Karun Chandhok, a Hispania F1 Team indiai pilótája a 14. helyen ért célba az Ausztrál Nagydíjon, amit a csapat úgy ünnepelt, mintha megnyerték volna a versenyt. A Colin Kolles-vezette gárda két kocsija csak az utolsó pillanatban készült el, Chandhoké ráadásul csak a bahreini kvalifikációra került menetkész állapotba.
A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon Bruno Senna a három szabadedzésen, a kvalifikáción és a versenyen összesen 54 kört tudott megtenni, míg Chandhok csupán 8 fordulóra volt képes a sorozatos technikai hibák miatt (az összehasonlítás végett: a Ferrari kettőse, Massa és Alonso ezzel szemben 128, illetve 126 kört tett meg Szahírban).
Melbourne-ben már valamivel jobb volt a HRT helyzete, de azzal valószínűleg senki nem számolt komolyan, hogy végig tudják csinálni a második versenyüket. Senna ugyan már az 5. körben búcsúzot (hidraulikai problémák miatt), Chandhok azonban – ha a győztes Buttonhoz képest öt kör, az előtte végző Kovalainennel (Lotus) szemben pedig 3 kör hátránnyal is – behozta a célba a Cosworth-motoros kocsit.
„Ragyogó eredmény! Az első számú célunk az volt, hogy sikerüljön teljesítnünk egy versenytávot. Akadtak problémáink a kocsival a hétvégén, főleg a bukkanók miatt szenvedtünk, úgy vélem, tönkretettünk néhány lökésgátlót is. De a csapat minden dicséretet megérdemel, amiért eljutottunk a végéig” – értékelt Chandhok. „Fura verseny volt ez számomra – eddig még életemben nem köröztek le, most meg ötöt is kaptam, ami egy kicsit durva” – viccelődött az indiai pilóta.
A most hétvégén esedékes Maláj Nagydíj előtt Senna és Chandhok is magabiztosabb, ugyanis mindketten versenyeztek már korábban Sepangban. „Mivel ismerem a pályát a GP2 Ázsia-sorozatból, tiszta fejjel vághatok neki a hétvégének, így jobb teljesítményre lehetek képes a versenyen” – nyilatkozta a brazil.
Chandhok korábban már nyert is Sepangban, méghozzá az ázsiai Formula Renault-sorozatban. „A GP2 Ázsiában az iSport kocsijával már rajtoltam az első sorból, és a Formula (Renault) Ázsiában is többször versenyeztem Sepangban. Megérte keményen edzeni a télen, Ausztráliában ugyanis a verseny után teljesen fitt voltam, egyáltalán nem voltam kiégve. Ez jó jel a Maláj GP előtt, ott ugyanis mindig nagyon meleg van, és magas a páratartalom” – mondta Chandhok.
Utolsó kommentek