HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A Hispania úgy ünnepli a célbaérést, mint más a győzelmet

2010.03.30. 13:24 Real Simon says

Karun Chandhok, a Hispania F1 Team indiai pilótája a 14. helyen ért célba az Ausztrál Nagydíjon, amit a csapat úgy ünnepelt, mintha megnyerték volna a versenyt. A Colin Kolles-vezette gárda két kocsija csak az utolsó pillanatban készült el, Chandhoké ráadásul csak a bahreini kvalifikációra került menetkész állapotba.

 

A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon Bruno Senna a három szabadedzésen, a kvalifikáción és a versenyen összesen 54 kört tudott megtenni, míg Chandhok csupán 8 fordulóra volt képes a sorozatos technikai hibák miatt (az összehasonlítás végett: a Ferrari kettőse, Massa és Alonso ezzel szemben 128, illetve 126 kört tett meg Szahírban).

 

Melbourne-ben már valamivel jobb volt a HRT helyzete, de azzal valószínűleg senki nem számolt komolyan, hogy végig tudják csinálni a második versenyüket. Senna ugyan már az 5. körben búcsúzot (hidraulikai problémák miatt), Chandhok azonban – ha a győztes Buttonhoz képest öt kör, az előtte végző Kovalainennel (Lotus) szemben pedig 3 kör hátránnyal is – behozta a célba a Cosworth-motoros kocsit.

 

„Ragyogó eredmény! Az első számú célunk az volt, hogy sikerüljön teljesítnünk egy versenytávot. Akadtak problémáink a kocsival a hétvégén, főleg a bukkanók miatt szenvedtünk, úgy vélem, tönkretettünk néhány lökésgátlót is. De a csapat minden dicséretet megérdemel, amiért eljutottunk a végéig” – értékelt Chandhok. „Fura verseny volt ez számomra – eddig még életemben nem köröztek le, most meg ötöt is kaptam, ami egy kicsit durva” – viccelődött az indiai pilóta.

 

A most hétvégén esedékes Maláj Nagydíj előtt Senna és Chandhok is magabiztosabb, ugyanis mindketten versenyeztek már korábban Sepangban. „Mivel ismerem a pályát a GP2 Ázsia-sorozatból, tiszta fejjel vághatok neki a hétvégének, így jobb teljesítményre lehetek képes a versenyen” – nyilatkozta a brazil.

 

Chandhok korábban már nyert is Sepangban, méghozzá az ázsiai Formula Renault-sorozatban. „A GP2 Ázsiában az iSport kocsijával már rajtoltam az első sorból, és a Formula (Renault) Ázsiában is többször versenyeztem Sepangban. Megérte keményen edzeni a télen, Ausztráliában ugyanis a verseny után teljesen fitt voltam, egyáltalán nem voltam kiégve. Ez jó jel a Maláj GP előtt, ott ugyanis mindig nagyon meleg van, és magas a páratartalom” – mondta Chandhok.

12 komment

Címkék: hrt melbourne chandhok bruno senna ausztrál gp colin kolles hispania f1 maláj gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr752211732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gardendesigner 2010.03.30. 16:25:13

Szerintem a FIA átgondolhatná, hogy azzal is támogatja az új csapatokat, hogy a teszttilalom rájuk bizonyos mértékben nem vonatkozik. Így elég nehéz lesz összeszedni magukat, és felvenni a versenyt a nagymultú csapatokkal.

Ismeretlen_148360 2010.03.30. 18:16:57

Nagyon jó gondolat. De mint tudjuk, F1 = Piranha Club, és nem jótékonysági intézmény. Szóval, a nagycsapatok ezt üzenik: "Kedves újoncok, ti akartatok ide bekerülni, hogy elraboljátok előlünk az értékes pontokat - hát tessék, bent vagytok. De nehogy már még kedvezményeket is adjunk, plusz tesztnapok, meg ilyesmi... Lófütty!" Azzal mentek is dolgukra.

gardendesigner 2010.03.30. 18:36:42

Teszik ezt úgy, hogy közben azért néha megsimogatják a kiscsapatok "buksiát" és masniba csomagolt design elemeket adnak ajándékba. Ezek után viszont ne csodálkozzanak, ha pl. a három autós csapat ötletet, és egyebeket meg a kiscsapatok szavazzák majd le. Vagy a FIA a kiscsapatokat hívja segítségül bizonyos döntések átviteléhez.....

Ismeretlen_152981 2010.03.30. 20:41:58

Halkan jegyezném meg hogy a meglévő tesztnapokat se nagyon használták ki :) de látva teljesítményüket tényleg rájzk férne, de valóban ebbe a többiek nem nagyon mennének bele :)

gardendesigner 2010.03.31. 05:30:37

Az eddigi tesztnapokat még nem igazán volt mivel kihasználni, az autóik félkész állapotban voltak.

Ismeretlen_148360 2010.03.31. 09:42:09

De ez ("Az autóik félkész állapotban voltak") nem a nagyok hibája. A Hispania elpepecselte az időt, a Virgin egyelőre keresi a saját útját, merre van az előre. Egyedül a Lotusnál folyt és folyik F1-es mércével mérhető, komoly munka, köszönhetően Mike Gascoyne profizmusának.

Ismeretlen_152981 2010.03.31. 15:22:20

Így van akkor kell nevezni ha kész a háttér. Van egy olyan gyanúm hogy jövőre már nem nagyon indulnak majd

gardendesigner 2010.03.31. 16:18:30

Én meg azt gondolom, hogy ezeket a kis csapatokat a FIA(Mosley) csalogatta be nem teljesen önzetlenül, és várt vagy vár is tőlük valamit. Természetesen nem a nagyok tehetnek arról, hogy félkész autókkal próbáltak tesztelni, de az a nagyoknak sem lehet céljuk, hogy az F1 bővülése megrekedjen itt. A Lotus 3 éven belül szeretne az élmezőny végéhez csatlakozni. Ehhez minden lehetősége meg lenne, de az autó fejlesztéséből hiányozni fog vagy 15 év.

Ismeretlen_152981 2010.03.31. 18:36:49

Én annak örülnék ha nagy autógyárak csatlakoznának inkább bár erre sok esélyt nem látok inkább kifelé vonulnak sajnos :(

gardendesigner 2010.03.31. 20:04:10

A BMW és a Toyota kilépése nekem is rosszul esett, a Honda kilépése meg gondolom nekik esett igazán rosszul :).

Ismeretlen_148360 2010.04.01. 14:03:42

Ami a Lotus nagyratörő terveit illeti: Gascoyne nyilván tudja, mit beszél. Ez azt jelenti, hogy ilyen kevés tesztelés mellett is lát utat arra, hogy igazi topcsapattá fejlessze a Lotust - minden az anyagi háttéren múlik. Ez egyfajta nyomásgyakorlás is a maláj kormányra, hogy tessék, srácok, meg lehet csinálni, de akkor adjatok nekem korlátlan anyagi hátteret. A másik, hogy biztos a Lotus is keresi a módját annak, hogy lehetne legalább részben feloldani a jelenlegi teszt-korlátozásokat, ami - ez egyre tisztábban látszik - nonszenmz. Előbb a kezdő pilótáknak fognak tööbb lehetőségeket adni, aztán bizonyos alkatrészek fejlesztésére is lesz 1-2 plusz tesztnap. A FOTA-ban pont az a jó, hogy a csapatok dönthetnek: ha valami mindnek érdeke, engedni fogják.

Ismeretlen_152981 2010.04.02. 17:20:02

Több teszt nap jót tenne :) de akkor mindenkinek szerintem :) A másik ami nekem hiányzik az a vasárnap délelőtti bemelegítés, tudom sok értelme nagyon nem volt, de megvolt hangulata hogy délelőtt már ráhangolódunk az F1-re :)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása