A topcsapatok közül utolsóként a Red Bull Racing is bemutatta 2010-es versenygépét szerda délelőtt, a spanyolországi Jerezben. Az RB6-ot az Adrian Newey vezette tervezőgárda álmodta meg (immár Geoff Willis nélkül), és a tavalyi modell továbbfejlesztett változata.
Bevált autón ne (vagy csak keveset) változtass!
A bemutató előtt kiszivárgott fotók alapján az RB6 továbbra is magasan hordja az orrát, az orrkúp alja azonban a korábbiaknál erőteljesebb V-kiképzést kapott. Ez annak a jele, hogy az RB6 a Red Bull első olyan versenyautója, amely már az alapkoncepcióban magába foglalja a tavaly sok vitát kiváltott duplafedeles diffúzort.
Az oldaldoboz szokatlanul keskeny és rövid, ami arra enged következtetni, hogy a Red Bull a kedvezőbb tömegközéppont érdekében a kocsitestbe helyezte át a hűtőradiátorokat. Alapos szélcsatornai munkára utal a különleges formájú első légterelő, ennek formája azonban a szezon rajtjáig még egész biztosan változni fog.
"A kocsi jobban néz ki, mint a tavalyi, és gyorsabbnak is tűnik. De hogy valóban gyors lesz-e, az majd csak a pályán dől el, még akkor is, ha a számítógépes adataink minden tekintetben bíztató fugurákat mutatnak. Azt hiszem, nem lesz ezzel gond" - mondta Sebastian Vettel.
A kocsi majdnem olyan hosszú, mint egy limuzin, mivel a nagyobb benzintank elhelyezése miatt jelentősen meg kellett hosszabbítani. De remekül néz ki, és kíváncsian várom, mit tud!" - mondta Mark Webber a prezentáción.
Az RB6-ot Webber avathatja fel a ma kezdődő jerezi tesztelésen. A világbajnoki ezüstérmes Vettelre a tervek szerint csak pénteken kerül sor
Utolsó kommentek