A hétvégi Ausztrál Nagydíjon ünnepelte a 450. versenyét a Ferrari csapatával a Shell. Ebből az alkalomból a Shell és a Ferrari vezetői aláírták az 1996 óta tartó együttműködés újabb ötéves meghosszabbításáról szóló szerződést, melynek értelmében 2011-2016 között továbbra is a Shell látja el a Scuderiát üzem- és kenőanyagokkal.
A szponzori megállapodás értékét hiteles gazdasági források évi 32 millió dollárra becsülik, ami az ötéves időtartam alatt 160 millió dollárt jelent a holland olajvállalat részéről. A Ferrarival közös promóciók és programok reklámértéke révén azonban ez a befektetés többszörösen megtérül a Shellnek. A szponzoráció ugyanis az F1-es csapaton kívül a Ferrari utcai sportkocsijaira, továbbá a tehetős vásárlói körön alapuló egyéb versenyaktivitásra (Corse Clienti) is kiterjed.
„A Ferrari és a Shell együttműködése egyedülálló partneri viszony, nemcsak a Formula-1, hanem az autósport történetében is” – jelentette ki Stefano Domenicali, a Ferrari F1-es csapatvezetője Melbourne-ben. Bahreini sikere révén egyébként Fernando Alonso lett a 25. Ferrari-pilóta, aki versenyt nyert ilyen üzemanyaggal meghajtott kocsival.
A Scuderia Ferrari már alapítása évében, 1929-ben Shell üzemanyagokat használt, majd 1950-ben a sárga-piros márka „folyékony aranyával” mutatkozott be az F1 világbajnokságban. Enzo Ferrari alakulata 1974-1995 között az olasz állami olajvállalat, az Agip üzem- és kenőanyagait használta, majd Michael Schumacher érkezésekor visszatért a Shellhez.
A technikai együttműködés eddig 10 konstruktőri, valamint 12 egyéni világbajnoki címet eredményezett a Ferrarinak.
Utolsó kommentek