A Formula-1 irányítóinak azonnal meg kell vizsgálnia, hogyan tehetnék látványosabbá, izgalmasabbá a versenyeket – jelentette ki Martin Whitmarsh. A McLaren csapatvezetője a Bahreini Nagydíj után fejtette ki véleményét, amely a gumik váratlan tartóssága miatt kifejezetten unalmas versenyt, nagyon kevés valódi pozícióharcot hozott.
Whitmarsh elismerte: csapatvezetőként és a FOTA vezetőjeként őt is felelősség terheli amiatt, hogy az új szabályok – elsősorban a tankolás betiltása – nem hozták meg a remélt látványos küzdelmet. A Bahreini GP általában az elmúlt évek egyik legunalmasabb versenye volt, és ha a sokáig vezető Sebastian Vettel egy műszaki hiba miatt nem lassul le a futam végére, még kevesebb említésre méltó esemény történt volna.
A kiszámítható procedúrához nagyban hozzájárult, hogy a Bridgestone abroncsai jóval tartósabbnak bizonyultak a forró aszfalton, mint azt a szakemberek várták. A szuperlágy gumik a 17-20. körig kitartottak, így a legjobbak egyetlen kerékcserével végig tudták csinálni a futamot. A kocsik által keltett légörvények szintén nehezítették a párharcok kialakulását. Michael Schumacher megjegyezte, hogy hiába tudott az előtte haladók közelébe férkőzni a verseny elején, a légörvények miatt nem tudott előzni.
„A McLaren egyike annak a három csapatnak, amely azt szorgalmazta, hogy tegyék kötelezővé a két kerékcserét, mert aggódunk az egyetlen csere miatt. Azt hiszem, ezt most újra meg kellene tárgyalnunk. Úgy gondolom, nyomást kell gyakorolnunk a Bridgestone-ra, hogy még 'versenyszerűbb' abroncsokat gyártson; olyan szuperlágy gumikra van szükség, amelyek valóban elkopnak húsz kör alatt. Egy szuperlágy guminak nem lenne szabad ilyen tartósnak lennie, mint ahogy a keményebb abroncs sem teljesíthetne egy fél versenytávot gond nélkül” – kritizálta a japán gumigyártót Whitmarsh.
„A két gumifajta [teljesítménye] sokkal közelebb állt egymáshoz a versenyen, mint vártuk, ami rányomta a bélyegét a látványosságra. Egyszerűen nem koptak komolyan. Csak azért nyitottuk meg a kerékcserék sorát [Hamiltonnal – a szerk.], mert Nico Rosberg elé akartunk visszatérni és mindenki abban az időszakban hajtott ki a boxba.”
Whitmarsh eljátszott a gondolattal: mi lett volna, ha a biztonsági autót is beküldik a pályára? „Ha az ötödik körben beküldték volna a safety cart, mindannyian a boxba hajtottunk volna, középkemény gumikra váltunk és gond nélkül lefutottuk volna a teljes versenytávot. Ennek a veszélye valóban fennállt” – rémisztgetett a McLaren csapatfőnöke.
„Nem akarom a Bridgestone-ra hárítani a felelősséget, hiszen ez [a kevésbé kiszámítható, izgalmas versenyek] mindannyiunk érdeke. De személy szerint úgy vélem, hogy a nagyobb kihívást jelentő gumik hozzásegíthetnek a show színvonalának emeléséhez, és ennek érdekében be kellene vezetni a két kötelező kerékcserét.”
Még csak egy futamon vagyunk túl, ám a jelek szerint a 2010-es idény sem kezdődik csendesen. Ezúttal azonban legalább annak örülhetünk, hogy a csapatok egységesen a sportág jobbítására törekednek, a nézők érdekeinek szem előtt tartásával.
Utolsó kommentek