Alighogy elültek a duplafedeles diffúzorral kapcsolatos viharok, máris itt az újabb vitatott technikai megoldás: ezúttal a Red Bull Racing feltételezett aktív felfüggesztését bírálják a riválisok.
Ross Brawn, a Mercedes GP technikai igazgatója nincs egyedül azzal a feltételezésével (a McLaren első embere, Martin Whitmarsh is csatlakozott hozzá), hogy a Red Bull RB6 hátsó futóművébe valamilyen reteszelő rendszert építettek be, melynek segítségével szabályozni lehet a felfüggesztés magasságát. Ez lehet a(z egyik) magyarázat arra, hogy Sebastian Vettel ilyen fölényesen szerezte meg mindkét eddigi nagydíjon a pole pozíciót.
Martin Whitmarsh az Ausztrál GP előtt nyíltan arról beszélt, hogy a Red Bull Racing egy aktív felfüggesztéshez hasonló megoldást használ, amely valamilyen módon – talán egy akasztókapocs segítségével – lehetővé teszi a kocsi súlypontjának alacsonyabbra helyezését a kvalifikáción, viszont (a teli tank miatt) megemeli azt a versenyre. Amennyiben a Red Bull megoldása mechanikus,
„Semmit sem tudok biztosan, de ilyen [aktív felfüggesztésről szóló] hírek terjednek a paddockban, és mi ki akarjuk használni a lehetőséget, hogy utánajárjunk. Őszintén szólva, ha néhány hónappal ezelőtt valamelyik mérnököm odajön hozzám, és azt mondja, hogy egy ilyen rendszert kellene terveznünk, azt feleltem volna neki, hogy nem hiszem, hogy ezt megengednék. De ha bizonyítékok támasztanák alá azt, hogy ez legális, akkor azonnal terveznünk kellene egyet, amilyen gyorsan csak lehet” – fogalmazott a McLaren csapatvezetője.
A Red Bull persze hevesen tagadja, hogy rendelkezne ilyen futóművel, éppen ezért Ross Brawn úgy véli, jobb lesz, ha Charlie Whiting [az FIA technikai megbízottja] segítségével tisztáznák az erre vonatkozó előírásokat. „Az lenne a legjobb, ha minél előbb tisztáznánk ezt a helyzetet. Remek kocsit építettek, és semmi sem bizonyítja, hogy bármilyen téren rosszhiszeműleg jártak volna el” – mondta Brawn.
A Mercedes GP technikai vezetője elmondta: nem emlékszik fejből a futóműre vonatkozó cikkelyre, de biztos abban, hogy az időmérő edzés és a verseny között semmiféle változtatás nem megengedett. „Bármi, ami befolyással lehet a felfüggesztésre, legyen az a gáz nyomása, vagy a hőfokának szándékos manipulálása, ilyen hatást gyakorolna. Szükségünk van Charlie közbelépésére, hogy elejét vegyük a vádaskodásoknak” – fogalmazott Brawn.
Utolsó kommentek