Új aerodinamikai „csomaggal“ érkezik a hétvégi Belga Nagydíjra a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és néhány középcsapat is.
A Red Bull és a Ferrari azért kényszerül új első szárnyak kifejlesztésére (vagy – a Red Bull esetében – egy régebbi konfiguráció visszaállítására), mert a McLaren panaszai alapján az FIA megszigorította a légterelők súlypróbáját. Eddig 500 newton (50 kg) súly volt az etalon, aminek hatására az erlső légterelő szélei nem hajolhattak lejjebb 10 milliméternél a talaj felé. A Belga GP-től kezdve duplájára, 1000 newtonra (100 kg) emelkedik a mérce, miközben a tűréshatár nem változik.
Ez egyúttal azt is feltételezi, hogy a McLaren két vadonatúj kasztnit is készített az elmúlt hetekben, amelyek már eleve az F-csatorna kizárásával készültek. Az alacsony sebességekről ismert Monacói GP-n ugyanis még arra hivatkoztak, hogy nem áll rendelkezésükre más kasztni, csak az F-csatornás.
A Ferrari az új első szárny mellett az F10 diffúzorát is módosította a nyári szünetben. Az olaszok a pénteki edzéseken fogják kipróbálni az új alvázvégződést, s az ott szerzett tapasztalatok alapján döntenek arról, hogy Alonso és Massa használni fogja-e a kvalifikáción, illetve a versenyen.
Már a Hungaroringre elkészült a „befújt“ diffúzorral a Force India csapata, ami a 2010-es szezon másik nagy technikai újítása. Adrian Sutil kipróbálta az új kasztnit a pénteki tréningeken, de a csapat nem látta indokoltnak, hogy a hétvége további részében is használják, ezért visszaváltottak a régebbi, bevált konfigurációra. Spában azonban biztosan használni fogják az új „blown diffusert", miként a már bevált F-csatornát és az ahhoz újonnan kifejlesztett hátsó légterelőt is.
Utolsó kommentek