Rubens Barrichello szerint idejétmúlt aerodinamikai kialakítása miatt nem elég versenyképes a Williams FW32. A csapat négy verseny után hat ponttal a konstruktőr-vb 7. helyén áll, míg a 290 GP-részvételén is túllévő veterán legjobbja a Melbourne-ben elért hetedik helye.
„Nem tudjuk olyan hasmagasságon futtatni a kocsit, ami aerodinamikai szempontból ideális lenne“ – nevezte meg a problémák fő okát Barrichello. „A kocsitest túl magassan van, ha ugyanis alacsonyabbra helyezzük, az alváz leüt a bukkanókon. Amikor erőszakosabban próbálok bevenni egy kanyart, a fara kitörik, valami nem stimel“ – ecsetelte a mezőny rangidőse.
Frank Williams választása éppen azért esett Barichellóra, mert a brazil jól ismerte a 2009-es világbajnok Brawn-kocsi aerodinamikai trükkjeit. Abban reménykedett, hogy azokat a Williams mérnökeivel megosztva a grove-i gárda végre ledolgozhatja hátrányát. A Williams csapatánál azonban „az aerodinamika még mindig az előző évek hagyományait követi, és úgy tűnik, ez már nem működik“ – mondja Barrichello. „Most próbálom más irányba terelni a mérnököket – az a jó, hogy a Williamsnél figyelnek is arra, amit mondok.“
Elszabták a Williams aerodinamikáját - mondja Barrichello
2010.04.27. 11:17 Real Simon says
Rubens Barrichello szerint idejétmúlt aerodinamikai kialakítása miatt nem elég versenyképes a Williams FW32. A csapat négy verseny után hat ponttal a konstruktőr-vb 7. helyén áll, míg a 290 GP-részvételén is túllévő veterán legjobbja a Melbourne-ben elért hetedik helye.
„Nem tudjuk az aerodinamika szempontjából ideálisnak nevezhető hasmagasságon futtatni a kocsit“ – nevezte meg a problémát Barrichello. „A kocsitest túl magassan van, ha ugyanis alacsonyabbra helyezzük, az alváz leüt a bukkanókon. Amikor erőszakosabban próbálok bevenni egy kanyart, a fara kitörik, valami nem stimel“ – ecsetelte a mezőny rangidőse.
Frank Williams választása nem utolsó sorban azért esett Barichellóra, mert a brazil jól ismerte a 2009-es világbajnok Brawn GP aerodinamikai trükkjeit. Abban reménykedett, hogy azokat a Williams mérnökeivel megosztva ledolgozhatja a hátrányát. A Williams csapatánál azonban „az aerodinamika még mindig az előző évek hagyományait követi, és úgy tűnik, ez már nem működik“ – mondja Barrichello. „Most megpróbálom más irányba terelni a mérnököket – az a jó, hogy a Williamsnél figyelnek is arra, amit mondok.“
Szólj hozzá!
Címkék: williams aerodinamika barrichello rubens
A bejegyzés trackback címe:
https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr562211781
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek