HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Massa: az új csapatok rosszak az F1-nek

2010.03.09. 09:07 Real Simon says

Felipe Massa úgy véli, hogy az új csapatok, amelyek a téli teszteléseken több másodperccel lassabb köridőket tudtak csak elérni, veszélyt jelenthetnek a pályán a gyorsabb versenyzőkre.

„Remélem, [az új csapatok autói] nem válnak veszélyforrássá” – nyilatkozta a Ferrari brazil pilótája az olasz Corriere della Sera-nak. „Hat vagy hét csapat van, amelyek összesen egy másodpercre vannak egymástól, míg ezek a [újonc] csapatok négy másodperccel lassabbak. Olyan ez, mintha két különböző sorozatban indulnánk, ami nem vet jó fényt a sportágra, és nem jó nekik sem. Szenvedni fognak, és mi is szenvedni fogunk [miattuk], ha elénk kerülnek a kvalifikáción” – idézi Massát a Ferrari honlapja.

A Lotus és a Virgin volt az a két újonc istálló, amely egyáltalán részt vett a teszteléseken, de a TF127 és a VR-01 egyaránt 4-5 szekundummal lassabbnak bizonyult, mint az éllovasok autói. A Camposból lett Hispania F1 Team egyetlen kilométert sem futott a teszteken, így csak a bahreini pénteki szabadedzés alapján lesz lemérhető, mennyire lesznek gyorsak (vagy inkább lassúak) az autóik.

7 komment

Címkék: ferrari massa felipe bahreini gp újonc csapatok kritizál

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr552211694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gardedesigner 2010.03.09. 11:39:01

Nem hiszem, hogy helyes ezt mondatni a szezon előtt, még ha Massáról is van szó. Ha 20 kör után lekörözi őket, majd igyekezni fognak. Ha van valami misztikus összefüggés a ferraritól jövő nyilatkozatok és a szezonban nyújtott teljesítményük között, azt hiszem idén sem zárnak majd valami fényesen. Ennyi erővel annak idején őt is kiszállíthatták voln a Sauberből, mert másodperceket kapott az élmenőktől....nem tudom mit szólt volna hozzá. Persze ezt mára már elfelejtette.

viktria 2010.03.09. 11:49:58

Massa ezt már elmondta, hogy nem úgy gondolta, ahogy az a sajtóban lejött...... a tények pedig tények, mindössze erre világított rá. Anno mikor Kimi Räikkönen valamelyik kiscsapat kivonulásánál azt mondta, hogy "legalább kevesebb autót kell kerülgetni a lekörözésnél", azt jópofának találtuk, mondván Kimitől már megszoktuk. Nem kell ezért Massát se leszólni :) Egy Ferrari, meg sosem lehet előre leírni. :)

gardedesigner 2010.03.09. 12:24:43

Ha valaki nyilatkozik, azt tegye úgy, hogy utána ne kelljen magyarázkodnia. Kimi mellesleg egy olyan kiscsapat kivonulása kapcsán mondta ezt, mely csapat akkor már futamról futamra "bizonyított". Én nem írtam le a Ferrarit, távol áll tőlem, de nem hiszem, hogy mostanában abban a helyzetben lennének, hogy ilyen, és az előzőekhez hasonló nyilatkozatokat tegyenek. vagy ha igen, ne csodálkozzanak, ha kritika éri őket. Az is tény, hogy Massa sem volt mindíg top pilóta, megsem mondta neki senki, hogy üljön át bringára, mert a nagyok között balesetveszélyes a jelenléte...

Ismeretlen_152981 2010.03.10. 10:26:35

Én meg tök egyetértek Massával ha így gondolta ha nem! Igenis több garancia kell mert tényleg veszély források széthulló Virgin stb. Ha az indulásra kocsiépítésre alig van pénz akkor versenyzésre se nagyon lesz azért hogy 5 autóval több autó legyen lekörözve azért meg felesleges indulni. Talán Stefan gp nek ez a plusz év jót tesz és egy kész autót raknak majd rajtrácsra. Ha addig persze nem jön szokászos elfogy a pénz eladjuk a csapatot rendszer:) Nyilatkozatokról meg annyit hogy én egy nyilatkozatot láttam 3 magyar oldalon úgy hogy 3 féle volt jelentése :D De kinti oldalakat is 3* végig kell nézni melyik ferdít :)

gardendesigner 2010.03.10. 13:15:43

Szerintem a tesztek többek között arra valók, hogy az autó hiányosságait, hibáit elő hozzák. A müszaki garanciákat pedig a FIA műszaki ellenőrei, és a töréstesztek együttesen kell, hogy adják, ezzel is a biztonságot szem előtt tartva. Ha meg el fogy a pénze egy csapatnak, az legyen a tulajdonosok gondja, ne a versenyzőké, főleg ne a szurkolóké.

Ismeretlen_148360 2010.03.10. 15:56:30

Túl sok itt a nyafogás, ez általában véve igaz. Nyafognak a lekörözendők miatt, holott minden pilóta volt egyszer kezdő (igaz, nem mindenki vb-szintű autóval, mint Hamilton), és a sereghajtók is versenyeznek. Aki gyorsabb, előzzön! Nyafognak a kék zászló miatt, holott egy igazi autóversenyző mindig megtalálja a módját az előzésnek. És nyafognak a biztonságért, holott az F1 ma ezerszer biztonságosabb, mint akár csak 20 évvel ezelőtt. Nekem például a bahreini pályához hasonló, túlbiztosított (aszfaltozott kifutó minden egyes kanyarban) steril műtőktől van hideglelésem. Ha valaki elront egy kanyart, az idővesztesének kívül semmi büntetése nincs. Ezzel a FIA egy újabb elemet vesz el az autóversenyzés izgalmaiból...

Ismeretlen_152981 2010.03.11. 09:30:54

De valakinek sikerül a világ legkisebb kavicságyában is bent ragadni :D (Hamilton Kínai nagydíj :)) Na jó nem gonoszkodom :D de egyetértek ez a túlbiztosítás nem tetszik és vitatottá teszi a az eset pl Kimi Spai előzése, Igaz hogy Charle engedélyezte hogy azt a pálya szakaszt is használják de valljuk be nem éppen elegáns volt az :)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása