Az FIA engedélyt adott a Renault-nak arra, hogy a francia gyártó kisebb változtatásokat hajtson végre F1-es erőforrásainak kiképzésén és beépítési módján. A száguldó cirkuszban 2007 vége óta érvényben van a motorfejlesztés „befagyasztása”, de bizonyos esetekben – ha a művelet a fogyasztás, vagy a költségek csökkentésére irányul – a szabályok lehetőséget adnak korrekciókra.
A többi istálló - érthetően - nem fogadta kitörő örömmel, hogy az FIA vélhetően a Red Bull Racing nyomására engedett a franciák kérésének. Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője ugyanis többször kritizálta a motorok befagyasztását, amely véleménye szerint konzerválja a motorok között a fejlesztési tilalom ellenére kialakult 20-30 lóerős teljesítmény-különbséget.
Az FIA csak azokra a módosításokra adott engedélyt, amelyek valóban a gyártási költségek csökkentésére, illetve a V8-as beépítésére irányulnak. A franciák egyéb technikai jellegű módosítási kérelmeit (amelyek a hajtómű teljesítményének fokozására irányultak volna) azonban elutasította a nemzetközi szövetség.
„A többi F1-es gyártóhoz hasonlóan mi is engedélyt kaptunk arra, hogy változtassunk a motor beépítési módján, a karosszériába történő integrációján. A kéréseink közül néhány meglehetősen trükkös volt, amire nem kaptunk pozitív választ, de a többségét elfogadta a szövetség” – ismerte el a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier.
A Renault másodszor kapott engedélyt a változtatásra, 2008 tavasza után. Akkor – a szezon eleji változtatásoknak és Fernando Alonsónak köszönhetően – a Renault az év végén két futamot is megnyert. Idén a Renault látja el motorokkal a Red Bull csapatát, és a Bahreinben látott unalmas körözés láttán az FIA illetékesei valószínűleg úgy gondolták, hogy ily módon hozzájárulhatnak a világbajnokság izgalmainak fokozásához.
Utolsó kommentek