg semmilyen retorzió nem megoldás a csapat szempontjából.

bár mintha focinál szokták volt néha 1-1 meccsre nem engedni játszani a renitenseket. pl aki nem megy el az edzésre vagy ilyesmi. de mivel itt nincs helyettesítő lehetőség ez felejtős.

Mazlee 2013.03.26. 11:44:35

@rőfos84: te most őrjöngsz? :) relax...

mert többet láttak a nyafogósban. ennyi. ez persze nem jelenti hogy ne tudták volna őt jobban nyomatni csak rosszkor volt rossz helyen.

rőfos84 2013.03.26. 11:53:45

@Mazlee: Nem őrjöngök csak nem értem miért kell védeni valakit akinek volt ideje bizonyítani de nem tudott. Remélem ez az utolsó éve a csapatnál mert nem mondom,hogy utálom csak szerintem neki ennyi elég volt. Ez nem az ő sportja. Attól még profi pilóta csak benne nincs meg az a kicsi ami vb győztesé tenné. Van nála sokkal több és jobb versenyző.

edgár01 2013.03.26. 11:54:41

segítsetek, nem úgy van, hogy a csapatutasítás -pozíció szempontjából- tiltott dolog? Vagyis ez így bunda volt, nem?

rőfos84 2013.03.26. 12:01:40

@edgár01: Szerintem is Bunda. Akkor minek kell ez a nagy cirkusz ha nem a pályán dől el a verseny? Nem kell milliárdokat befektetni pályákat építeni elég egy kávéház ahol leülnek és kő-papír-olló elven eldönteni,hogy kinyer. Akkor lenne esélye Webbernek is.

The Skizo 2013.03.26. 12:22:34

@edgár01: Sajnos nem. Már engedett a csapatutasítás ilyen szempontból. Ha tiltva lenne, akkor menne a "sas leszállhat a fészkére, ismétlem, a sas leszállhat a fészkére". :D

Ahogy barátom mondta volt, Webber a forma egy Coulthardja.

megint 2013.03.26. 12:23:16

blablabla, webber egy hisztis picsa akinek örülni kéne, hogy egyáltalán ilyen csapatnál lehet. Mercedes undorító megoldása jobb volt? Milyen magyarázat az, hogy nem akarta veszélyeztetni az autókat? Ha csak erről szólt volna akkor Hamiltont kéri meg, hogy engedje el a gyorsabb Rosberget. Rosberg persze engedelmeskedett, sokaknak ez nagyon szimpatikus, nem is lesz soha világbajnok.

edgár01 2013.03.26. 12:24:14

ha valakire rászólnak hogy engedje el a csapattársát az tiltott csapatutasítás, ha ez fordítottan történik -ne előzzön- az rendben van? Felháborító! mélyen csalódott vagyok! és a b...om még a pilótákat büntetné!? ez nagyon nem kellett volna, főleg nem a második futamon.

The Skizo 2013.03.26. 12:35:21

@edgár01: Nincs ilyen tiltás. Azt mondanak amit akarnak. Korábban ezt úgy oldották meg, hogy azt mondták az elöl lévő pilótának pl: -túlmelegedtek a fékek, tekerd vissza a motorerőt. És akkor lehetett napokat vitatkozni a telemetriai adatokon, hogy tényleg túlmelegedés volt-e.

megint 2013.03.26. 12:39:00

Kíváncsi lettem volna, hogy Prost vagy Senna, hogy értelmezte volna ezt az üzenetet, lehet , hogy még le is pofozta volna a csapatfőnököt a futam után. Persze ilyenkor jön a sok önjelölt megmondó a sajtóban. Nem kell csapatutasítás a 2. futamon, nyerjen aki gyorsabb. Egyébként meg ha Webber gyorsabb volt akkor miért nem előzte vissza Vettelt? Meg sem tudta közelíteni. Ha pedig a gumi miatt nem tudta, akkor miért is ne előzhette volna meg Vettel? Ez verseny, de lassan már olyan mintha a szponzorok döntenék el a befutót, és nem a pilóták.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.26. 12:41:30

@Fan....: Ennyi!
Gondolom a motorkímélés lett volna a szempont, amúgy. De ez meg már a házon belüli bajuk.

Joshua70 2013.03.26. 12:45:19

Én azzal a kevés hozzászólóval értek egyet, aki szerint Webber nem érdemel együttérzést. Amit a tavalyi zárófutamon művelt a rajtnál, annak ellenére, hogy azt hangoztatta, hogy amennyiben leyz olyan szituáció, akkor segít Vettelen, az szerintem ennél sokkal nagyobb "bűn" volt. Ami pedig az előzést illeti, a célegyenesben ő volt az, aki majdnem falra tette Vettelt. Esetleg már akkor feltűnhetett volna neki, hogy Vettelt nem érdekli a csapatutasítás és elkezdhetett volna versenyezni. Persze utólag pityogni, hogy micsoda szemét Vettel könnyebb, mint a pályán legyőzni. Ha valaki primadonna, akkor Webber az. Hajrá Vettel.

Joshua70 2013.03.26. 13:01:30

@jack o'neill: Erre a kommentre csak annyit, hogy hatalmas RESPECT. Összecsináltam magam a röhögéstől....

Teszt.Elek 2013.03.26. 13:03:45

TL/DR

Vettel ellene ment a csapat kérésének.
Ez egy csapatsportban bűn.. a retorzió mértéke attól függ, mennyire vagy fontos a csapatnak.

Vettel 3 VB címmel és bőven esélyesen további 3-4 megszerzésére jóval többet ér, mint a vén igás/csataló Webber akit leginkább csak azért jegyeznek, mert egy világbajnok csapatnál autókázik.

Meg fogják büntetni Vettelt? Naná.. Persze nem lesz itt se kirúgás, se eltiltás, de az biztos, hogy vettel nagy adag jóindulatot játszott el a hétvégén egy győzelemért és ennek ára lesz.

Az se kizárható, hogy le fogják tisztázni a szerepeket és ki fog alakulni egy rendes schumacheri ("mindenki egyért, mindenki értem") felállás, ahol a cél (a VB győzelem) érdekében gond nélkül be fogják áldozni a másodpilótákat a jövőben.

Vettelben egyértelműen megvan az ehhez szükséges ambíció. Ha pedig ezért néhányan megutálják majd, hát biztosan nem fogja könnyesre sírni miatta esténként a párnáját. Ez a siker ára. Sumákot is sokan gyűlölik azért ahogy elérte amit elért, de legalább ennyien, vagy még többen csodálják az eredményeit.

A végeredményben pedig senkit nem érdekel hogyan érted el az eredményt, lévén pár évtized múlva már csak 1-2 elvetemült öregember lesz majd aki Sumák neve hallatán hörögni kezd, hogy az a 7 VB cím nem is lenne 7, ha nem lett volna ő akkora szemétláda.

A történelmet a győztesek írják. Vettel győztes. Webbernek még van pár éve, aztán mehet az elhasznált másodpilóták klubjába a Barika, Irvine, Massa és a többiek mellé.

notib 2013.03.26. 13:11:21

Watson hülyeséget beszél, az F-1 az autóVERSENYZÉSRŐL szól, Webber soha nem volt és soha nem is lesz világbajnok, Watson 5 GP-t nyert összesen egész pályafutása alatt, Vettel eddig 3 VB-t, ami nagy különbség...

ha valakit el kéne tiltani, az a két csapatfőnök, Horner és Brawn lenne, akik beavatkoztak a versenybe...

ezt újra tiltani kéne, a versenyt rendezzék le egymás közt a versenyzők...

notib 2013.03.26. 13:17:58

@Mazlee: de azért Ő is beszélhet hülyeségeket, mint most...

notib 2013.03.26. 13:24:44

@Lorem Ipsum: ne röhögtess, egy kicsúszott eredmény miatt világbajnok ????

Kimiről mindig az jut eszembe, hogy amikor riporterek faggatták Schumiról, egy idő után kifakadt, hogy miért képzelik, hogy Schumi a legnagyobb, csak azért, mert nyert 5 VB címet ???

szóltak neki, hogy Kimi az már 7, mire Iceman: jaaaaa ???

notib 2013.03.26. 13:26:58

@Mazlee: na azért olyan hülye vezető nem akad még a fociban sem, aki a góllövő csatárt tiltja el, saját jószántából...

The Skizo 2013.03.26. 13:45:19

@notib: Pl Palik Laci is szakkommentátor volt. Aztán hová tűnt Damon Hill? :D

Schütii 2013.03.26. 14:04:05

Alapvető tévedésben vannak sokan a F1-gyel kapcsolatban. Az egész nem más, mint autóversenynek álcázott üzleti vállakozás, és ez utóbbin van a hangsúly. Showbusiness és reklámfelület is egyben, autós környezetben. Az üzleti vállalkozásoknak kőkemény éredekei vannak, azok közül is a legfőbb a profitszerzés. Ebben a rendszerben a versenyzők bábuk, alkalmazottak, akiket a csapatok leszerződtetnek a saját célkitűzésiek elérésének érdekében. Így nézve, ha a versenyzőnek különböző elképzelési vannak a csapattaktikától, akkor ő nem azt teszi amiért leszerződteték. A csapatérdeket, a csapat vezetőjének utasításait neki nincsen joga felülbírálni, ő erre nem hivatott. Ezek a "szerencsétlenek" (versenyzők) persze szeretnék azt tenni amit ők sportemberként a legjobbnak látnak, de ezekkel a vágyaikkal eltévsztették a házszámot. Az ösztöneiket nem a megfelelő helyen próbálják kiélni. Erre az üzleti érdekektől mentes versenyzés világa lenne a megoldás, de azzal pénzt keresni nemigen lehet, költeni rá viszont annál inkább. Vagy esteleg, ha minden csapat csak 1 autót indíthatna, akkor tényleg előtérbe kerülhetne az egyén és az ő ösztönei.

The Skizo 2013.03.26. 14:13:05

@Schütii: Lehet, hogy egy jól működő üzleti vállalkozás, de a versenyzés nem a mellékterméke, hanem a fő profilja. Tehát ha nincs verseny, nincs néző. Ha nincs néző, akkor nincs jegybevétel, közvetítési díj és reklámpénz se. A versenyt a csapatok produkálják. Az autó tervezője, gyártója, a szerelők, stb, és a pilóta. Ebből 2 kritikusan nehezen beszerezhető alapanyag van. A tervező és a pilóta, a többit bármelyik bokorban megtalálod. Tehát nem véletlen, hogy a sztárpilóták kicsit többet engedhetnek meg maguknak. Nélkülük ugyanis nem működik a vállalkozás.

Donorbusz 2013.03.26. 14:21:23

@visszakettopadlogaz: ok, tiszta sor. Félreértettél: nem a 2. pilóták sanyarú sorsán keseregtem, pusztán Rosbergtől vártam többet. De biztos csak a faterja miatt...

The Skizo 2013.03.26. 14:29:48

Megkövetem Webber. Mégis volt az Ő nyilatkozatánál szánalmasabb magyarázat a vasárnapi futamon: sportgeza.hu/forma1/2013/03/26/alonso_is_odaszolt_az_rbr-nek_es_vettelnek/

:D:D:D

Értem én Alonso keserűségét, de ez a zsigerből mindenért az RBR és Vettel a hibás... Mi lesz a következő? Az üvegházhatásért és a globális felmelegedésért is ők a felelősek? :D

megint 2013.03.26. 14:39:00

Igazad van, Alonso nyilatkozata volt a legszánalmasabb, azt mondja, hogy náluk ilyen nem fordulhatott volna elő. Persze, hogy nem, de azért nem, mert maszatot félreállították volna előle, rosszabb esetben falba küldik.

The Skizo 2013.03.26. 14:42:28

@megint: Egy rugóra jár az agyunk, mint Barichellonak és Massának. :D

Real Simon says 2013.03.26. 15:18:31

@MuLT1K4PuTT0R: Ezt írod: "Ugyan már... én teljesen jogosnak tartom Vettel előzését. Gyorsabb volt? Igen. Kárt okozott a másik autóban? Nem. És Webber miért nem előzte akkor vissza? Azért mert lassabb volt? Igen."
Ember, gyorsabb volt, hát persze, hogy gyorsabb volt, amikor Webber engedelmeskedett a csapat utasításának (=lejjebb tekerte a motor boostot és kímélte a gumikat), Vettel meg NEM. Épp ez a lényeg, ami mellett kegyesen eltekintesz. Mellesleg, még jó, hogy Vettel nem okozott kárt. Ha tönkretette volna mind a két RBR versenyét, akkor most megnézhetné magát. Még Helmut Marko sem állna ki mellette.
Itt egy elvi kérdésről van szó: ki a főnök? A Red Bull és Christian Horner csapatvezető, vagy a világbajnok, Sebastian Vettel? Ezt kell eldönteni. Tudtommal jelenleg még az előbbi verzió igaz.

Real Simon says 2013.03.26. 15:26:56

@governor: Nem. Nincs olyan, hogy "minden áron". Csapatérdekek vannak, meg egyéni érdekek vannak - és Vettel most az egyéni érdekeit a csapatérdek fölébe helyezte. Egy elvi kérdéssel állunk szemben, amit először nem árt tisztázni. Mi a fontosabb: egy csapat, amelyik évi 350 millió eurós költségvetésből kiállít két nyerőképes autót, és 550 embert foglalkoztat éjjel-nappal, három műszakban azért, hogy TE, kedves Sebastian világbajnok legyél. Vagy az a fontosabb, hogy ÉN, Sebastian Vettel, a 26 GP-győzelmem után megszerezzem a 27.-et is (Jackie Stewart most forog a sírjában - pedig még meg sem halt az Öreg!;)), minden áron, minden előzetes megállapodást felrúgva, a saját csapattársam kárára is?
Igen, szabályos és fair lenne Vettel előzése, ha nem lett volna előzetes megállapodás a futam előtt, hogy aki az utolsó boxkiállások után vezet, az nyer, a másik nem háborgatja. Ha nem kapott volna szóbeli garanciákat a csapattól Webber arra nézve, hogy SV nem fogja megtámadni, nyugodtan lecsavarhatja a motor teljesítményét. De Horner kétszer is biztosította erről - ti mit csinálnátok? Hinnétek a Bossnak, hogy úgy lesz, amit mondott, vagy a szemeteknek hinnétek, ami azt mutatja, hogy SV kocsija egyre nagyobb a visszapillantóban?
A másik: könnyű most Webbert fikázni olyan dolgokért, amiket 3-4 évvel ezelőtt követett el. Igen, 2009 Barcelonában elég veszélyesen küldte a depófal felé Alonsót. DE én emlékszem a 2011-es Brit Nagydíjra is, ahol Webber a végén gyorsabb volt, mint Vettel, de amikor Horner rászólt, hogy ne bántsa, nem bántotta a németet. Utána duzzogott egy sort Webber - de szót fogadott. Akkor most miről beszélünk?

The Skizo 2013.03.26. 15:32:23

@Real Simon says: Te tényleg elhitted, hogy Webber letekert motorerővel csatázott Vettellel? Én azt hittem ezt Webberen kívül mindenki viccnek vette.

Hornernek a csapat érdekeit kell néznie, Vettelnek meg a sajátját is. A kettő nem mindig esik egybe, de a futamon nem ülhetnek le egy pofa sör mellé, hogy megbeszéljék, most mi lenne a jobb. Ez most így alakult.

Real Simon says 2013.03.26. 15:34:18

@notib: Igen, John Watson 5 GP-t nyert, és 1982-ben vb-ezüstérmes volt (holtversenyben). Emellett hét évig volt az Eurosport F1-es szakkommentátora, és "nem középiskolás fokon" nyomta. Vagyunk még páran "öregfiúk", akik jól emlékszünk rá, akik imádtuk a stílusát, felkészültségét.

Te hány F1-es futamot nyertél, hogy John Watsont kritizálod?

==T== 2013.03.26. 15:39:34

@rognork: mint ahogy meg is tette ezt pl. a tavaliy évadzárón.

Vettel miatta bukott 2 helyet a rajtnál és keveredett nehéz helyzetbe, majd engedte el rögtön az első körben Alonsot, akivel közös a menedzserük.

==T== 2013.03.26. 15:40:24

@Real Simon says: Szia! Te hány F1-es futamot nyertél, hogy bármelyik pilótát kritizáld?

Nem kell ahhoz szakácsnak lenni, hogy tudjam egy ételről, hogy az jó-e vagy sem.

The Skizo 2013.03.26. 15:41:34

@Real Simon says: Csapatérdek? A csapatnak nem az az érdeke, hogy megnyerjék az egyéni világbajnokságot? Persze van konstruktőri, de őszintén, azt ki jegyzi? Vettel úgy gondolta, ezek a pontok kelleni fognak az esetleges következő világbajnoki címéhez. Ha megnyeri pár ponttal, akkor majd rehabilitálják?
De ha már csapatérdek. Miért nem engedtették el Vettelt a lágyabb gumikon, amikor gyorsabb volt Webbernél? Mondjuk kiautózhatott volna belőle annyit, hogy a következő kerékcserénél kényelmesen vissza tudjon jönni a 2. vagy akár az első helyre. Így meg visszaesett a 4-re és kapaszkodhatott vissza. Akkor még nem számított a csapatérdek?

Real Simon says 2013.03.26. 15:42:20

@ex rallyedriver: A te válaszodra reagálok, de a mondanivalóm sok kommentezőnek szól.
Malajziában igenis volt verseny. Az 56 körös verseny 43-44. köréig, a vezető Red Bull-pilóták utolsó kerékcseréjéig. Onnantól (elvileg) befagyasztották a sorrendet. Miért? Mert ebben állapodtak meg a rajt előtt, a briefingen. Mert az éves szinten 350 millió eurót eltapsoló CSAPAT érdekei úgy kívánták, hogy ne szórakozzák el önös érdekek miatt az 1.-2. helyet, meg az ezzel járó 43 pontot. Tehát: Sepangban is volt verseny. Ha te nem láttad, elfelejtetted bekapcsolni a tévét.

Real Simon says 2013.03.26. 15:47:50

@The Skizo: "Persze van konstruktőri, de őszintén, azt ki jegyzi?" Jellemző. Sok a felületes F1-rajongó, aki akkora szakértő, hogy minden 2. vasárnap keményen ott ül a tévé előtt (felük ráadásul el is szundikál a futam alatt)... De persze úgy érzik, majd ők megmondják a frankót!
A konstruktőri-vb-cím valóban nem jelent sokat. Csak Enzo Ferrari, Colin Chapman és Frank Williams értékelte többre az egyéni vb-címnél. Nem olyan nagy nevek. Csak ez alapján (az előző évi konstruktőr-vb-n elért helyezések alapján) osztja szét a Vastag Pénzeket a FOM a csapatok között. Más jelentősége tényleg nincs.
Érted már, miért volt beszarva Christian Horner, amikor Vettel belement egy macska-egér játékba a saját -és nem a csapat - érdekeit szem előtt tartva?

==T== 2013.03.26. 15:50:50

@Real Simon says: majd a csapat eldönti, hogy melyik pilótájuk mennyit ér. Gyanítom már rég rájöttek, hogy az eset max egy fejcsóválást ér, emiatt nem vesznek össze az aranytojást tojó tyúkjukkal.

Előzetes megállapodást illetően finoman szólva is ellentmondásosak az információk. Azt viszont hallottuk, hogy Sebnek még a futam első részében megtiltották Webber támadását, mondván még korai lenne. Ráadásul Webbonak már a boxból kijövetelkor is leeshetett volna, hogy Seb a győzelemért megy (a köridők alapján pedig egyiküknél sem volt ott letekerve semmi)

Két kérdésem is lenne hozzád:

- a korábbi írásaid alapján mintha 2002 Ausztria kapcsán nem ez lett volna az álláspontod a TO-kkal kapcsolatban

- azt mennyire tartod fairnek, hogy Webber majdnem rányomta Vettelt a palánkra - majd utána a leintés után is akciózott(és mindkettőt bünti nélkül)

2011 Silverstone-.ról:

f1vilag.hu/hirek/webber-figyelmen-kivul-hagytam-csapatutasitast

Vagyis nem érdekelte a csapatutasítás, egyszerűen nem tudta megelőzni Sebet.

==T== 2013.03.26. 15:53:06

@Real Simon says: ha volt verseny, miért beszélték le Sebet Webbo megtámadásáról?

Ráadásul azt is tudták, hogy eltérő a gumitaktikájuk. Seb direkt a végére hagyta a lágyabb keveréket, hogy akkor tudjon támadni.

The Skizo 2013.03.26. 15:55:08

@Real Simon says: Én azt látom, hogy egyre több az önjelölt, állítólagos hozzáértő, aki kigooglizik pár nevet és már osztja az észt.
Lehet itt magyarázni, hogy ki tartotta többre a konstruktőrit, csak mellé kéne szúrni, hogy mikor. A mai kor azt mondja, hogy az egyéni vb cím vonzza a szponzorokat, annak van reklámértéke a csapat főszponzora szempontjából. Most már érted, hogy Vettel miért előzte meg Webbert?

==T== 2013.03.26. 15:59:00

@Real Simon says: aki a dolgot veszélyessé tette, az Webber volt a falnak szorítással.

Megjegyzem, a szponzorok termékeit a versenyzőkkel lehet eladni, leginkább a bajnokokkal.

@The Skizo: Alonsonak pont az ilyentémákban kéne nagyon csendben maradnia.

@Joshua70: Így van.

@Disz/zit: Miylen hisztis sztárgyerekről beszélsz? Webberről? Mert ő csinálta a hisztit. Ha hisztis pilótáról van szó, miért nem Alonsót vagy korábbról Sennát hozod fel?

==T== 2013.03.26. 16:01:49

A cikkírónak még egy megjegyzés:

A rutheless inkább könyörtelent jelent. A gátlástalan az az unscrupulous esetleg shameless.

Mad Mind 2013.03.26. 16:07:08

Baromság az egész. Azt kéne megtiltani, hogy rádiózhassanak. Ez egy verseny, nyerjen a jobb, esetleg a szerencsésebb, ne az akit a csapatfőnök akar.

Mad Mind 2013.03.26. 16:09:03

@Real Simon says:
Akkor is baromság. Vegyenek robotokat és rakják be azokat "versenyezni". Ebben a formában az egész egy szarkupac már.

Real Simon says 2013.03.26. 16:14:19

@==T==: Helló! Köszönöm a kérdéseidet. Sorban megválaszolom őket.
1.) "Sebnek még a futam első részében megtiltották Webber támadását, mondván még korai lenne." - Miután a csapat tisztában van mindkét pilóta stratégiájával, a motorok, gumik, váltóolaj hőmérsékletével, hadd döntsék már el ők, hogy mennyi jogalapja van Vettelnek azt forszírozni, hogy "Get him out of the way". VET a 28. körben jelezte, hogy nagyon menne, WEB pedig a 31.-ben állt ki kereket cserélni. Talán a csapat jobban átlátta, hogy három körrel később minden gond, a motor megerőltetése nélkül is átveszi a vezetést.
2.) "Ráadásul Webbonak már a boxból kijövetelkor is leeshetett volna, hogy Seb a győzelemért megy" Nyilván le is esett neki - csakhogy az utolsó kerékcserék előtt WEB vezetett, így esze ágában sem volt lemondani a várható győzelemről. WEB az egyik hibáját ott követte el, hogy hitt Hornernek, aki kétszer is megerősítette, hogy nem kell támadásra számítania. A másodikat meg ott, hogy miután VET láthatólag mindent beleadott, ő továbbra sem csavarta vissza (fel) a boostot. 36-37 évesen már nem kellene ennyire naivnak lennie.
3.) "A korábbi írásaid alapján mintha 2002 Ausztria kapcsán nem ez lett volna az álláspontod a TO-kkal kapcsolatban". Való igaz. De Ausztria 2002 már több mint 10 éve volt, és az ember sokat változik, tapasztal, tanul ennyi idő alatt. Továbbá lényeges különbség, hogy míg akkor elvileg tilos volt a csapatsorrend nyílt alkalmazása, ma nem az.
4.) "mennyire tartod fairnek, hogy Webber majdnem rányomta Vettelt a palánkra - majd utána a leintés után is akciózott (és mindkettőt bünti nélkül)" - A védekező versenyző egy mozdulatot tehet büntetlenül a pozíciója megvédése érdekében. WEB pontosan ennyit tett. Lezárta a belső ívet VET elől - nem ő nyomta VET-t a depófal felé, hanem VET ment bele vagabund módon (oké, bátran) egy résbe, amibe épphogy csak befért. De WEB nem volt szabálytalan, mert csak egyszer zárt le előtte, majd a T1 előtt kinyitott, hagyta bemenni. Amit hiányoltam a tévés közvetítésből (nem hangzott el), hogy WEB-nek nem is volt igazából oka körömszakadtáig védekezni az első kanyarban, mivel Sepang jellegzetessége, hogy a T1, T2, T3-ban több ívet is lehet használni, mind fel van gumizva.
5.) 2011 Silverstone - azon a futamon történetesen ott voltam, láttam WEB csalódottságát, Horner kényelmetlen magyarázkodását és VET örömét, miután megszerezte a 2. helyet. Tipikusan az a érdés, hogy melyik volt előbb: a tyúk, vagy a tojás? WEB képes lett volna előzni az utolsó körökben, frissebb gumikon a felszáradó pályán, de a RBR nem engedte, vagy WEB épp azért nem kezdeményezett előzést, mert nem tudta volna megelőzni VET-t? Én határozottan az előbbit éreztem akkor, ott a helyszínen: hogy WEB-ben megvolt az a kis plusz, ami ahhoz kellett volna, hogy megcsípje a 2. helyet. De Horner lehűtötte, és noha duzzogott egy sort, engedelmeskedett.

Watson tette fel a nagy költői kérdést: vajon ezek után elvárhatja-e VET és a RBR, hogy WEB valaha is segítse a németet, ha úgy hozná a szükség?

Mad Mind 2013.03.26. 16:16:40

@karlmann:
Ez lazán hülyeség. Ha nem terhelik a kocsit, milyen adatokat akarsz kinyerni? Az hogy valaki"öregurasan" bekocsikázik a célba az nem adat, pláne nem jó adat. Egyébként meg már írtam mi a véleményem erről a "verseny"ről.

Mad Mind 2013.03.26. 16:17:47

@Real Simon says:
Ne támogassa egyik se a másikat. Egy pilótát minden csapatba és vége ennek a hülye játéknak.

==T== 2013.03.26. 16:31:01

@Real Simon says: Akkor re.reagálnék:

1: ha a csapat mindent ilyen jól tud, minek a versenyző? azok alapján amit te írsz, Vettelnek a verseny elejétől tilos volt támadnia Vebbert, holott Webbo csak azért került Seb elé, mert az az első cseréjénél leadta a drótot, hogy még várjanak a slickre váltással.

2: a köridők nem azt támasztják alá, hogy Webbo visszavett volna. Vettelnek volt egy nagyon gyors kivezető köre, nem pedig Webbernek egy lassú, ő ugyanolyan gyors volt az utolsó kiállása előtt, mint az előző kiállása előtt.

3: 2002 Ausztriában NEM volt tilos a csapatsorrend alkalmazása, ahogy 1998 Melbourne-ben sem. A szabályt utána hozták meg. Ezzel kapcsolatban mindjárt lesz még egy külön kommentem.

4: Schumi ugyanezért kapott büntetést. Ő sem tett extra mozdulatot, de mindegy.

5: hát, ennek ellentmond a nyilatkozata, de mindegy is, a lényeg, hogy támadta, vagyis veszélyes helyzetet teremtett.

Watson kérdésére:

Eddig sem úgy tűnt, hogy különösebben segítette volna Sebet (lásd tavaly Brazília).

==T== 2013.03.26. 16:33:44

Szóval tegnap az autosport fórumon gyorsan összeszedtük páran, mely TO-kra emlékszünk a közelmúltból.

A lista nyilván nem teljes, hiszen jellemzően csak az élmezőnybeliek maradnak meg az emberben, azok kapnak publicitást +a túl régi dolgokra sem emlékszünk már annyira, pedig még a II. vh előtti időkben is bőven volt rájuk példa. Íme a korántsem teljes lista (angol magyarázószöveggel):

1955(?) Monza: Moss give his car to Fangio
1979 Monza, Ferrari: Villeneuve lets Sheckter win the title.
1992 Magny Cours - Williams hold station
1993 Magny Cours - Williams hold station
1993 Portugal: McLarens swap
1994 Portugal: Williams hold station
1996 Australia: Williams
1997 Jerez: McLarens swap.
1998 Australia: McLarens swap.
1998 Spa: Jordan hold station.
1999 France: Ferrari
1999 Hockenheim: Ferraris swap
1999 Sepang: Ferraris swap.
2001 Austria: Ferraris swap, giving Schumacher second.
2001 Japan: McLarens swap.
2002 Europe - Ferrari hold station, Bari won.
2002 Germany - Sauber: Massa lets Heidfeld past.
2002 Hungary - Ferrari hold station, Bari won.
2002 Italy- Ferrari hold station, Bari won.
2003 Japan - McLarens swap
2004 Italy - Ferrari hold station, Bari won.
2005 Montreal: Mclaren prefer Kimi (don't remember the exact details).
2005 Belgium: McLarens swap (orchestrated in the pits).
2006 Germany Reanault swap.
2006 China: Renaults hold station + swap
2006 Japan: Ferraris swap.
2007 Australia: McLaren
2007 Monaco: McLarens hold station.
2007 Brazil: Ferraris swap, giving Kimi the title.
2008 Canada: BMW Heidfeld gives Kubica the clear air to make his strategy work.
2008 Germany: McLaren Kovalainen lets Hamilton through.
2008 China: Ferraris swap.
2009 Turkey - RBR Vettel told to hold station behind Webber. Complies.
2011 Silverstone - RBR Webber ignores team order to hold station in the last 5 laps of the race.
2012 Bahrain: Lotus
2012 Germany - Massa told to give up the race win to Alonso. Complies.
2012 Korea - Massa told to hold station behind Alonso. Complies.
2013 Australia - DiResta told to hold station behind Sutil as he caught him in the final laps of the race. Complies.
2013 Malaysia - Vettel ignores team order to hold station after final pitstop. Rosberg told to hold station behind Hamilton after final pitstop.

==T== 2013.03.26. 16:35:41

@==T==: 80-as években is volt TO pl. a Williamsnél. Írásba volt foglalva, hogy amennyiben Jones 5 vagy 7)?)mp-nél közelebb van a végén Reutemann-hoz, el kell engednie, de most nem bogarászom elő, mely versenyeken éltek ezzel, és a többi régi TO-t sem.

karlmann 2013.03.26. 16:50:03

@Mad Mind:

Ülj le egyes! Szerinted az előszezoni teszteken mégis mit csinálnak? Padlógázon üldözik egymást végig??? Attól, hogy betiltod a rádiózást szerinted mi változik? Évtizedekig táblákkal kommunikáltak és ma is ezt teszik ha nem megy a rádió, illetve minden körben kiteszik az aktuális helyzetet, ezen jelzik előre a bokszkiállásokat is!

The Skizo 2013.03.26. 16:54:07

@Real Simon says:
1. A gond nem a 31. körrel volt, amikor végre az élre állt, hanem azzal a 3 körrel, amiben nem tudta kihasználni a közepes keverék adta előnyt. Ennek volt a következménye, hogy a következő kerékcsere után nem tudott visszajönni a 2. helyre, ami bizony már csapatérdek. Az elengedés meg pont arról szólna, hogy különösebben nagy terhelés nélkül el tud menni.
2. Továbbra sem tudom elhinni, hogy szerinted Webber nem a maximumon próbált védekezni.
4. Az lehet, hogy fel volt gumizva, de azt ki tudta kiszámolni, hogy a szétszóródott gumitörmeléken hogy fog ez sikerülni? Webbert magyarázatát érteném, ha mindenféle csata nélkül hagyta volna elmenni Vettelt, és aztán reklamál, hogy nem ez volt megbeszélve, de így.

The Skizo 2013.03.26. 16:55:47

@Real Simon says:
1. A gond nem a 31. körrel volt, amikor végre az élre állt, hanem azzal a 3 körrel, amiben nem tudta kihasználni a közepes keverék adta előnyt. Ennek volt a következménye, hogy a következő kerékcsere után nem tudott visszajönni a 2. helyre, ami bizony már csapatérdek. Az elengedés meg pont arról szólna, hogy különösebben nagy terhelés nélkül el tud menni.
2. Továbbra sem tudom elhinni, hogy szerinted Webber nem a maximumon próbált védekezni.
4. Az lehet, hogy fel volt gumizva, de azt ki tudta kiszámolni, hogy a szétszóródott gumitörmeléken hogy fog ez sikerülni? Webbert magyarázatát érteném, ha mindenféle csata nélkül hagyta volna elmenni Vettelt, és aztán reklamál, hogy nem ez volt megbeszélve, de így.

Gabephoto (törölt) 2013.03.26. 18:19:57

Az alap probléma szerintem a forma 1ben keresendő. Ha nem kéne odafigyelni a motorra akkor nem kellene letekerni a teljesítményt. Így Vettel azt tette volna amit kell, de a gondok sajnos ott kezdődnek hogy spórolni kell az autókkal. Így ha vettel következő futamon kiesik motor hiba miatt akkor majd rájön hogy nem érdemes erőltetni dolgokat.

b2b2 2013.03.26. 18:25:14

@karlmann:

Uram ne má! Mégis milyen fontos információtól estek el azzal hogy lenyomta Vettel a csapatársát? És helyet cseréltek. Utána már nem is lehetett "értékes" infókat venni, ha már ennyire kihegyezted erre? Mert helyett cserélt a két kocsi?
Hogy lehet ilyen hülyeséget levonni, már ne is haragudj meg...Jól kezdted ez nem tesztpálya, és nem tesztköröket futottak hanem verseny volt! Ezt próbáljuk már megérteni!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.26. 18:26:08

@Donorbusz: azt figyeltem meg hogy a "faterok" altalaban eredmenyesebbek. @R.T. Flakfizer: versenyt akarok latni, gyors versenyautokat es maximum teljesitmeny nyujto kielezett kuzdelmet - vagy ha megerzem hogy atb@sztak akkor mar nyomom is a gombot a taviranyiton es nezek mast.

terribletibi 2013.03.26. 19:09:25

A kulcsmomentum szerintem az volt, amikor Vettel előzött.
youtu.be/VSxvFmD76Qs
Ha megnézitek az előzés pillanatát, Mark helyet hagyott Sebnek. Ha nem így tesz, akkor tönkreteszi a csapat versenyét. Szerintem ezért volt ideges. Vettel nem tudott előzni a boxkiállás alatt, az utána következő körben sem, és utána is csak úgy, ha elengedik. A puhább gumikon ugyan gyorsabb volt, de a verseny végére azok elhasználódtak volna, ha végig siet. Ugyanakkor a Hamilton-Rosberg csata más jellegű volt. Hamilton lassú volt, mert spórolt az üzemanyaggal, Rosberg viszont tudott volna gyorsabban is menni. Webber és Vettel teljesen egálban voltak végig a verseny alatt, és a végén is. Ezért mondta Mark, hogy multi 21s.

Vettel önző volt, csak magával törődött a végén, felrúgta a belső szabályokat, amiben megállapodtak. Büntetni szerintem nem kell, de az F1 csapatsport. A csapat nélkül nem nyerhet senki. Szerintem pontosan ezen ment a hiszti.

konrada 2013.03.26. 19:15:47

Persze hogy bunda a F1, de Vettel pont azért is 3x-os világbajnok, mert nem érti ezt a játékot.

Azaz nem képes 2.-ként haladni, ha gyorsabb.

Ezért van az, hogy néha "elromlik az autója", vagy visszasorolják 10 helyet, mert neki nem megy az, hogy úgy csináljon, mintha versenyezne.

Próbálta már, de akkor olyan látványos undorral tette, hogy legközelebb inkább olyan hibák jöttek ki a kocsiján, ami soha sehol másnál nem.
...mert az F1 cirkusz, nem jó az, ha a szezon végén nincs tét.

Írom mindezt úgy, hogy én minden versenyen ellene szurkolok, mert nem jó, ha mindig ugyanaz nyer, ha nincs tét, ráadásul én Schumi-fan vagyok, így a történelmi versenyben látom rá veszélyesnek...mert lehet hogy még nála is jobb.;)

terribletibi 2013.03.26. 19:27:25

@MuLT1K4PuTT0R: @Rebenku: @Shiananai~~~: @McZozo:

Az F1 mindig a spórolásról szólt. Régen még könnyebb is volt széthajtani az autót, messze nem mentek ennyire a határon. Volt turbó korszak is, amikor nyomogatták az előzés gombot. Ha valaki sokat nyomogatta, akkor elfogyott az üzemanyag, vagy leégett a motor.

Jelenleg a két legfontosabb tényező az aerodinamika és a gumi. Az aeron nem lehet spórolni, a gumi meg pontosan azért ilyen, mert így kiszámíthatatlanabb a verseny. Ezt akarták a nézők. Be kell osztani a keverékeket, de ez minden csapatnak és versenyzőnek ugyanaz.

A másik fő spórolás az üzemanyag. Ezen sem tudsz változtatni, és ez is mindenkinek egyforma gond. Egy autót úgy tankolnak fel, hogy számítanak rá, hogy a pilóta nem megy végig nyélgázon, mert esetleg lesz eső, lesz Safety Car, vagy beragadnak valaki mögé. A kisebb súly miatt tizedeket nyernek körönként. Ennek az az ára, hogy néha spórolni kell a verseny végén. Ez régen is így volt, csak ma már nem fordul elő, hogy valaki félreáll a verseny vége előtt.

dzolee 2013.03.26. 21:24:08

Nem szeretem ezt a Vettel gyereket!Mindegy,hogy ki lesz a világbajnok az év végén,csak ne ő legyen az!Unalmas miatta az F1!

((Adam)) 2013.03.26. 21:28:57

Itt nem az a lényeg amiről mindenki beszél, vagy nem csak az.
Ami történt:
Az RB biztosan vezetett mindkét autójával, a kamera a mezőny többi részét mutatta. Most, hogy volt egy kis "kakaskodás" az összes újság és weblap a két egymás mellett száguló RB autó klipjeivel, fotóival van tele. Akármi lesz a vége, az RB reklámértéke az egekben van ismét, és ez kell a szponzoroknak, és a csapatnak sem jön rosszul a pénz, az F1 ugyanis költséges :)

miami vice 2013.03.26. 23:11:41

@edgár01: valoszinu, h sebes veddel AMI egy sz@r alak akkor is elveszi Webber aranyos serleget, ha nem tekertetik le vele a motort, ertheto , hogy szegeny oreg vegre nyerhetett volna , es ugy erzi becsaptak. jol szajba kelett volna tennie. milyen kutya az amelyika a gazdi etetö kezebe harap??
A csupasz Chitaban meg kellemesen csalodtam, h sz@rul erezte magat , h elvette a dobogot az oreg csillagos Nikitol, aki mellesleg a baratja. kutya marad, megegyszer mondom marad.
megsem orult senki a dobogon

miami vice 2013.03.26. 23:21:51

@The Skizo: direktor volt nem szakkommentator!!!semmi koze nem volt ahhoz ami a versenypalyan tortent, annyira hulye volt, hogy mar vicces.

KTM 2013.03.29. 14:10:27

Sziasztok

b2b2 2013.03.25. 22:10:55
@Mazlee:

A csapatot azért alkalmazzák hogy egy jó kocsit tegyenek a jó pilóta alá.+ odategyék magukat a verseny alatt vagyis jól menjen a kerékcsere, a tankolás. Apropó, Ki is a csapat?! :) a főmérnök? Azért ezen is lehetne elmélkedni. Mert nem hiszem hogy a kerékcserélő figura szólt a csapatfőnöknek hogy ne előzzön már a kiscsákó..:) Egyszónak is száz a vége, hagyni kell a pilótákat versenyezni és ne csapautasitások döntsenek már egy verseny kimenenteléről.

Kedves versenyző rajongók.
A F1-et nem a versenyzők hozták létre, akik hirtelen verbuváltak maguk köré egy csapatot a sarki autószerelő műhelyből, hanem az AUTOGYÁRAK. Sok-sok pénzt áldozva erre a reklámra. Ma már, -milyen is az ember-, ember embernek rajongója, sokkal népszerűbb egy-egy versenyző, mint a csapat. Természetes, hiszen nehéz egy nézőnek egy autógyárral azonosulni, sokkal könnyebb egy versenyzővel (emberrel). Ettől függetlenül az autosport arról szól, melyik autó nyeri, nem arról, melyik versenyző. Ha standard autókkal versenyeznének, akkor lehetne a pilóta számlájára írni a győzelmet, van olyan rendszer is, de az nem az F1.
Csapatsorrend =bunda? Olyat még nem hallottam, hogy utasítják saját versenyzőiket: engedd el a másik csapat autóját. Ne fogadjanak versenyzőre, csak csapatra, ha félnek a csapat utasítástól.

Üdv
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása