HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Beújítanak a topcsapatok a Belga és Olasz GP-re

2010.08.24. 11:00 Real Simon says

 Új aerodinamikai „csomaggal“ érkezik a hétvégi Belga Nagydíjra a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és néhány középcsapat is.

A Red Bull és a Ferrari azért kényszerül új első szárnyak kifejlesztésére (vagy – a Red Bull esetében – egy régebbi konfiguráció visszaállítására), mert a McLaren panaszai alapján az FIA megszigorította a légterelők súlypróbáját. Eddig 500 newton (50 kg) súly volt az etalon, aminek hatására az erlső légterelő szélei nem hajolhattak lejjebb 10 milliméternél a talaj felé. A Belga GP-től kezdve duplájára, 1000 newtonra (100 kg) emelkedik a mérce, miközben a tűréshatár nem változik. 

A McLaren tegnap bejelentette, hogy Monzában nem fogja használni az F-csatornát, amit a wokingi gárda mérnökei fejlesztettek ki a szezonra, és eddig minden versenyen (még Monacóban is) használták. Mivel Spa-Francorchamps közepes leszorítóerős pályának számít, Hamilton és Button ezen a hétvégén még kiaknázhatja az aerodinamikai segédeszközben rejlő lehetőségeket. Monzában azonban hiába van sok hosszú egyenes – amelyekben az F-csatorna elméletileg plusz sebességet jelent –, az alacsony szárnyállások miatt olyan csekély a ‚drag’ (a kocsit visszahúzó légörvények), hogy a csapat kalkulációi szerint nem éri meg a szerkezet használata.

Ez egyúttal azt is feltételezi, hogy a McLaren két vadonatúj kasztnit is készített az elmúlt hetekben, amelyek már eleve az F-csatorna kizárásával készültek. Az alacsony sebességekről ismert Monacói GP-n ugyanis még arra hivatkoztak, hogy nem áll rendelkezésükre más kasztni, csak az F-csatornás. 

A Ferrari az új első szárny mellett az F10 diffúzorát is módosította a nyári szünetben. Az olaszok a pénteki edzéseken fogják kipróbálni az új alvázvégződést, s az ott szerzett tapasztalatok alapján döntenek arról, hogy Alonso és Massa használni fogja-e a kvalifikáción, illetve a versenyen. 

Már a Hungaroringre elkészült a „befújt“ diffúzorral a Force India csapata, ami a 2010-es szezon másik nagy technikai újítása. Adrian Sutil kipróbálta az új kasztnit a pénteki tréningeken, de a csapat nem látta indokoltnak, hogy a hétvége további részében is használják, ezért visszaváltottak a régebbi, bevált konfigurációra. Spában azonban biztosan használni fogják az új „blown diffusert", miként a már bevált F-csatornát és az ahhoz újonnan kifejlesztett hátsó légterelőt is.
 
A Williamsnél nagy ünneplésre készülnek a hétvégén, Belgiumban lesz ugyanis Rubens Barrichello 300. GP-rajtja. A jeles alkalomra a csapat átalakított első és teljesen új hátsó szárnnyal készül, továbbá mechanikai módosításokat is végrehajtanak az FW32-n. Ennek részleteit azonban egyelőre nem árulta el Sam Michael technikai igazgató.
 
 

Szólj hozzá!

Címkék: technika; ferrari; f1; mclaren mercedes; diffúzor; f csatorna; f duct; red bull; force india; formula 1; williams;

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr502243414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása